Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-20, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shilohoha
Dito.

Svara på frågan. Vad stämmer inte?
Du beter dig precis som familjen Cedergren just nu. Undvik inte frågan. Du kom med ett påstående att hälften inte stämmer. Berätta då, vad stämmer inte och varför?

Antyder du att offentliga uppgifter i Sverige och domar är falska uppgifter? Antyder du att deras personkopplingar som finns på deras sociala medier flera år tillbaka är falska?
Senast redigerad av Ehandel 2023-10-20 kl. 10:30.
Citera
2023-10-20, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Hej, flashback!

Jag bor här i Thailand.. Men varför är denna Topic så otroligt populär här på Flashback?

Det är inte första gången en svensk är med om trafikolyckor här i Thailand, hon är väl inte ens död?
Det är absolut inte första eller sista gången det här händer.

Finns faranger som blir styckmördade här!

Så why är alla helt i chock nu? Tillhör hon kungafamiljen eller?

Lägg tråden i stället så kanske du förstår.
Citera
2023-10-20, 10:31
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OscarOrso
Finns ingen film. Polisen på Koh Samui har ju skrivit tydligt att de inte känner till ngn olycka.

Det går bra att lita på en sak men inte en annan?

Finns absolut ingen anledning för polisen i ett mail svara en random person gällande något polisärende över huvud taget.

Källkritik går åt alla håll
Citera
2023-10-20, 10:34
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ehandel
Allting jag listat är sant och bekräftat. Vad stämmer inte? Vi pratar om offentliga uppgifter, domar, och bevismaterial som finns ute just nu på deras sociala medier.

Du framstår som en jubelidiot just nu. Menar du att domar och offentliga uppgifter inte är sanna?

Vad är relevant just nu?

Att familjen fått pengar för en scam?

Och har du bevis på det…. du har väl blivit lurad och isf redan polisanmält?
Citera
2023-10-20, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6

Finns absolut ingen anledning för polisen i ett mail svara en random person gällande något polisärende över huvud taget.

Du kan gott och väl maila polisstationen i Thailand. Information om olyckor är inte något de döljer. Tvärt om är det norm att de informerar allmänheten.

Du sitter här och spyr ut skit. Under all den tid kunde du själv mailat eller ringt polisstationen och fått bekräftelse som jag gjorde (och delade med mig av i tråden).

Du är inget annat än ett troll vid det här laget. Gå nu och runka till hennes OnlyFans, så slipper vi dig i tråden med ditt absoluta skitsnack. Du bara snackar men gör ingenting. Kom med lite bevis istället. Jävla keyboard warrior.

Jag har länkat till hemsidorna och lagt ut emailadresserna, samt kopia på mina mail. Orkar du inte själv maila dem så undvik då att fylla tråden med skitsnack.

Hittar du inte mina inlägg så får du lära dig hur sökfunktionen funkar. På tiden att du lär dig efter 15+ år på FB. Öppna sökrutan och skriv "a:Ehandel" och välj "inlägg" i tråden.
Senast redigerad av Ehandel 2023-10-20 kl. 10:44.
Citera
2023-10-20, 10:45
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twogirlsonecup
Att de ljugit är självklart.

Ursprungligen postat av Shvetsiya
”Kommentarerna på Facebook är inte raderade. En tjej som ifrågasatte säger sig nu ha fått svar på Messenger att dom inte ville gå ut med den exakta orsaken förrän Felicia satt på planet hem för att dom var rädda att få problem med rättvisan där nere. Så nåt konstigt är det väl som inträffat.”

Kim Wadström och Daniel Cedergren igår:

"Det är inte ovanligt att västerländska olycksoffer får problem med det thailändska rättsväsendet. Familjen har också fått höra många sådana historier. Därför har de velat hålla en låg profil.
- Vi har till exempel inte velat dela med oss av den video vi fått av polisen. Den ska vi använda som bevisföring sedan."

Hon var säkert misstänkt för brott där nere men familjen insåg det först efter artiklarna och gofundme. Därför har de hållt väldigt låg profil och ville få hem henne till varje pris. Även fast hon var utvandrad. Och pengarna kunde de inte få loss tillräckligt snabbt så de chansade på tiggarspåret.
Smitning på fyllan låter inte långsökt. Demolerad hyrd Moppe. Vilket kan bli ordentligt med problem och kostsamt.
Citera
2023-10-20, 10:47
Medlem
rimpoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenjaekel
Folk är upprörda över att dom har samlat in pengar för att täcka hennes sjukvårdskostnader. Familjen vägrar redovisa kvitton etc så ingen vet hur mycket det har kostat eller vad pengarna har gått till. Hon har kört mc utan körkort och dessutom helt saknat försäkring. Sen har det varit massa oklarheter i vad som faktiskt hänt. Personligen tycker jag inte någon som varit oförsäkrad och dessutom kört mc utan körkort borde få en enda kr, jag är inte upprörd över den eventuella scamen utan tycker bara hon får skylla sig själv helt enkelt.
Hon har troligen varit passagerare på en motorcykel, finns även filmer som visar när hon åker utan hjälm som passagerare.
Citera
2023-10-20, 10:50
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shilohoha
Hälften av det du påstår är ju inte ens sant eller har den minsta relevans till insamlingen.

Jag tror du får ta och specificera vad i E-handels inlägg som du "till hälften" anser inte stämmer nedan.

Citat:
Det är för många röda flaggor kring deras förflutna, deras story och deras agerande.

Vad vi vet (källor: offentliga uppgifter, domar, bevis från deras sociala medier, hemnet):
- De har begått både folkbokförings- och skattebrott. Utvandrad men skriven i Sverige.
- Felicia är dömd för narkotikabrott
- Felicia har blivit stämd av Collector Bank, och förlorat det ärendet. Hon är skyldig dem 40,000 SEK. Detta skedde i Juni i år.
- Felicia har totalt över 300,000 SEK i skulder som Kronofogden försöker komma åt
- Hon är ihop med en känd och dömd bedragare från Norge som heter Carl Aksel Jansen
- Familjen har ett flertal bilar/fordon, villa för över 6 miljoner, flertal tävlingshästar. Men inte råd att betala försäkring eller hennes skulder
- De försöker samla in hela summan för sjukhusvistelse/flyg
- De har fått in hundratusentals kronor på deras privata Swish
- Hon har utfört kosmetiska ingrepp tidigare och jobbar med porr (OnlyFans)
- Thailändsk media har inte rapporterat någonting om denna påstådda olycka
- Den enda informationen vi har om "olyckan" kommer direkt från familjen Cedergren
- Mailkonversationer med både polis och sjukhus i Thailand bekräftar att ingen hört talas om någon sådan olycka
- Det har inte regnat de dagarna i Koh Samui, vilket skulle vara en av orsakerna till "olyckan"
Citera
2023-10-20, 10:50
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Du kan gott och väl maila polisstationen i Thailand. Information om olyckor är inte något de döljer. Tvärt om är det norm att de informerar allmänheten.

Du sitter här och spyr ut skit. Under all den tid kunde du själv mailat eller ringt polisstationen och fått bekräftelse som jag gjorde (och delade med mig av i tråden).

Du är inget annat än ett troll vid det här laget. Gå nu och runka till hennes OnlyFans, så slipper vi dig i tråden med ditt absoluta skitsnack. Du bara snackar men gör ingenting. Kom med lite bevis istället. Jävla keyboard warrior.

Jag har länkat till hemsidorna och lagt ut emailadresserna, samt kopia på mina mail. Orkar du inte själv maila dem så undvik då att fylla tråden med skitsnack.

Hittar du inte mina inlägg så får du lära dig hur sökfunktionen funkar. På tiden att du lär dig efter 15+ år på FB. Öppna sökrutan och skriv "a:Ehandel" och välj "inlägg" i tråden.
Familjen erkänner ju helt öppet att de smitit från rättvisan i Thailand.
Citera
2023-10-20, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6

Ehandel ställer en tydlig fråga till både sjukhuset där hon sägs ha legat och där morbrorns foto togs samt till turistpolisen på ön.

Ehandel: ”have you received a swedish woman for a motorcycle accident in the past week?”

Sjukhuset: ”I can not find any records of any such accident during this month”

Polisen: ”On behalf of Koh Samui Tourist Police, we have received no information about this.”

Nu kommer du i vanligt regi att påstå att de ljuger för att det råder sekretess, osv.
Citera
2023-10-20, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WitchcultToday
Nu blir det ohyggligt mycket text här.

Blir enormt förvirrad av allt detta tjat om vad familjen äger?
Har ingen koll då man varken äger hus eller hästar. Men är dessa ägodelar någon garanti på att man kan skaffa fram pengar på nolltid?

Är det så poppis att köpa på sig hästar just nu? Har folk råd med det?

Jag har en familjemedlem som äger hästar och djur, utöver det så har denne gård med djur, hästar bland annat. Detta är denne persons engagemang. Vart vill man komma?

När denne betalt allt i slutet av månaden finns inga pengar till goda middagar eller semesterresor. För hobbyn med djur och gården är grymt dyr. Men det är detta som gör denne glad. Fast som sagt, finns inte utrymme till annat.

Givetvis sticker det i ögonen om F's familj äger ditten och datten. Men genuin fråga, hur snabbt skulle de kunnat sälja av diverse och få ihop denna summa? För att de ville agera omgående kan man förstå.

För mamman är hon för övrigt den där "hästflickan" - sluta tjafsa om att mamman skulle valt en sanningsenlig bild. Menar ni en bild när hon poserar i bikin på Instagram, eller? För hon är sådan hooora? Jag tror att bilden med hästen är sanningsenlig för mamman.

Anser inte heller att alla skällsord om henne är befogade. Ni gör alltid såhär när det kommer till kvinnor med OF! ÄCkLiGA hOrA vIdRIGT.. hon tar den i röven... har någon länken eller?!? osv Så länge män finns som vill betala för detta så kommer de finnas, skrik på varandra istället om det är sådant jäkla problem. Sluta kolla.

Om någon som jobbar med nakenhet skadar sig och behöver hjälp så ska man alltså inte lägga ut en klädd bild där denne sysslar med något de gillar? Utan en bild där de är lite vågade? OK!! Got it. Makes sense.. Nej.

Tjejen har problem i och med att det verkar varit både droger, skulder och enormt dåligt omdöme när det kommer till män inblandat. Sorgligt. Men hon är lite purung mer och hoppas att hon skaffar hjälp. Tar sig i kragen.

Anser inte för fem öre att denna historia är fläckfri. Det är den inte. Men anser verkligen inte heller att Ehandels s.k bevis är så jävla graverande som denne försöker påskina. Snarare fullkomligt manisk, aggressiv och obehaglig. Jadåå, läst allt denne skrivit och kollat på alla länkar.

Anser det inte heller konstigt att familjen inte kastat ut bilder på henne. Eller engagerat sig att bemöta ett (tämligen litet) drev på Flashback. Låt dem för fan landa på svensk mark och komma ner så att säga.

Man ska nog be om något bevis innan man donerar, dessutom. Lite egenansvar kan man ju ha.

Jag tror varken eller. Kan de luras? Fullt möjligt. Utelämnat detaljer? Helt klart.

Jag är inte alls säker på att allt stämmer, att det ageras rätt. Men hur många valt att formulera sig, wow, vad vissa dragit fram (som egentligen inte alls är relevant) utan att egentligen veta ett piss (och nej, inte föräldrarnas fel att vi inte vet ett dugg, fy fan vad de lär ha kaos i huvudet, låt dem landa och komma hem)

Men en sak som är säker - om detta visar sig vara korrekt allting, F återhämtar sig så HOPPAS jag att hon inte läser här. Eller att någon berättar vad som skrivs. Många kommentarer här och utfall kan nog driva en människa till det värsta.

Mörkt som fan.....

(Som sagt, vet inte ännu om de båst folk helt eller inte. Men rimligt att de inte hunnit redovisa ännu och ännu mer rimligt att folk tar det lugnt och inte skriver så jävla brutala saker)

Håller med om allt - folk här kan inte göra skillnad på normalt ifrågasättande och att dreva som galningar. Finns saker att ifrågasätta men att gå från det till att döma utan några bevis och kräva att morbrodern ska sälja sitt hus osv är helt absurt. Denna tråd är inte ett dugg bättre än när det varit drev i media och folk tar livet av sig. Vi som bett om lite sans blir attackerade och idiotförklarade. Flashback har visat sin sämsta sida med denna tråd.
Citera
2023-10-20, 11:00
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twogirlsonecup
Ehandel ställer en tydlig fråga till både sjukhuset där hon sägs ha legat och där morbrorns foto togs samt till turistpolisen på ön.

Ehandel: ”have you received a swedish woman for a motorcycle accident in the past week?”

Sjukhuset: ”I can not find any records of any such accident during this month”

Polisen: ”On behalf of Koh Samui Tourist Police, we have received no information about this.”

Nu kommer du i vanligt regi att påstå att de ljuger för att det råder sekretess, osv.

Han skickade mail till fel sjukhus! Sagt det flera ggr. Läs tillbaka.

Jag känner ingen i fallet. Ljuger inte.

Fattar inte poängen alls bara. Att hata, gör det då på GFM? Det är inga människor under pistolhot som skänker.

Har däremot problem med att skriva skit i trådar. Varför vet jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in