2023-10-20, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kanske två på bollen, men kabininteriören stämmer väl överens med en Bangkok Air A319.

Ja det är Bangkok Airways, de använder samma nackstödsskydd på vissa av deras flyg (bilder på Google visar detta). Alltså flyget från Koh Samui till Bangkok.
Citera
2023-10-20, 09:48
Medlem
sebertos avatar
Varför ställer sig inte morbrodern i bild när kortet tas. Den där bilden de lagt upp känns rätt meningslös.
Citera
2023-10-20, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ehandel
Ja det är Bangkok Airways, de använder samma nackstödsskydd på vissa av deras flyg (bilder på Google visar detta). Alltså flyget från Koh Samui till Bangkok.

Ja och Bangkok Airways äger flygplatsen på Koh Samui och är endast dom som flyger den rutten, tror dom har något samarbete med Thai på den rutten.
Citera
2023-10-20, 10:03
Medlem
Det är för många röda flaggor kring deras förflutna, deras story och deras agerande.

Vad vi vet (källor: offentliga uppgifter, domar, bevis från deras sociala medier, hemnet):
- De har begått både folkbokförings- och skattebrott. Utvandrad men skriven i Sverige.
- Felicia är dömd för narkotikabrott
- Felicia har blivit stämd av Collector Bank, och förlorat det ärendet. Hon är skyldig dem 40,000 SEK. Detta skedde i Juni i år.
- Felicia har totalt över 300,000 SEK i skulder som Kronofogden försöker komma åt
- Hon är ihop med en känd och dömd bedragare från Norge som heter Carl Aksel Jansen
- Familjen har ett flertal bilar/fordon, villa för över 6 miljoner, flertal tävlingshästar. Men inte råd att betala försäkring eller hennes skulder
- De försöker samla in hela summan för sjukhusvistelse/flyg
- De har fått in hundratusentals kronor på deras privata Swish
- Hon har utfört kosmetiska ingrepp tidigare och jobbar med porr (OnlyFans)
- Thailändsk media har inte rapporterat någonting om denna påstådda olycka
- Den enda informationen vi har om "olyckan" kommer direkt från familjen Cedergren
- Mailkonversationer med både polis och sjukhus i Thailand bekräftar att ingen hört talas om någon sådan olycka
- Det har inte regnat de dagarna i Koh Samui, vilket skulle vara en av orsakerna till "olyckan"

Vad vi (jag) bett familjen göra:
- Visa bild på Felicia i sjukhuset, eller på hennes skador
- Visa pappren från sjukhuset, som tydligt visar orsak för sjukhusvistelsen
- Redovisa kvitton och vart pengarna gått

De har hittills bara kommit med snyfthistorier, bortförklaringar, förolämpningar och bilder som inte bevisar någonting.
Senast redigerad av Ehandel 2023-10-20 kl. 10:13.
Citera
2023-10-20, 10:06
Medlem
Att de ljugit är självklart.

Ursprungligen postat av Shvetsiya
”Kommentarerna på Facebook är inte raderade. En tjej som ifrågasatte säger sig nu ha fått svar på Messenger att dom inte ville gå ut med den exakta orsaken förrän Felicia satt på planet hem för att dom var rädda att få problem med rättvisan där nere. Så nåt konstigt är det väl som inträffat.”

Kim Wadström och Daniel Cedergren igår:

"Det är inte ovanligt att västerländska olycksoffer får problem med det thailändska rättsväsendet. Familjen har också fått höra många sådana historier. Därför har de velat hålla en låg profil.
- Vi har till exempel inte velat dela med oss av den video vi fått av polisen. Den ska vi använda som bevisföring sedan."

Hon var säkert misstänkt för brott där nere men familjen insåg det först efter artiklarna och gofundme. Därför har de hållt väldigt låg profil och ville få hem henne till varje pris. Även fast hon var utvandrad. Och pengarna kunde de inte få loss tillräckligt snabbt så de chansade på tiggarspåret.
Citera
2023-10-20, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twogirlsonecup

”Kommentarerna på Facebook är inte raderade. En tjej som ifrågasatte säger sig nu ha fått svar på Messenger att dom inte ville gå ut med den exakta orsaken förrän Felicia satt på planet hem för att dom var rädda att få problem med rättvisan där nere. Så nåt konstigt är det väl som inträffat.”

"Det är inte ovanligt att västerländska olycksoffer får problem med det thailändska rättsväsendet. Familjen har också fått höra många sådana historier. Därför har de velat hålla en låg profil.
- Vi har till exempel inte velat dela med oss av den video vi fått av polisen. Den ska vi använda som bevisföring sedan."

Hon var säkert misstänkt för brott där nere men familjen insåg det först efter artiklarna och gofundme. Därför har de hållt väldigt låg profil och ville få hem henne till varje pris. Även fast hon var utvandrad. Och pengarna kunde de inte få loss tillräckligt snabbt så de chansade på tiggarspåret.

Om hon är misstänkt för något allvarligt brott skulle hon inte få lämna landet. Hade hon t.ex. varit misstänkt av polisen för narkotikabrott är det inte en chans att hon skulle få lämna landet. Hon kanske har råkat ut för något i samband med att ett brott begåtts, och därför vill de inte berätta exakt vad som har hänt.
Citera
2023-10-20, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tashkent
Om det är en vuxen patient som ligger i koma så är det garanterat ett eget mindre flygplan.

Vem fick rätt?😉
Citera
2023-10-20, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twogirlsonecup

Låter som en märklig efterhandskonstruktion. Hade hon problem med rättsväsendet så hade thailändska myndigheter tagit höjd för att det förelåg flyktrisk via detta sätt. Hon hade inte kunnat förflyttas hursomhelst mig veterligen. Men vad vet man, dom kanske inte ville ha en grönsak som låg och kostade pengar som dom inte skulle få in.
Sen undrar jag över den här videon som polisen ska ha gett familjen. Thailändska polisen utgår jag från, skulle vara intressant att veta vad som finns på den.
Jag spekulerar såklart utifrån att det finns ett korn sanning i det här (devils advocate) trots att jag just nu inte tror ett dugg på ett ord av den här soppan.
Citera
2023-10-20, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ehandel
Det är för många röda flaggor kring deras förflutna, deras story och deras agerande.

Vad vi vet (källor: offentliga uppgifter, domar, bevis från deras sociala medier, hemnet):
- De har begått både folkbokförings- och skattebrott. Utvandrad men skriven i Sverige.
- Felicia är dömd för narkotikabrott
- Felicia har blivit stämd av Collector Bank, och förlorat det ärendet. Hon är skyldig dem 40,000 SEK. Detta skedde i Juni i år.
- Felicia har totalt över 300,000 SEK i skulder som Kronofogden försöker komma åt
- Hon är ihop med en känd och dömd bedragare från Norge som heter Carl Aksel Jansen
- Familjen har ett flertal bilar/fordon, villa för över 6 miljoner, flertal tävlingshästar. Men inte råd att betala försäkring eller hennes skulder
- De försöker samla in hela summan för sjukhusvistelse/flyg
- De har fått in hundratusentals kronor på deras privata Swish
- Hon har utfört kosmetiska ingrepp tidigare och jobbar med porr (OnlyFans)
- Thailändsk media har inte rapporterat någonting om denna påstådda olycka
- Den enda informationen vi har om "olyckan" kommer direkt från familjen Cedergren
- Mailkonversationer med både polis och sjukhus i Thailand bekräftar att ingen hört talas om någon sådan olycka
- Det har inte regnat de dagarna i Koh Samui

Vad vi (jag) bett familjen göra:
- Visa bild på Felicia i sjukhuset, eller på hennes skador
- Visa pappren från sjukhuset, som tydligt visar orsak för sjukhusvistelsen
- Redovisa kvitton och vart pengarna gått

De har hittills bara kommit med snyfthistorier, bortförklaringar, förolämpningar och bilder som inte bevisar någonting.

Hälften av det du påstår är ju inte ens sant eller har den minsta relevans till insamlingen.
Du framstår mer och mer som om du är ute på en personlig vendetta mot den här familjen.

Hela Sverige vet både namn och adress på mamma och morbror. Jag förutsätter att de inom en snar framtid läger korten på bordet. Vi har ingen aning om vad Felicia ställt till med som försatt henne i den här situationen, familjen har nog agerat på det sätt de kände var bäst för att lösa problemen akut där och då. Hade hon problem med rättsväsendet kan jag förstå att de ljuger sig gröna i ansiktet, vem vill ens rikskera att ens barn kommer i klameri med Thailändska rättvisan?! Gissar att de tog en del beslut utan att ens förstå konsekvensen av dem. En normal familj med ett normalt barn hade ju inte behövt en krishantering av den magnituden som Felicias leverne kräver, och troligen kunde de i sina vildaste fantasier tro det heller. Men som jag påpekat tidigare, hade familjen varit varit betydligt smidigare och mer tillmötesgående med uppdateringar på deras gofundme hade nog mångt och mycket flygit under radaren. Nu blev det inte så och det är något hela familjen kommer att få leva med resten av livet.
Citera
2023-10-20, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skynetsnemesis
Låter som en märklig efterhandskonstruktion. Hade hon problem med rättsväsendet så hade thailändska myndigheter tagit höjd för att det förelåg flyktrisk via detta sätt. Hon hade inte kunnat förflyttas hursomhelst mig veterligen. Men vad vet man, dom kanske inte ville ha en grönsak som låg och kostade pengar som dom inte skulle få in.
Sen undrar jag över den här videon som polisen ska ha gett familjen. Thailändska polisen utgår jag från, skulle vara intressant att veta vad som finns på den.
Jag spekulerar såklart utifrån att det finns ett korn sanning i det här (devils advocate) trots att jag just nu inte tror ett dugg på ett ord av den här soppan.

Finns ingen film. Polisen på Koh Samui har ju skrivit tydligt att de inte känner till ngn olycka.
Citera
2023-10-20, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shilohoha
Hälften av det du påstår är ju inte ens sant eller har den minsta relevans till insamlingen.
Du framstår mer och mer som om du är ute på en personlig vendetta mot den här familjen.

Hela Sverige vet både namn och adress på mamma och morbror. Jag förutsätter att de inom en snar framtid läger korten på bordet. Vi har ingen aning om vad Felicia ställt till med som försatt henne i den här situationen, familjen har nog agerat på det sätt de kände var bäst för att lösa problemen akut där och då. Hade hon problem med rättsväsendet kan jag förstå att de ljuger sig gröna i ansiktet, vem vill ens rikskera att ens barn kommer i klameri med Thailändska rättvisan?! Gissar att de tog en del beslut utan att ens förstå konsekvensen av dem. En normal familj med ett normalt barn hade ju inte behövt en krishantering av den magnituden som Felicias leverne kräver, och troligen kunde de i sina vildaste fantasier tro det heller. Men som jag påpekat tidigare, hade familjen varit varit betydligt smidigare och mer tillmötesgående med uppdateringar på deras gofundme hade nog mångt och mycket flygit under radaren. Nu blev det inte så och det är något hela familjen kommer att få leva med resten av livet.

Allting jag listat är sant och bekräftat. Vad stämmer inte? Vi pratar om offentliga uppgifter, domar, och bevismaterial som finns ute just nu på deras sociala medier.

Du framstår som en jubelidiot just nu. Menar du att domar och offentliga uppgifter inte är sanna?
Citera
2023-10-20, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Man ser ju inte ens henne, eller någon närstående. Vad skulle det där bevisa? Bilden kan vara hämtad från nätet. Och som jag skrev tidigare: till och med om man ser ansiktet, så kan det vara in-fotoshoppat i en stulen bild. Bevisar noll och nada.

Du har en väldigt kritisk hållning. Vad skulle vara ett bevis enligt dig? Kvitton kan också förfalskas, man kan muta personer att ”vittna”, filmer kan fejkas osv.

Källkritik är klokt men att bara vifta bort information och källor är inte källkritik. Har du undersökt om bilden är stulen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in