Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-18, 18:50
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Jag tvivlar starkt på att detta var påhittat. De kan inte vara så dumma. Det är omöjligt.

Just därför så tror jag att det måste vara på riktigt.
Ja det är otroligt korkat i så fall, men allt talar ju för det. Varken polis eller tidningar har uppmärksammat en sån stor grej. Hur är det möjligt i Thailand med deras media och polis som aldrig är sena att få ut dessa olyckor i offentligheten. Det är famförallt där skon klämmer.
Citera
2023-10-18, 18:55
Medlem
Så hon har varit i Thailand i cirka ett år och har inte hunnit skaffa någon försäkring? Ursäkta mig men, skyll sig själv. Familjen kan väl sälja det de äger och hålla käft de med.
Citera
2023-10-18, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wuz
Vi får spekulera och gräva hur mycket vi vill här inne.
Vi har presenterat våra bevis på varför vi tror att det är bluff. Nu är det deras tur att presentera bevis på att det inte är bluff.

Du kallar det ni sagt för ”bevis”? 😂
Citera
2023-10-18, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tashkent
Jag hänvisar till en advokatfirma i Thailand medan du anonymt säger att det fel med påstådd erfarenhet i Thailand. Får man gissa att du är en som skickat pengar och inte vill tänka sig möjligheten att du kan ha blivit lurad?

Haha nej jag har inte skänkt nåt.
Men jag vet hur det fungerar när turister råkar ut för olyckor i Thailand. Trafikolyckor är väldigt vanligt och jag kan proceduren.
Citera
2023-10-18, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Angående ditt sista stycke. De flesta här skulle nog sluta tvivla om familjen visade något bevis. Men det har de inte gjort än trots att de alltså är medvetna om den här tråden och att flera tvivlar på sanningshalten.

Och hur ska det presenteras bevis på att det ev inte är en sann historia om inte folk ifrågasätter?

Det är skillnad på att vara källkritisk och smutskasta. Och till och med utgå från att det är bluff.
Du ska nog få dina bevis i sinom tid.
Citera
2023-10-18, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjohosan123
Haha nej jag har inte skänkt nåt.
Men jag vet hur det fungerar när turister råkar ut för olyckor i Thailand. Trafikolyckor är väldigt vanligt och jag kan proceduren.

Så berätta då hur proceduren ser ut när man saknar försäkring, har blivit påkörd och ligger på sjukhus.
Citera
2023-10-18, 19:02
Bannlyst
Citat:
Du kallar det ni sagt för ”bevis”? 😂

Visa bevisen i stället för att bjäbba.

1. Inga rapporter i thailändsk media.
2. Inga bilder från modern på Felicia på sjukhusbädden.
3. Inget regn på dagarna det sägs att olyckan inträffat.
4. Mail från Bangkok Hospital dementerar att någon sådan olycka inträffat senaste månaden.
5. Felicia har flera hundra tusen i skulder.
6. Inga kommentarer all på Felicias Instagram ang. olyckan.
7. Familj påstår att hon är backpacker fast hon är utskriven från Sverige.
8. Familj påstår att hon haft en olycksförsäkring, samt en utgången reseförsäkring.
9. Inga bevis på existens av pojkvän som varit på plats och ringt familjen i Sverige.
10. Mail från Koh Samui Tourist Police bekräftar att de inte hört talats om denna olyckshändelse.
11. Utger sig vara oskyldig hästtjej - är onlyfanshora
12. Visum går ut dag innan avfärd
13. Familj ber andra om pengar när de verkar som att de har det gott ställt.
14. Morbror som gråter ut på facebook istället för att presentera ett enda bevis
15. Journalisterna har inte kollat upp något som familjen berättat (ej pratat med polis eller sjukhus)
16. Ingen på hela Koh Samui verkar känna till att en ung kvinnlig turist ligger i koma pga en MC-olycka
Citera
2023-10-18, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tashkent
Så berätta då hur proceduren ser ut när man saknar försäkring, har blivit påkörd och ligger på sjukhus.

I grund och botten

Du får vård men får betala för den.
SOS Alarm hjälper till med allt praktiskt, men du får betala för den.

Hur detaljerat vill du veta? Har du några specifika frågor? Jag är helt öppen för att svara.
Citera
2023-10-18, 19:10
Medlem
I en kommentar på mammans facebook har någon kommenterat

Citat:
inte för att vara den, men det har ju framförts begäran om att få något som helst bevis på sanningshalten i historien och ni matar ju trollen genom att inte dementera frågetecken, som verkar ha viss grund, med bevis. Någon som är källkritisk är inte nödvändigtvis ett troll eller en hatare utan vill säkerställa att insamlingar går till offer och inte förövare. En bild från sjukhuset eller liknande (inte ens nödvändigtvis på Felicia) hade fått ett stopp på diskussionen och dessutom gett insamlingen en skjuts.

Varav morbrorn svarade

Citat:
tack för din input och jag förstår det perspektivet.

Måste ändå säga att det var ett oväntat bra svar av morbron, nu kanske han samlar sig lite från sin ilska och det kommer något form av bevis. Kan man hoppas iallafall.

Imorgon får det bära eller brista, kommer mamman skriva "nu sitter vi på planet" eller kommer det komma ytligare en förklaring till varför F inte är redo att åka och dom behöver mer pengar.
Citera
2023-10-18, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av drMunchhausen
Starkt är kanske att ta i även om det finns oklarheter.

Är allt sant så har de väl annat att tänka på än att lägga upp bilder på sitt sjuka barn i sociala medier.
En bild som bekräftar? dom verkar ha tid att läsa FB och skriva på Facebook...
Citera
2023-10-18, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bamse231
I en kommentar på mammans facebook har någon kommenterat

Varav morbrorn svarade

Måste ändå säga att det var ett oväntat bra svar av morbron, nu kanske han samlar sig lite från sin ilska och det kommer något form av bevis. Kan man hoppas iallafall.

Imorgon får det bära eller brista, kommer mamman skriva "nu sitter vi på planet" eller kommer det komma ytligare en förklaring till varför F inte är redo att åka och dom behöver mer pengar.

Hoppas de inte bara delar en bild från random sjukhuskorridor och menar på att det skulle vara bevis nog.
Citera
2023-10-18, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Det kommer inte att ske.

Mamman och morbrodern kopierar samma text igen på alla sina konton i sociala medier. Det framgår inte heller nu vem som skrev den. Mamman har samma hottext under insamlingen.

Samma sak hände innan Kim Wadström raderade alla kommentarer. När läsare började ifrågasätta storyn gick tangenthjärtapersoner till kraftiga angrepp och svartmålade Flashback. Partiska Kim Wadström, som inte kollade upp någonting, tog familjens parti och intygade att F bara var tillfällig turist som backpackar i Thailand. Gång på gång så fort någon ifrågasatt. Sedan raderade Wadström allt och började spamma andra saker för att folk skulle glömma hennes inlägg.

Familjen ifrågasätts även på sitt stallkonto:
https://www.instagram.com/p/CyYFRIoruRe/

När man gör valet att gå ut offentligt ingår att uppgifter granskas. Mamman, morbrodern och brodern har hängt ut den här tjejen, till synes utan hennes medgivande. Om de hade kostat på sig att betala själva hade inte Fs ekonomi, narkotika strafföreläggande, domar, kronofogdeskulder, sexliv, OF konto etc offentliggjorts och därmed finnas nätet för alltid sammankopplat med Fs namn. Familjen värnade inte Fs integritet. De valde istället att utnyttja henne i ekonomiskt syfte, med noll tanke på hur det påverkar dottern i framtiden.

Klokt summerat, hoppas att familjen läser din kommentar och tar sig en rejäl funderare på vad de själva har för del i allt som framkommit och varför tvivel ens uppstått från allra första början.

Citat:
Källor?
Läs tråden finns länkar till i stort sett allt. Vi är i Sverige, offentliga handlingars förlovade hemland.
Senast redigerad av Shilohoha 2023-10-18 kl. 19:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in