Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-24, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtyu12345
OBSERVERA

1. Så fort GFM pausar fundraisern så blir dj snuff arg och hotar folk i kommentarerna, även hans fru blir helt tokig

2. En dag efter denna paus, så laddar han upp screenshots som kan lika gärna vara en thai semester, eller så har han byggt dem i adobe, samma sak gäller de thailändska polis papperna, det är bara ta från internet och sen bygga ihop i datorn, skriva ut och knögla till, stämpla osv, det handlar om misstänkt miljonbedrägeri detta, det skulle inte förvåna mig om de swishar ett proffs för riktigt snygga dokument i framtiden eller varför inte iscensätta sjukhus bilder

Korrekt bevis

Grejen är att korrekt bevis är svårt att få, och det vet dem, modern har jobbat på sjukhus, de kan gömma sig bakom sekretess och godhet och moral som ursäkt som lurar folk

tex en video från karolinska där dr snuff går från entren genom avd sen in till rummet och visar

Bilder där familjen står vid sängen på karolinska, bruden i respirator i mitten

dokumentation från svenska sos international där uppgifterna går att dubbelkolla med svenskan grenen

Alltså

Det styrker inte alls att detta är en sann historia än med dessa thai papper eller kvitto på thai flyg för familjen

Så lugna er och ge er inte, låt er inte luras av misstänkta manipulativa kriminella sociopater

I och med att det tog ca 6 dagar för att scanna in dessa dokument så tvivlar man ju på deras äkthet.
De skall granskas ner till betonggolvet och verifieras naturligtvis.
Citera
2023-10-24, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Builder123
I och med att det tog ca 6 dagar för att scanna in dessa dokument så tvivlar man ju på deras äkthet.
De skall granskas ner till betonggolvet och verifieras naturligtvis.

Dom är fotade, men man ser ingen flight för tjejen, bara en flight som går till köpenhamn
Citera
2023-10-24, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Dom är fotade, men man ser ingen flight för tjejen, bara en flight som går till köpenhamn

Ja, bara där krävs det en förklaring? Var det ännu ett stop innan Arlanda, eller hur var det nu? Enligt färdplanen i offerten skulle ju planet gå direkt till Arlanda? Överensstämmer prisuppgifterna med transportkostnaderna enligt offerten? etc etc

Mer kommer under veckan.
Citera
2023-10-24, 18:13
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HocKusPucKos
Jag skäms över att jag tvivlade starkt och rycktes med i snacket. Det var så mycket som talade för att detta var scam.

Även om jag tycker familjen C betett sig märkligt är jag ändå lättad över att detta verkar vara sant. Hoppas att Felicia vaknar och att det går bra för henne. Önskar dock familjen kunde uppdatera lite status på henne för hennes fall berör på något sätt.
Dokumentet med den sk olyckan måste dubbelkollas på något sätt. Det går inte att ta för givet att det är ok. Likaså andra dokument även om jag nog lutar åt precis som jag sagt tidigare att något har hänt osv och sen transport. Har svårt att köpa just det där med trafikolyckan som inte skulle ha uppmärksammats samt lögnen om att det regnat.
Citera
2023-10-24, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Varför släppa detta, fattar att du och dina bundsförvanter gärna vill att granskningen ska stoppas, men det kommer den inte att göra, dessa Charlataner ska synas ut i absolut minsta lilla detalj.

Så var vi där igen, jag har INGEN koppling till familjen överhuvudtaget. Så kan du sluta anta det är du snäll?

Kan det i din värld vara så omöjligt att jag helt enkelt trott på familjen från början, även donerat en liten slant (100 kr). Det är ju fler än jag som inte hållt med er i era teorier, eller får vi inte tycka till?
Citera
2023-10-24, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Builder123
Ja, bara där krävs det en förklaring? Var det ännu ett stop innan Arlanda, eller hur var det nu? Enligt färdplanen i offerten skulle ju planet gå direkt till Arlanda? Överensstämmer prisuppgifterna med transportkostnaderna enligt offerten? etc etc

Mer kommer under veckan.

Lägger mig inte förens det är 100% på vart allt gått, efter dom raderade delar av händelseförloppet så blev det extra vaka
Citera
2023-10-24, 18:15
Medlem
HocKusPucKoss avatar
Jag har upprepade gånger ifrågasatt aftonblaskornas tystnad. Men kan det vara så att familjen C inte orkar ställa upp på någon intervju? Tänker att myntet har ju två sidor.
Citera
2023-10-24, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HocKusPucKos
Jag har upprepade gånger ifrågasatt aftonblaskornas tystnad. Men kan det vara så att familjen C inte orkar ställa upp på någon intervju? Tänker att myntet har ju två sidor.

Enda nyhetsvärdet var att ett gäng flashbackdårar trakasserat familjen i det oändliga, dygnet runt. Räkna med efterspel.
Citera
2023-10-24, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shilohoha
Enda nyhetsvärdet var att ett gäng flashbackdårar trakasserat familjen i det oändliga, dygnet runt. Räkna med efterspel.

Det ändras i gofundmesidan, från bruten rygg till bara hjärnskada, biljetter till danmark, du måste förstå att vi skyddar andra människor som vill ha donationer.

Hade det här varit transparent från dag ett hade denna tråd slutat vid ett mycket tidigare datum
Citera
2023-10-24, 18:24
Medlem
LawNumberSixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pype
Så var vi där igen, jag har INGEN koppling till familjen överhuvudtaget. Så kan du sluta anta det är du snäll?

Kan det i din värld vara så omöjligt att jag helt enkelt trott på familjen från början, även donerat en liten slant (100 kr). Det är ju fler än jag som inte hållt med er i era teorier, eller får vi inte tycka till?

Du får tycka precis vad du vill, men tydligen inte de som inte köper denna Rufflarhistoria, de skall tystas.
Citera
2023-10-24, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Det ändras i gofundmesidan, från bruten rygg till bara hjärnskada, biljetter till danmark, du måste förstå att vi skyddar andra människor som vill ha donationer.

Hade det här varit transparent från dag ett hade denna tråd slutat vid ett mycket tidigare datum

Bara lägg av.
Du är en av de flashbackdårar som åsyftas. Ditt tjat om flygplan i det oändliga visade ju sig vara käpprätt åt helvete. Skäms på dig.
Citera
2023-10-24, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pype
Nu får ni för fan ge er!
Nu när de presenterar det ni bett om dissikeras detta oxå. Det är sluttande planet, kvittar vad ni får för bevis, ni kommer ändå inte att släppa detta.

Har räknat ihop kostnaderna:

Sjukhus Thailand 213 600 kr

Sjuktransport hem 608 876

Summa: 822 476

Flyg för familjen summa 78 000 kr

SUMMA: 900 476 kr

Lägg därtill kostnad för advokat i Thailand som varit på polisstationen och gjort en anmälan. Detta kommer ju att bli en löpande kostnad för Felicia. Vi vet ju inte vad den summan hamnar på.

Felicia är en människa med fel o brister som så många andra av oss. Men hennes privatliv har ingen annan än F med att göra.
Allt ni kallat henne för, upprepar det inte här, ni vet själv, är ett så empatilöst, äckligt och hånfullt! Ni har riktigt gottat er i det på ett i vissa fall snuskigt sätt.
Allt detta ni rotat fram är inget som har att göra med att F behövt vård, sjuktransport osv o att man öppnade en GFM.

Samma gäller ert rotande i familjens privatliv. Bara för att man äger ett hus osv innebär detta ju inte att man kan sälja av allt på studs. Ingen vet hur deras ekonomi med bolån osv ser ut.

Sen att man tycker att mamman skulle åkt själv är orimligt, vid en så allvarlig olycka behöver ju mamman stöd i allt både emotionellt och praktiskt så att hon kunnat vara med sin dotter.

Att mamman lade GFM på 1.3 miljoner beror ju på att man då fått informationen att sjukresan hem skulle gå på minst 750 000 kr och att varje dag på sjukhus kostade 50 000 kr.
Nu kostade det inte så mycket, summan blev på 900 000 kr, vilket säkert är anledning till att mamman ”organizer” stoppade GFM.

Chswiss du hade bevis på att mamman inte var i Thailand? Du hade många kryptiska svar gällande bevis på annat oxå. Så hur var det nu?

Stayboosted, vill bara klargöra ännu en gång att jag överhuvudtaget inte känner familjen eller har någon annan koppling!

Jah har valt att tro på familjen, vilket varit opopulärt här inne o inneburit att man fått visa epitet tilldelat sig.

En sista sak, sorry för långt inlägg, kan ni inte försöka sätta er in i familjens redan pressade situation och hur drevet här har satt ännu högre onödig press på dem. Kan ni försöka förstå frustrationen att bli uthängda, kallade allt möjligt, fått sitt liv dissikerat, kan leda till att man tappar tålamodet o går i försvar?

Snälla stoppa nu all smutskastning, lägg ner ”fallet”, som en del kallar det.

Tänk istället på att det ligger en ung tjej i koma på KS, som kämpar för sitt liv!

Ja!!!
Så bra skrivet!
Jag har följt uppdateringarna på gofundme då jag själv donerat och tyckte det var en otäck olycka.
Jag tror också på familjens version och tycker flera här har varit löjligt paranoida att det varit ett scam, dessutom utan grund.
Detta har blivit helt utom kontroll, några här på fb har bestämt att detta är ett bedrägeri. Allt, precis allt har misstänkliggjorts. Varför? Jo pga att familjen inte uppdaterat snabbt nog med kvitton och ”bevis”,trots att de haft fullt upp med allt kring F. Hur F. levt och använt sociala medier har vänts mot henne på ett förfärligt vis. Det är privat och det är ingen anledning att inte ge henne och hennes familj stöd och hjälp i den här svåra situationen.
Jag blir så ledsen, det är förskräckligt hur F och familjen utmålats.

Det är en familj i kris, då en älskad familjemedlem råkat ut för en svår olycka.
Jag förstår att familjemedlemmar inte beter sig som sitt bästa jag i den situationen, i synnerhet då de blivit så otroligt provocerade.

Att snyta upp över en miljon kronor i kontanter på några dagar gör inte många. Att ha ett hus och tävlingshästar är inget som avyttras snabbt.

Sen ang kvittona som lagts upp idag. Familjen bokade en tur och returbiljett Köpenhamn-Koh Samui-Köpenhamn. De reste inte Koh Samui- Köpenhamn utan köpte en ny biljett Koh Samui-Stockholm. Detta är lätt att utläsa och inget att misstänkliggöra.
Jag hoppas innerligt att familjen kan se att de flesta önskar dem väl och att det är några få här på fb som driver bedrägerispåret.
Önskar Felicia god bättring och hoppas hon återhämtar sig efter det här ❤️

PS1. Nej, jag känner inte familjen men känner för dem och avskyr hur de utmålats här. DS

PS2. Ni som pratat om polisanmälan pga
bedrägeri kan väl visa ”bevis” att en sån utredning pågår. DS
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in