Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-21, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfoder
Haha, de har uppenbarligen tid att sitta och radera bilder och göra kontot privat men inte besvara kritiken som de möts av.

Det verkar vara en riktigt white trash familj, man ser ju det delvis på deras svar på kommentarer. ”Flashback kompisar” som om vi som skriver här inte skulle vara vanliga människor, med ordentliga jobb, och sunda värderingar.

Det kommer ju att visa sig sen ifall hennes skulder minskat hos KF.

Jag tycker det är så sorgligt om det är här ett bedrägeri. När det kommer att ut imedia, vilket det kommer att göra förr eller senare. Då kommer alla människor som skänkt pengar vara skeptiska till att göra det framöver. Vilken drabbar människor som är ärliga och skapar en insamling,

Fy Sören! Skäms på er hela familjen och släktet! Ni har verkligen smutskastat era namn om det skulle visa sig att det ligger någon form av oärlighet bakom denna insamlingen.

Vi har inte tid att besvara kristiden. Vi har full fokus på Felicia… bla bla. Är hon nedsövd så har ni väl all tid i världen att stå till svars för dessa frågetecken som dykt upp.

Fem minuter kan man väl hitta till att scanna, fota, kvitton, utlägg, som vidimerar vistelsen på sjukhus i Thailand och kostnaderna för sjuktransporten till Sverige? Verkar mycket underligt att de vägrar visa kvitton eller banköverföringar på detta. Scam?
Citera
2023-10-21, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Builder123
Fem minuter kan man väl hitta till att scanna, fota, kvitton, utlägg, som vidimerar vistelsen på sjukhus i Thailand och kostnaderna för sjuktransporten till Sverige? Verkar mycket underligt att de vägrar visa kvitton eller banköverföringar på detta. Scam?

Ja och på facebook är dom iaf aktiva konstant. Det är så enkelt att redovisa, så som dom lägger ner tid på annat.

Det luktar om allt, jag håller med, det är säkert en skada, men nivån dom tar upp är närmare på liv och död, koma, sen skickar sin dotter på reguljärflyg
Citera
2023-10-21, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skigge
Vad kan vi lära oss utav denna shitshow?

Vi i Sverige ska vara jävligt glada att E-handels och hans dickriders inte jobbar inom polisen. Då hade vårat Sverige sett ännu värre ut än vad det redan gör idag. ingen jävel hade åkt fast.
Detta är bland de sjukare trådar jag har varit med och följt. Galna påstående om F och desperata försök att hitta nya saker som stärker eran påhittade story. Inte ett jävla rätt sitter ni på och ni blir konstant motbevisade.

Jag har sedan tidigare sagt att killen har det varit alldeles för tyst om men ändå lägger ni fortfarande fokus på helt fel saker. Bara att gå in i mina tidigare inlägg där jag skrev för flera dagar sedan att något inte stämmer med killen. Ni fokuserade istället på att man inte kan flyga IVA-patienter på ett reguljärflyg, vilket sedan visade sig att ni inte kunde någonting om?

Har varit så kul att se er kasta bort 7 dagar av erat liv för att leka Martin Späck på heltid. Nu får ni gå tillbaka till erat sorgliga liv och göra något vettigt. Några av er bör fan be om ursäkt till familjen Cedergren, men det lär ni ju aldrig att göra.

E-handel ska inte bara ha skit, tänker att vi kan göra en liknande lista som ni har gjort tidigare fast på användare i denna tråd som bör avgå genast och ta bort kontot.

1. E-handel
2. seberto
3. stayboosted
4. OscarOrso
5. twogirlsonecup

Fyll gärna på med användare

Du snackar goja. Som sagt, familjen har ännu inte bevisat att den påstådda MC/moppe-olyckan skett. Du kan vara lugn, jag hade aldrig i mitt liv arbetat som polis. Särskilt inte i Sverige.

Kom med något själv i tråden. Det är ett flertal röda flaggor i deras story och det finns ingenting som tyder på att Felicia varit med om en sådan olycka. Skepticism och källkritik är enormt viktigt. Vi har tur att världen inte är full av godtrogna jubelidioter som tror på allt de läser, utan bevis. Jag har enbart utgått ifrån vad jag har sett. Offentliga uppgifter, domar, meddelanden/mail från polisstationer, sjukhus, räddningsorganisation, samt observationer i svensk & thailändsk media. De har kommit med påståenden utan att kunna bevisa det. Då är det fritt fram för oss att spekulera i vad fan vi vill. Jag försökte åtminstone ta reda på sanningen. Vad har du själv gjort? Ingenting.

Min misstanke är att Felicia råkat ut för något annat. Här ligger en hund begraven. Men nu orkar jag inte granska mer om den familjen. De har vägrat bevisa och förklara vad som hänt. Träder de inte fram, kommer man behöva insiderinformation från sjukhusen som går in på detalj vad som har skett, men det kan man glömma.

Jag hoppas alla frågor besvaras och att denna story kan få ett slut.

Sen så kommer du med ytterligare fel. Sju dagar säger du. Mitt första inlägg gjordes 2023-10-17, 22:49. Och jag slutade granska tidigare idag. Dvs. 3½ dagar, varav några timmar per dag gick åt granskning och diskussion. Hur räknar du?

Användarnamnet innehåller inget bindestreck. Tack för mig.
Senast redigerad av Ehandel 2023-10-21 kl. 21:11.
Citera
2023-10-21, 20:56
Medlem
Noxyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfoder
Vi har inte tid att besvara kristiden. Vi har full fokus på Felicia… bla bla. Är hon nedsövd så har ni väl all tid i världen att stå till svars för dessa frågetecken som dykt upp.

Det är helt rimligt att de fortfarande har fullt upp med praktikaliteter runt hemresan. Jag tror inte mamma och morbror kände till hennes skulder till kronofogden och att hon typ flytt från Sverige. Lika lite tror jag de kände till hennes 'porr karriär' i Thailand. Insamlingen startades nog i 'god tro' även om de kanske valde att vinkla henne lite mer helylle än de faktiskt viste hon var med tanke på vad vi såg på instagram.
Citera
2023-10-21, 21:03
Medlem
HocKusPucKoss avatar
Eftersom familjen hört av sig till aftonblaskorna förut kan de väl höra av sig igen för en snyftartikel om ”häxjakten”?

Sen fattar jag inte varför insamlingen inte är avslutad. Den heter ju ” Hjälp Felicia hem från Thailand”. Hon är ju hemma nu!
Citera
2023-10-21, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HocKusPucKos
Sen fattar jag inte varför insamlingen inte är avslutad. Den heter ju ” Hjälp Felicia hem från Thailand”. Hon är ju hemma nu!

Vet inte om det är en trådsanning att F*licia blev utsatt för en misslyckad Brazilian Butt Lift och därför tvingades avbryta sin OF-karriär?
Med tanke på skuldberget hon flydde ifrån i Sverige till Thailand som hon nu tvingas möta igen så kanske hon inte kan skriva in sig i Sverige förrän hon har möjlighet att betala av dem?
På så vis har hon kanske inte kommit hem än?
Citera
2023-10-21, 21:11
Medlem
Noxyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HocKusPucKos
Eftersom familjen hört av sig till aftonblaskorna förut kan de väl höra av sig igen för en snyftartikel om ”häxjakten”?

Jag är helt övertygad om att snyftartikeln kommer, och den kommer att gå hårt åt Flashback med all rätta.

Det är inte säkert att de nyttjat medel från insamlingen ännu, det finns säkert obetalda fakturor och korta lån som skall betalas.
Citera
2023-10-21, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noxyl
Jag är helt övertygad om att snyftartikeln kommer, och den kommer att gå hårt åt Flashback med all rätta.

Det är inte säkert att de nyttjat medel från insamlingen ännu, det finns säkert obetalda fakturor och korta lån som skall betalas.

Med all rätt? De kunde utan problem ha redovisat allt från början. Utöver det har familjen massvis med andra problem, helt orelaterat till denna påstådda olycka. F.ö. är det inte bara Flashback som reagerat på denna story. Men ja, FB lär väl få sig en smäll om det kommer någon artikel. Detta är ju trots allt enda forumet man kan diskutera utan att allt raderas och sopas under mattan.
Citera
2023-10-21, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noxyl

Vad är det som är rätt med att gå hårt åt Flashback?
Det enda Flashback gjort är att att ställa de frågor som svensk media borde ställt från början, eller när väl det uppdagades att det porträtt de målat av dottern var helt falskt.
Citera
2023-10-21, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Det kan man ju tycka rent moraliskt.

Dock är hon fortfarande registrerad som invånare i Sverige och därmed har hon som alla andra invånare tillgång till fri sjukvård i regionen hon hör till - i Sjukvårdsregionen Stockholm.

Trots att hon inte betalat någon skatt i Sverige.

Oklart hur länge hon har bott och vistats i Thailand, men det är minst sedan oktober 2022.

Det som är rätt udda är att hennes morbror hänvisade till att man ”som skattebetalare borde få hjälp att flygas hem i den situation de uppgav att Felicia befann sig i.

Familjen borde ju veta om att hon bor i Thailand och inte betalar någon skatt i Sverige.

Dessutom har hon hundratusentals kronor i skulder hos Kronofogden.
Hon är även dömd för narkotikabrott.

IDIOT!
https://www.1177.se/sa-fungerar-vard...utlandssvensk/
Citera
2023-10-21, 21:19
Medlem
JustTrollings avatar
Kanske bara är jag... Men två saker jag tycker låter himla märkligt. Är inte det här konstigt?

1. Familjen som säger att dom måste hålla låg profil p.g.a. den thailändska polisen? Varför? Vad ligger bakom det?

Påståendet är ju att hon råkat ut för en trafikolycka.

2. Hur fan kommer en snubbe från Röda Korset i Burma in i bilden? Och Röda Korset i Burma, a.k.a. Myanmar.

Burma är ju ett relativt fattigt grannland till Thailand. Röda Korset finns ju i Thailand också.

Varför är dom del i bokningen av transport till Sverige från Thailand?
Citera
2023-10-21, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyraMynt
Vad är det som är rätt med att gå hårt åt Flashback?
Det enda Flashback gjort är att att ställa de frågor som svensk media borde ställt från början, eller när väl det uppdagades att det porträtt de målat av dottern var helt falskt.

Instämmer. Flashback har gjort mer granskning än massmedia i ett flertal fall. Detta är ett utav dem. I detta fall har massmedia inte gjort ett skit mer än att Ctrl+C och Ctrl+V familjens ord. Inte ens det, de flesta har bara kopierat rakt från Expressen. Tror inte ens Aftonbladet läst deras GoFundMe. Att vara journalist i lilla landet lagom är fan bara ett skämt idag. Det finns några bra journalister, både åt vänster- och högerhållet. Men för det mesta är det bara skitjournalister.

Felstavningar, ingen källkritik, ingen granskning ö.h.t.
Kan dock inte riktigt kalla Expressen/Aftonbladet för journalister. Det är nöjesblaskor. Deras syfte är att få klick, inget annat. Därför är ribban extremt låg för att få anställning där. Det är bedrövligt att de inte granskar och lägger fram bevis i sånna här fall när det handlar om 1.4 miljoner SEK.
Senast redigerad av Ehandel 2023-10-21 kl. 21:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in