2023-10-20, 11:04
Medlem
bedrar man svenska medborgare på deras pengar, och får 1 000 000 SEK + för det och är påväg att komma undan

så bör ni ringa 114 14, sveriges ambassad i thailand, thailändska ambassaden i sverige osv och diskutera detta

det är som sagt som ni alla beskriver och har letat fram

alla tecken tyder på att det är ett bedrägeri med kraftig förskjutning av sanningen för
att sedan lura svenska medborgare på deras pengar

det är även väldigt tydligt att familjen och deras släkt bortförklarar sig och försöker komma undan
hela tiden

ni bör även ringa och diskutera detta med publicerande medier, aftonbladet, expressen, sveriges radio
de har även dem gått på denna bluff

ha även mailkontakt med gofundme och presentera ert case med alla bevis

kläm åt dem jävlarna!
Citera
2023-10-20, 11:06
Medlem
vichy6s avatar
Hahaha…. Här navelskådas det nackskydd på plan. Ett mail är fakta?

Det tar en sekund att göra.
Citera
2023-10-20, 11:12
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skottland11
Håller med om allt - folk här kan inte göra skillnad på normalt ifrågasättande och att dreva som galningar. Finns saker att ifrågasätta men att gå från det till att döma utan några bevis och kräva att morbrodern ska sälja sitt hus osv är helt absurt. Denna tråd är inte ett dugg bättre än när det varit drev i media och folk tar livet av sig. Vi som bett om lite sans blir attackerade och idiotförklarade. Flashback har visat sin sämsta sida med denna tråd.

Det är ingen som kräver att morbrodern ska sälja sitt hus.
Men om man går ut med att man är i nöd och familjen behöver pengar är det rimligt att det också stämmer.

Har man det gott ställt och lever ett gott liv med villa, bilar, hästar etc är det INTE rimligt att man prioriterar att fortsätta med det och istället tycker att ANDRA därför ska öppna sina plånböcker..

Familjen är inte tvungna att betala för 25-åriga Felicia, de kan låta bli.
Men nu har de SJÄLVA öppnat ett Gofoundme konto för att de vill betala för Felicia.
Då ska de rimligen också själva börja med skrapa ihop egna pengar att betala det de kan.

Tiggeri på Gofoundmekonton är till för folk som hamnat är i ekonomisk nöd pga av medicinska orsaker. Inte för att slippa betala ut pengar man faktiskt har.
Citera
2023-10-20, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6

Han mailade rätt sjukhus: Bangkok Hospital Samui. Dubbelkollat. Mail kan fejkas. Likaså en snyftartikel i syfte att åsamka sig pengar och fly rättvisan. Spelar ingen roll hur mycket du gnäller här inne. Tråden kommer att leva vidare i månader och allt kommer att komma upp till ytan. Finns inget du kan göra åt saken. Keep whining.
Citera
2023-10-20, 11:17
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twogirlsonecup
Han mailade rätt sjukhus: Bangkok Hospital Samui. Dubbelkollat. Mail kan fejkas. Likaså en snyftartikel i syfte att åsamka sig pengar och fly rättvisan. Spelar ingen roll hur mycket du gnäller här inne. Tråden kommer att leva vidare i månader och allt kommer att komma upp till ytan. Finns inget du kan göra åt saken. Keep whining.

Whining? Snygg människosyn du lever med.

Finns noll och nada bevis för scam nu! Trodde som sagt att tråden skulle handla om försäkringar men nej. Det är en kampanjtråd.

Med skit mot en skadad tjej. Såååååå lågt att jag skriver som den jag är.

Inget… absolut inget är motbevisat!
Citera
2023-10-20, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ehandel
När kommer familjen Cedergren:

1) Visa bild på Felicia
2) Redovisa kvitton
3) Visa sjukhuspappren

Utan något utav detta kan vi omöjligt veta vad pengarna gått till eller orsaken för "hennes sjukhusvistelse". Det finns inte ett ord om någon sådan olycka i thailändsk media eller hos deras polisstationer på Koh Samui.

Min misstanke är att det är någon kosmetisk operation som gått åt helvete och familjen skäms över att berätta det. Därför har de fortfarande inte bevisat någonting och hittat på en olyckshändelse. En bild på en gubbe utanför IVA och en bild från ett Bangkok Airways. Säger mig ingenting om Felicia och hennes situation.

Fortfarande inte en enda bild på Felicia eller något kvitto/sjukhusdokument. Ingenting som styrker deras story om en MC/moped-olycka.

Det är så enkelt för den familjen att visa något av ovanstående tre punkter. Så enkelt. Men de väljer att gång på gång inte bevisa någonting. När ska konkreta bevis presenteras, så vi kan släppa det här?

Familjen Cedergren har ännu inte bevisat något. De pratar om att hon hamnat i koma för en MC/moped-olycka. De vill ha in drygt 1.4 MSEK för att täcka dessa kostnader. Visa då förhelvete något konkret bevis! Den storyn om olyckan köper jag inte förän vi 100% fått det bekräftat.

Flera inlägg har bemött dig om att du ska LUGNA NER DIG gällande bevisning men du bara upprepar samma info och krav hela tiden. Jag klistrar in inlägg jag skrivit då du inte bemöter kritiken du får gällande detta:

"Jag tycker att det är konstig att du med flera tycker att familjen har skyldigheter mot människor som anonymt anklagar dem för saker på nätet. Jag skulle aldrig vika mig för en tråd på Flashback som KRÄVER att jag ska fram med bevis. Hybris kallas det och jag tappar den första respekten jag hade när jag läste dina första inlägg.

Om jag har ett barn som ligger svårt sjuk i ett annat land så är det sista jag skulle tänka på vara att svara snorungar på Flashback. Ja, precis så skulle jag tänka om denna tråd i den situationen. Aldrig någonsin skulle jag bli mobbad till att bevisa saker för främlingar på nätet.

Däremot skulle jag visa det för släkt och vänner som frågar. Expressen om de vill verifiera, GFM om de vill verifiera. Men aldrig till någon som håller på som du gör. Familjen har NOLL skyldighet att bevisa något till dig.

Så lägg ner den attityden och fokusera på att granska det du tycker är konstigt. Det är absolut värt att göra, det här andra är bara ett drev där folk verkat tappat sans i hur man granskar och lägger fram åsikter på ett vettigt sätt."

Annat inlägg:
"Jag utgår från att de kommer med en uppdatering kring det hela när de väl kommit hem och landat både bokstavligt och på andra sätt. Det är inte prio att göra det mitt under pågående kris. Och att de gjort uppföljning i media ligger i sakens natur då de använt media för att få uppmärksamhet. Men sen tycker jag också att det är rimligt att de faktiskt visar var pengarna gått så att inte det som blir över går till Felicias skulder."

Man kan nämligen både tycka att infon de gett kring händelseförloppet inte stämmer samtidigt som man inser att familjens prio är att få hem Felicia, inte lägga fram bevis till dig. Att Felicia skulle vara oskadd tror jag inte en sekund på. Sanningen kommer komma fram, du med flera får faktiskt lugna er lite.
Citera
2023-10-20, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skajken
Jag har en väldigt nära vän till mig som är överläkare på KS och jobbar idag! ”Hen” brukar berätta om patienter som ligger inne och som är ”kända” genom media!

Återkommer

Säkert!!! Hört talas om GDPR? Du trollar.
Citera
2023-10-20, 11:30
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Whining? Snygg människosyn du lever med.

Finns noll och nada bevis för scam nu! Trodde som sagt att tråden skulle handla om försäkringar men nej. Det är en kampanjtråd.

Med skit mot en skadad tjej. Såååååå lågt att jag skriver som den jag är.

Inget… absolut inget är motbevisat!
Jo bevisen är mycket starka eftersom det inte har skett en olycka enligt polisen mm. Hela tiggeriet bygger på att det är en trafikolycka som inte finns. De som inte har en agenda som du har eller är ett troll inser det. Konstigt att du inte är avstängd än med tanke på all spam, men det är väl ingen som anmält dina både patetiska och pförskämda inlägg.
Citera
2023-10-20, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Det är ingen som kräver att morbrodern ska sälja sitt hus.
Men om man går ut med att man är i nöd och familjen behöver pengar är det rimligt att det också stämmer.

Har man det gott ställt och lever ett gott liv med villa, bilar, hästar etc är det INTE rimligt att man prioriterar att fortsätta med det och istället tycker att ANDRA därför ska öppna sina plånböcker..

Familjen är inte tvungna att betala för 25-åriga Felicia, de kan låta bli.
Men nu har de SJÄLVA öppnat ett Gofoundme konto för att de vill betala för Felicia.
Då ska de rimligen också själva börja med skrapa ihop egna pengar att betala det de kan.

Tiggeri på Gofoundmekonton är till för folk som hamnat är i ekonomisk nöd pga av medicinska orsaker. Inte för att slippa betala ut pengar man faktiskt har.

Så nu har du bestämt kriterierna för att få starta en insamling på GFM.

Du håller med om att man har noll skyldighet att betala för en annan vuxen människa.
Den vuxna ligger i koma och kan alltså inte själv be om hjälp och starta en insamling. Så personen ifråga får hjälp med det av familj eller vänner, tusentals insamlingar går till så. Det blir absurt om man bara får starta en insamling om ens släkt först sålt av sina tillhörigheter, inte ens försörjningsstöd har det som krav att din släkt måste sälja sina hästar innan du får hjälp.
Senast redigerad av Skottland11 2023-10-20 kl. 11:34.
Citera
2023-10-20, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-traktorforever
Säkert!!! Hört talas om GDPR? Du trollar.

Nu är det inte direkt så att GDPR är den lag som är tillämplig här ditt jon. Det är offentlighets- och sekretesslagen
Citera
2023-10-20, 11:33
Medlem
Citat:

Men maila själv och se vad du får för svar?

Precis som när jag sagt åt er att ringa Arlanda själva för att höra att de kan bekräfta att ingen IVA transport ankommit imorse, vilket är offentliga uppgifter.

Men ni blundar och bortförklarar er precis som familjen Cederlund själva gör.

Dock vill jag tillägga att användaren som hävdar att en överläkarkompis på KS skulle läcka patientinformation antingen är BS eller så ligger kompisen risigt till då det inte är lagligt.
Citera
2023-10-20, 11:34
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av headtown
Inväntar er ursäkt, jobbansökan och gymkort era vidriga kräk. Seså, somna om nu.
Ursäkt? Har inte tillkommit något ytterligare som stärker historien. Ditt beteende är under all kritik däremot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in