2023-10-18, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx
Klarar inte den humanitära stormakten Sverige att flyga hem tjejen? Är det att hon har sina rötter i Sverige hon inte får hjälp av staten? Vi måste ha i åtanke att Sverige skickade flyg och hämtade hem ”svenskar” o både Afghanistan och Gaza nu- samma ”svenskar” som mördar andra svenskar för de bör svenska fotbollströjor när de skall se fotboll

För att hon är utvandrad. Har en kompis som är utvandrad och gjorde en undersökning av magen med kamera under besök i sverige, kostade 10k som han fick casha.
Citera
2023-10-18, 20:24
Medlem
HocKusPucKoss avatar
Var landar plan från SOS International? Är det på Arlanda?
Citera
2023-10-18, 20:31
Medlem
Det är livsfarligt med trafik i Thailand, tror att dom har mest olyckor i världen per capita, när jag satt i taxin påväg från flygplatsen så vart jag livrädd, såg en tjej trilla och bryta benet på en moppe en vecka senare och hörde om en annan som dött några dagar innan jag kom till en ö.
Citera
2023-10-18, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx
Klarar inte den humanitära stormakten Sverige att flyga hem tjejen? Är det att hon har sina rötter i Sverige hon inte får hjälp av staten? Vi måste ha i åtanke att Sverige skickade flyg och hämtade hem ”svenskar” o både Afghanistan och Gaza nu- samma ”svenskar” som mördar andra svenskar för de bör svenska fotbollströjor när de skall se fotboll

Ja men det va inte rätt då o varför ska samma misstag upprepas
Citera
2023-10-18, 20:33
Medlem
Snedlunds avatar
Det ska bli intressant att se hur verkligheten ser ut och vad konsekvenserna blir om det visar sig att det hela är ett bedrägeri. Ytterst märkligt att det inte kunnat presenteras ett enda bevis på det som hävdas av familjen.
Citera
2023-10-18, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Morbrorn svarade nu att en bild på Felicia i sjukhussängen inte hade tystat dom som tvivlar, vilket det absolut hade gjort.

Han skriver även att dom har "bevis som är väldigt starka kopplade till olyckan" men vill ej publicera dessa då de är mitt i en polisanmälan."

Alltså, jag tror heller inte att dom fejkat detta. Det hade varit helt otroligt om alla var med på komplotten. Men det osar ju fan begraven hund här.

Hade det funnits bevisnhade jag inte haft några problem att skänka en slant, men just nu känns det bara konstigt alltihop.

Nånting annat har hänt nere i Thailand som satt Felicia i knipa, antagligen så har en skönhetsoperation gått snett och hon ligger i koma (hänt många svenska tjejer genom åren). Eller så har hon begått något brott där nere och sitter inlåst och nu behövs det pengar för att få ut henne. Kanske är hon skyldig folk där nere pengar och är kidnappad och nu behöver föräldrarna pengar för att lösa ut henne. Men någon moppeolycka har inte hänt och därför kan vi inte få någon bild på henne heller.
Citera
2023-10-18, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Nånting annat har hänt nere i Thailand som satt Felicia i knipa, antagligen så har en skönhetsoperation gått snett och hon ligger i koma (hänt många svenska tjejer genom åren). Eller så har hon begått något brott där nere och sitter inlåst och nu behövs det pengar för att få ut henne. Kanske är hon skyldig folk där nere pengar och är kidnappad och nu behöver föräldrarna pengar för att lösa ut henne. Men någon moppeolycka har inte hänt och därför kan vi inte få någon bild på henne heller.

Eller så är det bara ett sätt för dem att betala sina skulder de har här i Sverige. Felicia är skyldig flera hundra tusen kronor och har kronofogden efter sig. Vem vet hur mycket resten av släkten är skyldig. Det ger oss också svaret på varför de lämnat Sverige, åtminstone temporärt.

Fortfarande inte ett enda bevis från familjen. Man kan nog lugnt säga att detta är bedrägeri nu. Imorgon är tanken att de ska flyga hem med SOS. Återstår att se vad som händer.

En sak som är säker, är detta bedrägeri så blir det en polisanmälan både i Sverige och i Thailand. De har utlämningsavtal med Sverige. Räcker att man donerar 1kr för att bli målsägande.

✓ = Bekräftat via offentliga uppgifter och domar.

- Folkbokföringsbrott ✓
- Skattebrott ✓
- Stämd av bank och dömd till att betala ersättning ✓
- Dömd för narkotikabrott ✓
- Jagad av kronofogden ✓
- Plastikoperationer ✓
- OnlyFans ✓
- Hus värderat 6 miljoner ✓
- Eget stall med flera tävlingshästar ✓
- Inga försäkringar ✓
- Grovt bedrägeri (snart check på den med)
- Fängelse i Thailand (fingers crossed)

Och familjen har mage att kalla mig (oss) för losers
Helt sinnessjukt folk donerat pengar. Hon är en dömd kriminell som är på rymmen från Kronofogden.

Till skillnad från familjen Cedergren så baserar jag mina inlägg på fakta. Ha så kul i thailändskt fängelse.
Senast redigerad av Ehandel 2023-10-18 kl. 21:06.
Citera
2023-10-18, 20:53
Medlem
Biggedys avatar
Jag har själv legat på Bangkok Samui Hospital och går igenom luntan med papper jag fick med mig därifrån. Detta var dock över ett decennium sedan men jag hittade ett nummer, 077-429500, som verkar gå till Expat Healthy By Bangkok Hospital Samui.

Ifall man nu vill ringa och kolla upp mer istället för att ringa ett +66 nummer.
Citera
2023-10-18, 21:00
Medlem
Orkar inte läsa hela tråden men är "tattarfamilj blåser godtrogna(idioter och simps) med insamling till förmån för påhittat olycksoffer" någorlunda korrekt sammanfattning?
Senast redigerad av Periodic 2023-10-18 kl. 21:14.
Citera
2023-10-18, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proff-Pojkstreck
Ja, är man så jävla dum att man säger upp försäkringen innan en sån resa så får man stå sitt kast, förstår inte varför jag ska tvingas betala för hennes kostnader via skattesedeln.
De måste vara sossar, vill vältra över sina kostnader på alla andra. Lär er ta eget ansvar nån gång, idioter.

Nu är det ju de facto inte vår skatt som betalar för tjejens vård o flyg hem! Så du kan vara lugn du ”tvingas” inte betala! Det är empatiska människor som skänkt pengar som gör resan hem möjlig o att betala för vårdfakturan i Thailand. Alla gör som de vill skänka eller inte, men blanda inte in skattepengar i detta som ett slagträ.
Citera
2023-10-18, 21:14
Medlem
Frejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Orkar inte läsa hela tråden men är "tattarfamilj blåser godtrogna(idioter och simps) med insamling till förmån för påhittat olycksoffer"?
Jag har bara läst den sista posten i den här tråden, men det du säger verkar stämma.
Citera
2023-10-18, 21:16
Medlem
hipsterkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ehandel
Fortfarande inte ett enda bevis från familjen. Man kan nog lugnt säga att detta är bedrägeri nu. Imorgon är tanken att de ska flyga hem med SOS. Återstår att se vad som händer.

✓ = Bekräftat via offentliga uppgifter och domar.

- Folkbokföringsbrott ✓
- Skattebrott ✓
- Stämd av bank och dömd till att betala ersättning ✓
- Dömd för narkotikabrott ✓
- Jagad av kronofogden ✓
- Plastikoperationer ✓

- OnlyFans ✓
- Hus värderat 6 miljoner ✓
- Eget stall med flera tävlingshästar ✓
- Inga försäkringar ✓
- Grovt bedrägeri (snart check på den med)
- Fängelse i Thailand (fingers crossed)

Var kan man hitta bevis på det fetade? Har letat i tråden men hittar ej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in