Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-18, 19:42
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fotbollsmicke
har hon ens körkort på mc o har hon internationellt körkort ?
Körkort behövs i regel inte för att hyra motorcykel i Thailand.
Citat:
Ursprungligen postat av tjohosan123
Haha ja det får man. Eller jag vet det. Menndubfpr som sagt betala för deras hjälp.
International, ja, ursäkta semantiken.
SOS Alarm ansvarar ju för 112, lite mer än semantisk skillnad - men bra, du menade SOS International, då har du koll. Jag fullföljde inte min tankeprocess så den andra frågan kan du stryka.

---

Jag har dålig koll på hur det fungerar i Thailand. Det kan mycket väl vara så att det inte finns trafikförsäkringar som hjälper till med vårdkostnader. Thailändsk straff- och/eller trafikrätt har jag inte heller någon särskilt bra koll på, men är det inte anmärkningsvärt att det skulle ligga hos Felicia/Felicias familj att besluta huruvida en anmälan mot den andra föraren ska upprättas?

Och att en sådan allvarlig trafikolycka inte förekommer alls i lokal media är inte helt oproblematiskt.
Citera
2023-10-18, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bamse231
Detta, jag köper att familjen inte har valt att lägga ut en bild på henne i respirator på grund av F integritet. Men familjen verkar inte vara teknisk kunniga och hade inte räknat ut att allt detta skulle läcka ut på nätet. Som har orsakat bra mycket mer skada för hennes integritet än en bild skulle göra.

Men trots att familjen nu är väl medveten om att saker läckt ut om F så kommer dom fortfarande inte med bevis, som hade fått slut på kommentarerna.

Detta är verkligen en himlans gåta, både F och släkten.

Hennes integritet? Den försvann när hon blev OnlyFans-hora
Citera
2023-10-18, 19:45
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bamse231
I en kommentar på mammans facebook har någon kommenterat

Varav morbrorn svarade

Måste ändå säga att det var ett oväntat bra svar av morbron, nu kanske han samlar sig lite från sin ilska och det kommer något form av bevis. Kan man hoppas iallafall.

Imorgon får det bära eller brista, kommer mamman skriva "nu sitter vi på planet" eller kommer det komma ytligare en förklaring till varför F inte är redo att åka och dom behöver mer pengar.

Morbrorn svarade nu att en bild på Felicia i sjukhussängen inte hade tystat dom som tvivlar, vilket det absolut hade gjort.

Han skriver även att dom har "bevis som är väldigt starka kopplade till olyckan" men vill ej publicera dessa då de är mitt i en polisanmälan."

Alltså, jag tror heller inte att dom fejkat detta. Det hade varit helt otroligt om alla var med på komplotten. Men det osar ju fan begraven hund här.

Hade det funnits bevisnhade jag inte haft några problem att skänka en slant, men just nu känns det bara konstigt alltihop.
Citera
2023-10-18, 19:46
Medlem
Så nu har familjen haft tid att skriva mer "nyheter" på GoFundMe. Istället hade de kunnat ta en bild på Felicia i sjukhuset. En enda bild på hennes skador. Det tar en sekund.

Istället kör de med härskartekniker och försöker vrida och vända det hela till att vi på FB är "the bad guys". Att de läst tråden och trots allt inte väljer att lägga ut någon som helst bevis, detta gör mig 99.99% säker på att det är bedrägeri.

Till familjen Cedergren: Ladda upp en bild, förhelvete.

Flera dagar har gått och inte ett enda bevis på att olyckan har skett. Inte ett enda inlägg om det i thailändska nyheter. Och de vägrar ens försöka bevisa det.

Varken sjukhuset eller polisstationen har fått info om olyckan. De är fan bedragare. Kolla hennes skulder hemma i Sverige. Fucking patetiska människor som lurar folk på pengar.

Kanske är hon i sjukhus, men inte p.g.a. någon moppeolycka! Det finns ingen polisrapport om det. De får isåfall hänvisa oss till den polisen de pratade med enligt Expressen-artikeln.

De förblir bedragare i mina ögon tills de bevisat motsatsen!

Ladda upp en bild, Cedergren!
Så räcker det. Jag har gång på gång sagt att kommer det bevis så slutar vi med att granska detta. Att inte ens kunna ta en enda fucking bild är ju sinnessjukt. De gömmer något

Bevis leder även till att fler donerar. Vilka jävla hönshjärnor.

Att hon kallar folk som ifrågasätter deras påståenden för "losers" och "trolls" är skrattretande! Kom med bevis, så glömmer vi det här.
Senast redigerad av Ehandel 2023-10-18 kl. 19:53.
Citera
2023-10-18, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ehandel
Så nu har familjen haft tid att skriva mer "nyheter" på GoFundMe. Istället hade de kunnat ta en bild på Felicia i sjukhuset. En enda bild på hennes skador. Det tar en sekund.

Istället kör de med härskartekniker och försöker vrida och vända det hela till att vi på FB är "the bad guys". Att de läst tråden och trots allt inte väljer att lägga ut någon som helst bevis, detta gör mig 99.99% säker på att det är bedrägeri.

Till familjen Cedergren: Ladda upp en bild, förhelvete.

Flera dagar har gått och inte ett enda bevis på att olyckan har skett. Inte ett enda inlägg om det i thailändska nyheter. Och de vägrar end försöka bevisa det.

Varken sjukhuset eller polisstationen har fått info om olyckan. De är fan bedragare. Kolla hennes skulder hemma i Sverige. Fucking patetiska människor som lurar folk på pengar.

Kanske är hon i sjukhus, men inte p.g.a. någon moppeolycka! Det finns ingen polisrapport om det. De får isåfall hänvisa oss till den polisen de pratade med enligt Expressen-artikeln.

De förblir bedragare i mina ögon tills de bevisat motsatsen!

Ladda upp en bild, Cedergren!

Det finns inga bilder. Om det dyker upp är det fake. Det finns inte heller någon från SOS international som kan bekräfta att ngt ärende är öppnat i hennes personnummer.

Hoppas innerligt att de alla åker dit för grovt bedrägeri.
JSkulle må otroligt bra av det, då jag personligen själv blivit blåst av henne på pengar.
Citera
2023-10-18, 19:52
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OscarOrso
Det finns inte heller någon från SOS international som kan bekräfta att ngt ärende är öppnat i hennes personnummer.
Nej, det är klart att de inte kan. Oavsett om det finns eller inte finns ett ärende så råder naturligtvis sekretess.
Citera
2023-10-18, 19:54
Avstängd
Assault12s avatar
Citat:
Källor?

Läs tråden vettja.
Citera
2023-10-18, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Nej, det är klart att de inte kan. Oavsett om det finns eller inte finns ett ärende så råder naturligtvis sekretess.

Inte till svenska myndigheter. Som varit i kontakt med dom.
Citera
2023-10-18, 19:56
Medlem
Citat:
Du tror allvarligt inte man kan hyra en motorcykel i Thailand utan körkort? Vakna.

du blir mindre o mindre trovärdig som du förvränger o hittar på....jag har ju inte sagt att man inte får hyra utan man behöver körkort plus internationellt kört annars kommer inte ett försäkringsbolag att ersätta o thailändsk polis försöker alltid sätta åt faranger om de inte kan bevisa sin oskuld
Citera
2023-10-18, 19:56
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OscarOrso
Inte till svenska myndigheter. Som varit i kontakt med dom.
Var har du läst att svenska myndigheter påstår att det inte finns något ärende hos SOS International?
Citera
2023-10-18, 19:57
Medlem
För er som inte orkar läsa hela tråden, så kan ni hoppa till mitt första inlägg i tråden. Klicka på sökrutan uppe till höger och skriv:

a:Ehandel

Och klicka på sök i tråden efter inlägg. Gå till mitt första inlägg i tråden och läs därifrån (sida 26). Det är flera punkter som tagits upp. Familjen Cedergren har gång på gång haft brister i sina påståenden.
Citera
2023-10-18, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Tjejens morbror vädjar efter pengar på Facebook.

Vad förväntar han sig? Att ambassaden och UD strösslar ut pengar? Att familjen inte behöver bekosta någonting själva?

Här är anledningen till att man gick ut i Expressen idag:

Klarar inte den humanitära stormakten Sverige att flyga hem tjejen? Är det att hon har sina rötter i Sverige hon inte får hjälp av staten? Vi måste ha i åtanke att Sverige skickade flyg och hämtade hem ”svenskar” o både Afghanistan och Gaza nu- samma ”svenskar” som mördar andra svenskar för de bör svenska fotbollströjor när de skall se fotboll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in