2023-10-23, 21:54
Medlem
Noxyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BosseBetong
Det var inte familjen som tipsade Expressen, det vet jag med säkerhet. Jag tror att insamlingen från början var riktad till närmast sörjande hästfolk. Det finns cash i dom kretsarna.

Oh shit. Vet du om Felicia råkat ut för nån olycka och ligger på KS?
Citera
2023-10-23, 21:54
Medlem
BosseBetongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Kan någon som är insatt ge någon slags sammanfattning av vad som (tros) ha hänt?
Har försökt sätta mej in litegrann men det är svårt när det är 2.600+ inlägg att få något rimligt sammanhang.

Det lilla jag tror mej förstått är att en insamling startats på falska grunder.
Betyder det att tjejen inte är skadad överhuvudtaget och att det är rent bedrägeri eller är folk sura för att familjen inte gått ut med att hon försörjer sej på OF o dyl?

Mycket tacksam om någon orkar ge någon input.

Börja här: (FB) 25-åring svensk kvinna i olycka i Koh Samui- Thailand (2023-10-08)
Citera
2023-10-23, 21:55
Medlem
LemPicas avatar
Tack !

Citat:
Ursprungligen postat av BosseBetong
Börja här: (FB) 25-åring svensk kvinna i olycka i Koh Samui- Thailand (2023-10-08)
Citera
2023-10-23, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Kan man ljuga värre än en häst travar för Expressen så är man kapabel till vad som helst.

Morbrodern har nu t.o.m börjat ringa upp folk (Daniel) och hota dessa, är det så man agerar när man nyss fått över 1 miljon av vilseleda givare.

Familjen måste vara fullständigt sinnessjuka hela högen!

(Men för att bli så förtappad som Felicia Sky blivit måste ju gener och uppfostran vara bedrövliga.)

Det finns en Daniel Cedergren på Lexbase..
är det han månne?
Citera
2023-10-23, 21:59
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Kan någon som är insatt ge någon slags sammanfattning av vad som (tros) ha hänt?
Har försökt sätta mej in litegrann men det är svårt när det är 2.600+ inlägg att få något rimligt sammanhang.

Det lilla jag tror mej förstått är att en insamling startats på falska grunder.
Betyder det att tjejen inte är skadad överhuvudtaget och att det är rent bedrägeri eller är folk sura för att familjen inte gått ut med att hon försörjer sej på OF o dyl?

Mycket tacksam om någon orkar ge någon input.
Verkar inte finnas några säkra uppgifter. Men oavsett vad som är sant så är nog det här ett väldigt bra exempel på hur ett drev fungerar.
Citera
2023-10-23, 22:02
Medlem
LawNumberSixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
är det han månne?

Verkar som att hela släkten har abonnemang på Lexbase 😂, så Norrbaggen platsar in som svärson och det med bravur!
Citera
2023-10-23, 22:05
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
är det han månne?

När är han född? DJ Snuff som det rör sig om nu är 75a om jag minns rätt.

Förövrigt har ju DJ Snuff (Daniel Cedergren) helt tappat det. Sitter han alltså seriöst och försöker söka upp flashbackare p.g.a. denna tråd? Skrattretande

DJ Snuff hotar någon random kille:

https://ibb.co/zsBLLS4
https://ibb.co/n7PP4wk
https://ibb.co/VDCJ06G
https://ibb.co/0t6Zvqt

DJ Snuff's fru svarar dessutom i tråden. Helt sjukt
Citera
2023-10-23, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Verkar som att hela släkten har abonnemang på Lexbase 😂, så Norrbaggen platsar in som svärson och det med bravur!

Mamman kan ju inte kritisera sin dotter för val av partner när hon själv gifte sig med en kriminell och skaffade barn med honom.

Om sen även morbror finns i registret, då är det inget under att dottern även gör det.

Man använder hellre andras pengar än sina egna - som skrevs här 🤓
Citera
2023-10-23, 22:07
Medlem
LemPicas avatar
Håller på att läsa dom länkarna jag fick som svar på mitt inlägg.
Har precis bara börjat dock.
Det jag letar efter i första hand är om hon är skadad överhuvudtaget?
Är hon skadad och faktiskt behövde hjälp att komma till Sverige så kan jag förstå att familjen inte informerat om hur hon försörjt sej.
Det har ju inte med saken att göra imo.
Men är det bedrägeri det är frågan om är det en annan femma.

Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Verkar inte finnas några säkra uppgifter. Men oavsett vad som är sant så är nog det här ett väldigt bra exempel på hur ett drev fungerar.
Citera
2023-10-23, 22:08
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Men varför använde inte familjen sin egen cash istället för att tigga av andra? Helt oavsett om hästälskare har gott om cash eller ej.

DJ Snuff ansåg att skattebetalarna skulle ta notan. Staten var inte intresserad att betala för utvandrad svensk som struntat i att vara försäkrad i sitt nya hemland. Då fick någon annan betala notan och det blev donatorerna.
Citera
2023-10-23, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos

Jag skulle knappast påstå att detta är ett drev. Familjen Cedergren hade enkelt kunna visa någon form av bevis vilket de inte gör. De har själva satt sig i denna situationen genom att bemöta frågorna med ilska.
Citera
2023-10-23, 22:16
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Våra riktigt förmögna är företagsledare och finansfolk. Osannolikt att någon på topp 100-listan surfar på dekadenta WT-sajter som expressen och aftonbladet.

Jag skulle nog tro att de flesta på top 100 går in på Aftonbladet ofta. Expressen, not so much.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in