2023-10-20, 09:26
Medlem
Bilden är tagen på ett Bangkok Airways flyg som ni säger.

Jag nöjer mig dock inte än. Det finns fortfarande inte bevis på att Felicia ligger där. Eller så kan de visa vart pengarna gått. Redovisa kvitton, tack! Eller visa sjukhuspappren, vill se specifikt vilken orsak hon legat inne för. Det är så enkelt, så släpper vi det här.
Senast redigerad av Ehandel 2023-10-20 kl. 09:32.
Citera
2023-10-20, 09:26
Medlem
cerns avatar
Hej, flashback!

Jag bor här i Thailand.. Men varför är denna Topic så otroligt populär här på Flashback?

Det är inte första gången en svensk är med om trafikolyckor här i Thailand, hon är väl inte ens död?
Det är absolut inte första eller sista gången det här händer.

Finns faranger som blir styckmördade här!

Så why är alla helt i chock nu? Tillhör hon kungafamiljen eller?
Citera
2023-10-20, 09:28
Medlem
Är thai Airways och Bangkok Airways samma?
Citera
2023-10-20, 09:29
Medlem
headkeepers avatar
Idag är det showdown.
Infot från "familjen" har vart klent.
Flb har däremot varit på hugget.
Bästa tråden på länge.
Keep up the good job!
Creddos till tonen i tråden inte många varningar här
Citera
2023-10-20, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Hej, flashback!

Jag bor här i Thailand.. Men varför är denna Topic så otroligt populär här på Flashback?

Det är inte första gången en svensk är med om trafikolyckor här i Thailand, hon är väl inte ens död?

Folk är upprörda över att dom har samlat in pengar för att täcka hennes sjukvårdskostnader. Familjen vägrar redovisa kvitton etc så ingen vet hur mycket det har kostat eller vad pengarna har gått till. Hon har kört mc utan körkort och dessutom helt saknat försäkring. Sen har det varit massa oklarheter i vad som faktiskt hänt. Personligen tycker jag inte någon som varit oförsäkrad och dessutom kört mc utan körkort borde få en enda kr, jag är inte upprörd över den eventuella scamen utan tycker bara hon får skylla sig själv helt enkelt.
Citera
2023-10-20, 09:31
Medlem
stayboosteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Hej, flashback!

Nej, gå tillbaks till sida 26 och läs allting därifrån. Är en hel del frågetecken kring det hela. Kopierar lite från Ehandel:

"Mycket har tagits upp. Hon är bl.a. dömd för narkotikabrott, blivit stämd av en bank (och förlorat i domstol), har över 300,000kr i skulder hos Kronofogden, är ihop med en känd bedragare, begått både folkbokförings- och skattebrott."

"Utöver det har vi tillsammans rensat igenom nyhetssiter och diskussionsforum i Thailand, samt kontaktat både polisstationer och sjukhus - ingen i Thailand har hört talas om någon sådan MC/mopedolycka som familjen Cedergren påstår har skett. Den enda informationen vi fått är från familjen Cedergren och deras Expressen-snyftartikel."
Citera
2023-10-20, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellybelly
Är thai Airways och Bangkok Airways samma?

Nej
Citera
2023-10-20, 09:37
Medlem
När kommer familjen Cedergren:

1) Visa bild på Felicia
2) Redovisa kvitton
3) Visa sjukhuspappren

Utan något utav detta kan vi omöjligt veta vad pengarna gått till eller orsaken för "hennes sjukhusvistelse". Det finns inte ett ord om någon sådan olycka i thailändsk media eller hos deras polisstationer på Koh Samui.

Min misstanke är att det är någon kosmetisk operation som gått åt helvete och familjen skäms över att berätta det. Därför har de fortfarande inte bevisat någonting och hittat på en olyckshändelse. En bild på en gubbe utanför IVA och en bild från ett Bangkok Airways. Säger mig ingenting om Felicia och hennes situation.

Fortfarande inte en enda bild på Felicia eller något kvitto/sjukhusdokument. Ingenting som styrker deras story om en MC/moped-olycka.

Det är så enkelt för den familjen att visa något av ovanstående tre punkter. Så enkelt. Men de väljer att gång på gång inte bevisa någonting. När ska konkreta bevis presenteras, så vi kan släppa det här?

Familjen Cedergren har ännu inte bevisat något. De pratar om att hon hamnat i koma för en MC/moped-olycka. De vill ha in drygt 1.4 MSEK för att täcka dessa kostnader. Visa då förhelvete något konkret bevis! Den storyn om olyckan köper jag inte förän vi 100% fått det bekräftat.
Senast redigerad av Ehandel 2023-10-20 kl. 09:44.
Citera
2023-10-20, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skigge
Kan du förklara för mig varför Arlanda skulle ha skyldighet att berätta för dig om det har varit en IVA-sjuktransport där imorse?

Kalla det du skyldighet om du vill, men det är inga uppgifter som inte vem som helst får ta del av. Däremot kan de inte svara på om det nu varit det vad den patienten heter osv. Ring du själv dit och fråga om du har tvivel om det.
Citera
2023-10-20, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ehandel

1) Visa bild på Felicia
2) Redovisa kvitton
3) Visa sjukhuspappren

Utan något utav detta kan vi omöjligt veta vad pengarna gått till eller orsaken för "hennes sjukhusvistelse". Det finns inte ett ord om någon sådan olycka i thailändsk media eller hos deras polisstationer på Koh Samui.

Min misstanke är att det är någon kosmetisk operation som gått åt helvete och familjen skäms över att berätta det. Därför har de fortfarande inte bevisat någonting och hittat på en olyckshändelse. En bild på en gubbe utanför IVA och en bild från ett Bangkok Airways. Säger mig ingenting om Felicia och hennes situation.

Fortfarande inte en enda bild på Felicia eller något kvitto/sjukhusdokument. Ingenting som styrker deras story om en MC/moped-olycka.

Det är så enkelt för den familjen att visa något av ovanstående tre punkter. Så enkelt. Men de väljer att gång på gång inte bevisa någonting. När ska konkreta bevis presenteras, så vi kan släppa det här?

Man ser rätt så ofta olika go fund me här i Thailand för folk som kört mc och skadat sig. Men det finns alltid bilder från sjukhus etc, och det brukar rapporteras i engelskspråkig nyhetsmedia också.
Citera
2023-10-20, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ehandel

1) Visa bild på Felicia
2) Redovisa kvitton
3) Visa sjukhuspappren

Familjen Cedergren har ännu inte bevisat något. De pratar om att hon hamnat i koma för en MC/moped-olycka. De vill ha in drygt 1.4 MSEK för att täcka dessa kostnader. Visa då förhelvete något konkret bevis! Den storyn om olyckan köper jag inte förän vi 100% fått det bekräftat.

Svaret är enkelt: kommer aldrig ske.
Citera
2023-10-20, 09:46
Moderator
OYs avatar
Kanske tvåa på bollen, men kabininteriören stämmer väl överens med en Bangkok Air A319.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in