Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-23, 15:19
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Jag ändrade tre olika variabler bland annat kontrast och den gulade dvs s att det var fake. Jag påstår att du har en agenda och ljuger eller inte vet vad du håller på med.

Tagga ner. Hur fan kan du påstå att någon har en agenda baserat på ett inlägg?

Jag laddade upp 3 egentagna bilder, modifierade med actions i PS, men inte några inklippta grejer öht. Samtliga anses vara modifierade. Bilderna är förvisso närmare 5 år gamla, kan vara det.

Jag står sannerligen inte på familjens sida, ifrågasätter bara milt Fake Image Detector.

Men det kan vara så enkelt att det räcker med att bilden är modifierad i PS för att det ska anses vara just modifierad?
Senast redigerad av Andy Flag 2023-10-23 kl. 15:25.
Citera
2023-10-23, 15:25
Medlem
Har någon som sitter på personnummer kontaktat UD?

Thailändarna har upprättat standards och blivet extremt effektiva med ärenden som rör turismen efter tsunamikatastrofen.
Att Polisen eller Bangkok Post inte känner till detta bekräftar bluffen, det hade med tusenprocentig säkerhet varit inblandade i info kring olyckan. Vi som vistas mycket i Thailand vet..det går liksom inte att dra pennor och bluffa om sådant. En sån här olycka hade nämnts i TV.

Kvinnan som skänkt pengar och som vart upprörd på mammans fb, skriver att hon har varit flygvärdinna och vet hur det ser ut när sjuklingar skickas hem, hon vet något vi andra inte vet.

Nu har två personer hävdat att Susanna varit hemma. Är hon fortfarande hemma nu när F ligger på Karolinska? Varför ligger hon inte i på Lunds Akademiska Sjukhus, de är väl bättre rustade för den typ av trauma.
Citera
2023-10-23, 15:27
Medlem
stayboosteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pescara
Ni som tror att familjen ljugit ihop det här, vad är det för mörk och sjuk plats ni lever på?
Vill ni inte bidra med pengar så avstå, men sprid inte en massa falsk fakta på ett anonymt forum.
Angående Felicias tidigare liv och vad hon lagt ut och inte har inte med det här tragiska att göra.

Vilken värld lever du i? Har du aldrig blivit blåst eller? Man kan inte lita blint på folk alltid. Speciellt när det gäller 1 miljon kr. Om du hade tagit tid och läst igenom tråden: (FB) 25-åring svensk kvinna i olycka i Koh Samui- Thailand (2023-10-08)

Så hade du förstått varför familjens bakgrund är relevant att undersöka. Du hade också förstått varför folk har funderingar och ifrågasätter. Jag tror inte familjen "ljugit ihop" allting, men det kvarstår många frågetecken. Varför lägger inte Dj Snuff upp ett ordentligt bevis? Såsom en bild på polisrapport, kvitto, sjukhusrapporter osv. Till och med en bild när ni håller Felicia Skys hand eller liknande på IVA skulle funka. Då kommer alla hålla käften väldigt snabbt, så får ni lugn och ro.
Senast redigerad av stayboosted 2023-10-23 kl. 15:42.
Citera
2023-10-23, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pescara
Ni som tror att familjen ljugit ihop det här, vad är det för mörk och sjuk plats ni lever på?
Vill ni inte bidra med pengar så avstå, men sprid inte en massa falsk fakta på ett anonymt forum.
Angående Felicias tidigare liv och vad hon lagt ut och inte har inte med det här tragiska att göra.
Det har ju massor med detta att göra?
Citera
2023-10-23, 15:31
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Tagga ner. Hur fan kan du påstå att någon har en agenda baserat på ett inlägg?

Jag laddade upp 3 egentagna bilder, modifierade med actions i PS, men inte några inklippta grejer öht. Samtliga anses vara modifierade. Bilderna är förvisso närmare 5 år gamla, kan vara det.

Jag står sannerligen inte på familjens sida, ifrågasätter bara milt Fake Image Detector.

Men det kan vara så enkelt att det räcker med att bilden är modifierad i PS för att det ska anses vara just modifierad?

Testade att göra några bildförbättringar med Remini, som gör ganska omfattande korrigeringar, och då anses bilderna inte vara modifierade. Så det är lite oklart hur det hänger ihop. Men att sjukhusbilden på något sätt är modifierad borde vara givet.
Citera
2023-10-23, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XN
Vilka källor snackar du om eller drömde du detta??
Jag drömde.
Citera
2023-10-23, 15:35
Medlem
Har det funnits en ambulanstransport från Arlanda till Karolinska vid tidpunkten tro?
… i enighet av offentlighetsprincipen ..
Citera
2023-10-23, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amdrillo
Har någon som sitter på personnummer kontaktat UD?

Thailändarna har upprättat standards och blivet extremt effektiva med ärenden som rör turismen efter tsunamikatastrofen.
Att Polisen eller Bangkok Post inte känner till detta bekräftar bluffen, det hade med tusenprocentig säkerhet varit inblandade i info kring olyckan. Vi som vistas mycket i Thailand vet..det går liksom inte att dra pennor och bluffa om sådant. En sån här olycka hade nämnts i TV.

Kvinnan som skänkt pengar och som vart upprörd på mammans fb, skriver att hon har varit flygvärdinna och vet hur det ser ut när sjuklingar skickas hem, hon vet något vi andra inte vet.

Nu har två personer hävdat att Susanna varit hemma. Är hon fortfarande hemma nu när F ligger på Karolinska? Varför ligger hon inte i på Lunds Akademiska Sjukhus, de är väl bättre rustade för den typ av trauma.

Nu tillhör jag skaran av personer som är övertygad om att det är något som är ruttet i denna historia. Men jag måste rätta dig, Karolinska har i allra högsta grad möjlighet att vårda och bhandla denna typen av patienter som Universitetssjukhuset i Lund(Finns inget som heter Lunds Akademiska sjukhus)
Citera
2023-10-23, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frost37
Nu tillhör jag skaran av personer som är övertygad om att det är något som är ruttet i denna historia. Men jag måste rätta dig, Karolinska har i allra högsta grad möjlighet att vårda och bhandla denna typen av patienter som Universitetssjukhuset i Lund(Finns inget som heter Lunds Akademiska sjukhus)

Frågan var väl varför hon ej flögs till KPH och sedan transporterades till LU då mamman är bosatt i Skåne.
Citera
2023-10-23, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CH.swiss
Enlist Kundtjänst på GFM är det dom som
Stängt av insamlingen. Dock får dom inte säga mer än så.

https://ibb.co/FgqQJX6

Det har alla vi fattat utom alla tards här inne.
Citera
2023-10-23, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Det har alla vi fattat utom alla tards här inne.

Ville ändå förtydliga det så det inte behöver diskuteras vidare.
Citera
2023-10-23, 15:47
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CH.swiss
Enlist Kundtjänst på GFM är det dom som
Stängt av insamlingen. Dock får dom inte säga mer än så.

https://ibb.co/FgqQJX6

Jag tycker inte att det måste tolkas som att det är GFM som stängt av donationerna, det är väldigt vagt skrivet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in