2023-10-19, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HocKusPucKos
Får bege mig till Arlanda i morgon kl.7:00 och se vilka som kommer ut i ankomstterminalen

Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Det vore det bästa, jag ska försöka ta ut komp imorgon och åka dit och undersöka vilka som kommer hem med det flyget. Hoppas fler kan försöka åka dit

Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Känner mig lite sugen åka dit och konfrontera fanskapen med kamera och frågor. Antar att några ur släkten kommer ta emot. 07.00 är en bra tid som funkar för de flesta om man bor i uppsala/stockholmsområdet.

Kommer hon på bår lastas båren av vid flygplanet direkt in i väntande ambulans för vidare transport till sjukhus. Så någon får hålla koll på utfarten vid VIPen. Oklart om hela familjen får komma ut den vägen eller om de måste gå ut vanlig väg.
Citera
2023-10-19, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HocKusPucKos
Får bege mig till Arlanda i morgon kl.7:00 och se vilka som kommer ut i ankomstterminalen

Gör du det är du den största hjälten.
Citera
2023-10-19, 13:04
Medlem
men om man har blödning o fraktur i ryggen är de ju rätt osannolikt man kommer bli återställd men på texterna låter det som att hon ska återgå till sitt normala så fort de kommer hem. inte ett ljud om dehär i media alls.. konstigt
Citera
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twogirlsonecup
De kommer säkert köra ut henne i en rullstol med massa huvudbandage och solglasögon och kontra med att hon vaknade upp ur koman tidigare och därför fick grönt ljus att åka hem i ett vanligt flyg. Hur mycket ska vi sätta?
Lite märkligt att de inte tänker så långt att de sagt hon vaknat upp ur koman. Jag tror inte hon kommer vara med på det där planet.
Citera
Medlem
colis avatar
Citat:
Det vore det bästa, jag ska försöka ta ut komp imorgon och åka dit och undersöka vilka som kommer hem med det flyget. Hoppas fler kan försöka åka dit

Borde ju också finnas rätt många svenskar ombord varav minst en borde känna till storyn och den här tråden.... Men väldigt bra om du kan åka och rapportera.

Det är flygkaptenens ansvar och intresse att övervaka att alla passagerare som går ombord är så pass friska att det inte ska finnas en uppenbar risk för akut försämring och nödlandning.
En patient i koma kan och får naturligtvis inte åka reguljärflyg.

Felicia måste, om hon ska åka med ett regulärflyg, vara vid fullt medvetande och klara att sitta upprätt i rullstol.
Hon ska inte nyligen varit medvetslös eller respiratorvårdad. Hon måste tåla tryckkabin, vara talbar, orka sätta sig på sätet med hjälp och spänna fast sig eller ligga på tre säten fastspänd.
Får inte spy eller bli förutsägbart svimfärdig, inte vara neddrogad. Ryggfrakturen måste vara stabil och hjärnsvullnaden måste gått ner.
Sannolikt behövs ett " cleared to fly" intyg från sjukhuset att visa upp för flygbolaget.

Annars är det sjuktransport med ambulansflyg som gäller.
Senast redigerad av coli 2023-10-19 kl. 13:08.
Citera
Medlem
https://www.swedavia.se/arlanda/anko...23-10-20/TG960

Och planet dom kommer med från Thailand är också ett vanlig reguljärflyg, vad skulle dom med 1,5 mille till?

Varför hela det här snacket om SOS international och ambulansflyg. Detta gjorde bara allt värre.
Citera
2023-10-19, 13:05
Medlem
Citat:
Det är alltså en bluff, de reser reguljärt och har nu fått in en miljon som skulle gå till ett ambulansflyg?

Jag tror såhär, Felicia har ramlat på en moppe och hamnat på sjukhus. Men det har aldrig varit frågan om någon allvarlig olycka/incident men eftersom hon nu råkat ut för en olycka och säkerligen ville komma hem till Sverige där hon har skulder över öronen så kom familjen och Felicia på denna idé om insamling och att överdriva och utnyttja situationen. Nu kan Felicia åka hem och betala in skulderna och ligga lågt ett tag på sociala medier tills hon "vaknar" upp ur koman och blir "frisk" igen. En ny start livet!

Jäkla smart drag ändå om det är på detta viset.
Man blir kvitt alla skulderna utan att behöva sälja av några av de dyrbara hästarna.
De kan nu även kosta på sig att åka Business Class och lyxa till det in i det sista.
Och vem vet, Kaptenen kanske känner igen henne från OF och vill ha en selfie till råga på allt?
Citera
2023-10-19, 13:07
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shilohoha
Reser de reguljärt är hon definitivt inte i behov av IVA-vård under resan. Man lastar inte ombort respirator och alla annan teknisk medicinsk utrustning och uttövar avancerad intensivvård på två rader nedvikta säten i businessclass med ett plan fullt av turister.

Thai är mycket restriktiva på att släppa på sjuka eller skadade passagerare.
Måste få " fit to fly " intyg på Suvarnabhumi av AOT's läkare innan hon släpps på.
Dom vill inte riskera att få nödlanda på väg till Stockholm.
Citera
2023-10-19, 13:13
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Thai är mycket restriktiva på att släppa på sjuka eller skadade passagerare.
Måste få " fit to fly " intyg på Suvarnabhumi av AOT's läkare innan hon släpps på.
Dom vill inte riskera att få nödlanda på väg till Stockholm.

Det kanske snart kommer en uppdatering från anhöriga att hon var för dålig för att flyga reguljärt med just det planet - om folk tänker kolla passagerarna ombord.
De blir kvar i Thailand och behöver ännu mer cash...
Citera
2023-10-19, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Det kanske snart kommer en uppdatering från anhöriga att hon var för dålig för att flyga reguljärt med just det planet - om folk tänker kolla passagerarna ombord.
De blir kvar i Thailand och behöver ännu mer cash...

Då behöver dom ju förklara det där med ambulansflyget som pengarna skulle gå till.

Aldrig varit med om några människor som tänker så kortsiktigt och bara snärjer in sig mer och mer i lögner.
Citera
2023-10-19, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Då behöver dom ju förklara det där med ambulansflyget som pengarna skulle gå till.

Aldrig varit med om några människor som tänker så kortsiktigt och bara snärjer in sig mer och mer i lögner.

Hjärndöd familj. Jag är i chock över vilken cirkus de ställt till med.
Senast redigerad av twogirlsonecup 2023-10-19 kl. 13:21.
Citera
2023-10-19, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya

De hänger ju här så de har förmodligen jävligt mycket panik nu. Jag hoppas att någon som donerat pengar gjort en anmälan till polisen så det startar igång
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in