Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-10-24, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shilohoha
Bara lägg av.
Du är en av de flashbackdårar som åsyftas. Ditt tjat om flygplan i det oändliga visade ju sig vara käpprätt åt helvete. Skäms på dig.

Ja och inget är bevisat i mitt tjat om flygplan. jag står upp för människor som kanske behöver hjälp.

Jag har aldrig tvivlat på en olycka, men det som händer runt olyckan är det som gör mig orolig.
Citera
2023-10-24, 18:29
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Enda nyhetsvärdet var att ett gäng flashbackdårar trakasserat familjen i det oändliga, dygnet runt. Räkna med efterspel.
Förtydliga dig,’du som blivit så präktig men du var ganska snaskig gentemot familjen i början. Det är inte första gången du pratar om efterspel. Är det ditt dåliga samvete du projicerar.
Citera
2023-10-24, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtyu12345
OBSERVERA

1. Så fort GFM pausar fundraisern så blir dj snuff arg och hotar folk i kommentarerna, ringer och hotar donatorer över telefon, även hans fru blir helt tokig

2. En dag efter denna paus, så laddar han upp screenshots (för att säkra att dem får pengarna från GFM, för deras fundraiser är ju fryst just nu) som kan lika gärna vara en thai semester, eller så har han byggt dem i adobe, samma sak gäller de thailändska polis papperna, sjukhuspapprerna, det är bara ta från internet och sen bygga ihop i datorn, skriva ut och knögla till, stämpla osv, det handlar om misstänkt miljonbedrägeri detta, det skulle inte förvåna mig om de swishar ett proffs för riktigt snygga dokument i framtiden eller varför inte iscensätta sjukhus bilder, en kille i deras team har blåst norska tjejer på 5 miljoner tidigare och är efterlyst, de är klart de kan bygga ihop papper i datorn och printar ut

Korrekt bevis

Grejen är att korrekt bevis är svårt att få, och det vet dem, modern har jobbat på sjukhus, de kan gömma sig bakom sekretess och godhet och moral som ursäkt som lurar folk

tex en video från karolinska där dr snuff går från entren genom avd sen in till rummet och visar

Bilder där familjen står vid sängen på karolinska, bruden i respirator i mitten

dokumentation från svenska sos international där uppgifterna går att dubbelkolla med svenskan grenen

allt måste gå att verifiera

det enda som räcker här, är nog en polisutredning som kollar igenom allt och gör ett utlåtande

Alltså

Det styrker inte alls att detta är en sann historia än med dessa screenshots, papper eller kvitto, inget går att verifiera

Så lugna er och ge er inte, låt er inte luras av misstänkta manipulativa kriminella sociopater, varav minst 1 är efterlyst och blåst folk på 5 miljoner tidigare

Pojkvännen är ju dömd bl a för urkundsförfalskning.. så familjen har inte behövt leta långt om de ville få lite hjälp med att skaffa fram diverse ”bevismaterial”..
Citera
2023-10-24, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Builder123
Ja, bara där krävs det en förklaring? Var det ännu ett stop innan Arlanda, eller hur var det nu? Enligt färdplanen i offerten skulle ju planet gå direkt till Arlanda? Överensstämmer prisuppgifterna med transportkostnaderna enligt offerten? etc etc

Mer kommer under veckan.

Japp, offerten var på 55 000 dollar och mamman har från sitt konto betalt dem cirka 600 000 i svenska kronor, så det stämmer, kolla hennes kontoutdrag hon lagt upp på GFM, gjorde tre inbetalningar.

Planet gick direkt till Arlanda. Se biljetterna som lagts upp på GFM.
Citera
2023-10-24, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pype
Japp, offerten var på 55 000 dollar och mamman har från sitt konto betalt dem cirka 600 000 i svenska kronor, så det stämmer, kolla hennes kontoutdrag hon lagt upp på GFM, gjorde tre inbetalningar.

Planet gick direkt till Arlanda. Se biljetterna som lagts upp på GFM.

Nix
Citera
2023-10-24, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Du får tycka precis vad du vill, men tydligen inte de som inte köper denna Rufflarhistoria, de skall tystas.

Vem tystar er?
Inte jag i allafall, jag bara skriver mina åsikter utan att vara otrevlig. Men blivit kallad en del för att jag valt att tro på familjen, inte ok.
Citera
2023-10-24, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Builder123
Ja, bara där krävs det en förklaring? Var det ännu ett stop innan Arlanda, eller hur var det nu? Enligt färdplanen i offerten skulle ju planet gå direkt till Arlanda? Överensstämmer prisuppgifterna med transportkostnaderna enligt offerten? etc etc

Mer kommer under veckan.

De har flugit från Köpenhamn till Koh Samui men hem till Stockholm, framgår av datumen på bokningarna.
Citera
2023-10-24, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Sen tillkommer ambulansflyget (den reguljära redan)?

Det var kostnaden för sjuktransporten, 608 000 kr.
Citera
2023-10-24, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Ja man har gått plus på detta och lyckades med sitt syfte, att dumpa över kostnaden på svenska skattebetalare, specifikt generösa skattebetalare i Region Stockholm.
Har inte lusläst alla hundratals sidor....

Var hon utskriven från Sverige och måste därför pröjsa sin vård här?

Eller har hon kvar alla medborgerliga försäkringar?
Citera
2023-10-24, 19:07
Medlem
Citat:
Enda nyhetsvärdet var att ett gäng flashbackdårar trakasserat familjen i det oändliga, dygnet runt. Räkna med efterspel.

Håller med! Det borde det skrivas om.
Det har periodvis varit mycket jobbigt att följa denna tråden, framförallt med alla äckliga snuskiga kommentarer om tjejen.
Citera
2023-10-24, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HocKusPucKos
Jag skäms över att jag tvivlade starkt och rycktes med i snacket. Det var så mycket som talade för att detta var scam.

Även om jag tycker familjen C betett sig märkligt är jag ändå lättad över att detta verkar vara sant. Hoppas att Felicia vaknar och att det går bra för henne. Önskar dock familjen kunde uppdatera lite status på henne för hennes fall berör på något sätt.

Jag känner likadant som du.

Jag tycker de har redovisat tillräckligt och att saker som att ”det skulle ha regnat” kan ha blivit fel i översättning och att de pengarna som hittills inte redovisats säkerligen gått till advokat och annat liknande. Det kommer säkert mer dokument senare, hoppas verkligen hon överlever.
Citera
2023-10-24, 19:12
Medlem
Nu har jag varit frånvarande i typ två dagar, men hur går det med detta? Har familjen Cedergren delat några bevis ännu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in