Citat:
Ursprungligen postat av
Ehandel
Det är för många röda flaggor kring deras förflutna, deras story och deras agerande.
Vad vi vet (källor: offentliga uppgifter, domar, bevis från deras sociala medier, hemnet):
- De har begått både folkbokförings- och skattebrott. Utvandrad men skriven i Sverige.
- Felicia är dömd för narkotikabrott
- Felicia har blivit stämd av Collector Bank, och förlorat det ärendet. Hon är skyldig dem 40,000 SEK. Detta skedde i Juni i år.
- Felicia har totalt över 300,000 SEK i skulder som Kronofogden försöker komma åt
- Hon är ihop med en känd och dömd bedragare från Norge som heter Carl Aksel Jansen
- Familjen har ett flertal bilar/fordon, villa för över 6 miljoner, flertal tävlingshästar. Men inte råd att betala försäkring eller hennes skulder
- De försöker samla in hela summan för sjukhusvistelse/flyg
- De har fått in hundratusentals kronor på deras privata Swish
- Hon har utfört kosmetiska ingrepp tidigare och jobbar med porr (OnlyFans)
- Thailändsk media har inte rapporterat någonting om denna påstådda olycka
- Den enda informationen vi har om "olyckan" kommer direkt från familjen Cedergren
- Mailkonversationer med både polis och sjukhus i Thailand bekräftar att ingen hört talas om någon sådan olycka
- Det har inte regnat de dagarna i Koh Samui
Vad vi (jag) bett familjen göra:
- Visa bild på Felicia i sjukhuset, eller på hennes skador
- Visa pappren från sjukhuset, som tydligt visar orsak för sjukhusvistelsen
- Redovisa kvitton och vart pengarna gått
De har hittills bara kommit med snyfthistorier, bortförklaringar, förolämpningar och bilder som inte bevisar någonting.
Hälften av det du påstår är ju inte ens sant eller har den minsta relevans till insamlingen.
Du framstår mer och mer som om du är ute på en personlig vendetta mot den här familjen.
Hela Sverige vet både namn och adress på mamma och morbror. Jag förutsätter att de inom en snar framtid läger korten på bordet. Vi har ingen aning om vad Felicia ställt till med som försatt henne i den här situationen, familjen har nog agerat på det sätt de kände var bäst för att lösa problemen akut där och då. Hade hon problem med rättsväsendet kan jag förstå att de ljuger sig gröna i ansiktet, vem vill ens rikskera att ens barn kommer i klameri med Thailändska rättvisan?! Gissar att de tog en del beslut utan att ens förstå konsekvensen av dem. En normal familj med ett normalt barn hade ju inte behövt en krishantering av den magnituden som Felicias leverne kräver, och troligen kunde de i sina vildaste fantasier tro det heller. Men som jag påpekat tidigare, hade familjen varit varit betydligt smidigare och mer tillmötesgående med uppdateringar på deras gofundme hade nog mångt och mycket flygit under radaren. Nu blev det inte så och det är något hela familjen kommer att få leva med resten av livet.