Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-19, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shilohoha
Vi är nog i stort sett ense om det mesta. Felicia verkar ha levt ett oerhört destruktivt liv de senaste åren. Jag skulle vara helt förkrossad som förälder när jag förstod vidden av det. Kanske de ännu inte riktigt förstått?

Jag tror inte heller att hela familjen är in on a scam, det får stå för bla ehandel och co.
Jag tror absolut att hon legat på IVA, anledningen till det är jag dock tveksam till.
Jag tycker det är ytterst knasigt av familjen att stenhårt framställa tjejen som någon gullig oskyldig helylle backpackande hästtjej. Det är ju en ren lögn och ingenting annat. Det är ju här det börjar gå south, big time!

Men om man som donerare vill ha en redovsing av vart en miljon som insamlingen dragit in på några få dagar, skattefritt, av välvillga donerare som skänkt pengar till helylletjejen. Då är det nog på sin plats att man är transparent med det, men kanske i sinom tid, när man är hemma på svensk mark igen. Det ser jag som en självklarhet. Kommer ingen sådan står det ju fritt för donerare att anmäla insamlingen till polisen.

Men jag återkommer till att om det vore min unge, då hade jag ta mig fasiken satt en armé på att städa upp internet. Aldrig i mitt liv hade jag velat att en hel värld hade sett hennes trasiga liv. Det står ju dessutom i direkt konflikt med den bilden de själva valt att kommunicera ut i det offentliga rummet.

Mycket, mycket tragisk historia, på alla plan. Främst för Felicia.

Här måste vi lugna oss.
Vilken morsa hade sagt till expressen/aftonbladet att hon är nere i thailand håller på med OF?
Det är väl inte orimligt och helt sjukt att dra till med att man backpackar?
Citera
2023-10-19, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Kommentarerna på Facebook är inte raderade. En tjej som ifrågasatte säger sig nu ha fått svar på Messenger att dom inte ville gå ut med den exakta orsaken förrän Felicia satt på planet hem för att dom var rädda att få problem med rättvisan där nere.

Så nåt konstigt är det väl som inträffat.

Jag tror de talar sanning här. Läs vad Kim Wadström och Daniel Cedergren pratade om tidigare idag:

"Det är inte ovanligt att västerländska olycksoffer får problem med det thailändska rättsväsendet. Familjen har också fått höra många sådana historier. Därför har de velat hålla en låg profil.
- Vi har till exempel inte velat dela med oss av den video vi fått av polisen. Den ska vi använda som bevisföring sedan."
Citera
2023-10-19, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ehandel
Till er alla som kommer till tråden för att snacka totalt skitsnack och som försvarar familjen Cedergren/Sörensen, var vänliga och läs igenom tråden, från s. 26 och framåt.

Jag eller någon annan kanske borde göra en sammanfattning, men är tyvärr inte hemma nu. Svårt att skriva ihop allt på mobilen. Jag får se om jag hinner lite senare ikväll.

Mycket har tagits upp. Hon är bl.a. dömd för narkotikabrott, blivit stämd av en bank (och förlorat i domstol), har över 300,000kr i skulder hos Kronofogden, är ihop med en känd bedragare, begått både folkbokförings- och skattebrott.

Utöver det har vi tillsammans rensat igenom nyhetssiter och diskussionsforum i Thailand, samt kontaktat både polisstationer och sjukhus - ingen i Thailand har hört talas om någon sådan MC/mopedolycka som familjen Cedergren påstår har skett. Den enda informationen vi fått är från familjen Cedergren och deras Expressen-snyftartikel.

Allt detta och lite tills finns dokumenterat i tråden. Från sida 26 och framåt. Med konkreta bevis och full transparens. Mycket är offentliga handlingar (t.ex. hennes domar). Sluta upp med skitsnack om att det är "synd om henne" och jsg vet inte vad. Hon är en kriminell person som flytt Sverige för att undvika lagen. Pengarna har FÖRMODLIGEN gått till hennes plastikkirurger och för att betala hennes skulder hos KF.

Dags för familjen Cedergren att vara transparenta. De har gång på gång undvikit att bekräfta saker vi bett om. Exempelvis:

- Dokument från sjukhusvistelsen
- Redovisning av kvitton (sjukhus, flyg)
- Bild på Felicia i sjukhuset

Hade de haft rent mjöl i påsen hade de dementerat allt som tagits upp i tråden. Det hade dubblat antalet donationer. Vi har gång på gång sagt att kan de bevisa att olyckan som de påstår ha skett, och att hon haft de skador de påstår hon haft, då lägger vi ned granskningen. Istället väljer de att återkomma med härskartekniker, förolämpningar och undviker alla som är skeptiska. De leker offer. De beter sig som tvättäkta psykopater. Den familjen har problem.

Nu när de inte bevisat NÅGONTING på 11 dagar och dragit in över 100,000kr via Swish och över 700,000kr på GoFundMe, då tänker jag inte låta dessa bedragare komma undan. Jag kallar dem bedragare för att de hittills inte motbevisat NÅGONTING. Det är familjen Cedergren som kommer med påståenden att olyckan skett. UPP TILL BEVIS!

Det finns inte ETT ENDA konkret bevis som tyder på att:

1) olyckan har skett
2) hon har legat i koma
3) de bokat ambulansflyg

Utöver allt detta så har användare även påpekat att det inte ens regnat de dagarna i Koh Samui, vilket också går att kolla upp. Ingenting av det familjen Cedergren har sagt stämmer.

Jag tycker att det är konstig att du med flera tycker att familjen har skyldigheter mot människor som anonymt anklagar dem för saker på nätet. Jag skulle aldrig vika mig för en tråd på Flashback som KRÄVER att jag ska fram med bevis. Hybris kallas det och jag tappar den första respekten jag hade när jag läste dina första inlägg.

Om jag har ett barn som ligger svårt sjuk i ett annat land så är det sista jag skulle tänka på vara att svara snorungar på Flashback. Ja, precis så skulle jag tänka om denna tråd i den situationen. Aldrig någonsin skulle jag bli mobbad till att bevisa saker för främlingar på nätet.

Däremot skulle jag visa det för släkt och vänner som frågar. Expressen om de vill verifiera, GFM om de vill verifiera. Men aldrig till någon som håller på som du gör. Familjen har NOLL skyldighet att bevisa något till dig.

Så lägg ner den attityden och fokusera på att granska det du tycker är konstigt. Det är absolut värt att göra, det här andra är bara ett drev där folk verkat tappat sans i hur man granskar och lägger fram åsikter på ett vettigt sätt.
Senast redigerad av Skottland11 2023-10-19 kl. 21:30.
Citera
2023-10-19, 21:25
Medlem
Citat:
Kommentarerna på Facebook är inte raderade. En tjej som ifrågasatte säger sig nu ha fått svar på Messenger att dom inte ville gå ut med den exakta orsaken förrän Felicia satt på planet hem för att dom var rädda att få problem med rättvisan där nere.

Vart ser du detta? Kan du lösa en bild eller länk?
Citera
2023-10-19, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skigge
Här måste vi lugna oss.
Vilken morsa hade sagt till expressen/aftonbladet att hon är nere i thailand håller på med OF?
Det är väl inte orimligt och helt sjukt att dra till med att man backpackar?

När allt är en googling bort, så är det helt orimligt att dra till med en backpackingsnyftare och tro att ingen ska märka något. Det är inget annat än STUPID 2023.

Att dessutom inte se till att städa up internet när sanningen det börjar sippra ut. Jag vad ska man säga. Fattar väl att gemene man inte är top notch krishanterare, men det finns väl något som heter ren självbevarelsedrift ändå.
Citera
2023-10-19, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bustamante
Jag har en bekant som sitter på planet, se om jag får tag i honom i morgon.
Toppen, då kanske flyghistorien får ett avslut i morgonbitti!

Citat:

Biggest no-no all time high i Thailand måste väl ändå vara droger...
Citera
2023-10-19, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stayboosted
Eller så köper dom tid och har krismöte efter deras bluff blivit synad och börjar ifrågasättas öppet och direkt på deras Facebook till och med (någon kallade dom bedragare rakt ut innan det raderades). Jag såg själv en kommentar och tråd som raderades från någon Simon tror jag. Men nåväl vi får väl se hur det ligger till när planet landar, hoppas jag.

Då Godundme.com uppenbarligen beslutade att återbetala mitt bidrag inom några minuter
efter min anmälan har jag mycket svårt att tro att de fått någon utbetalning.

https://i.postimg.cc/TYrc6GXQ/IMG-7472.png
Citera
2023-10-19, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andreasjn691
Då Godundme.com uppenbarligen beslutade att återbetala mitt bidrag inom några minuter
efter min anmälan har jag mycket svårt att tro att de fått någon utbetalning.

https://i.postimg.cc/TYrc6GXQ/IMG-7472.png

*gofundme
Citera
2023-10-19, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skottland11
Jag tycker att det är konstig att du med flera tycker att familjen har skyldigheter mot människor som anonymt anklagar dem för saker på nätet. Jag skulle aldrig vika mig för en tråd på Flashback som KRÄVER att jag ska fram med bevis. Hybris kallas det och jag tappar den första respekten jag hade när jag läste dina första inlägg.

Om jag har ett barn som ligger svårt sjuk i ett annat land så är det sista jag skulle tänka på vara att svara snorungar på Flashback. Ja, precis så skulle jag tänka om denna tråd i den situationen. Aldrig någonsin skulle jag bli mobbad till att bevisa saker för främlingar på nätet.

Däremot skulle jag visa det för släkt och vänner som frågar. Expressen om de vill verifiera, GFM om de vill verifiera. Men aldrig till någon som håller på som du gör. Familj har NOLL skyldighet att bevisa något till dig.

Så lägg ner den attityden och fokusera på att granska det du tycker är konstigt. Det är absolut värt att göra, det här andra är bara ett drev där folk verkat tappat sans i hur man granskar och lägger fram åsikter på ett vettigt sätt.

Håller verkligen med dig, detta drev man startat är omänskligt och hatfullt! Och att sitta på flashback hela dygnet och kräva bevis. Familjen är inte skyldig att bevisa något! Och en bra förälder skulle aldrig ta ett foto på sitt barn som ligger i koma och lägga ut på nätet!
Citera
2023-10-19, 21:34
Medlem
HocKusPucKoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pype
Håller verkligen med dig, detta drev man startat är omänskligt och hatfullt! Och att sitta på flashback hela dygnet och kräva bevis. Familjen är inte skyldig att bevisa något! Och en bra förälder skulle aldrig ta ett foto på sitt barn som ligger i koma och lägga ut på nätet!

Inte en förälder som betalar ut egen ficka. Däremot om man snyftar i pressen och startar insamling så kan man visa något som styrker det. Mammans hand över dotterns i sjukhussängen eller så
Citera
2023-10-19, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pype

Jag har eget företag som sköter sig själv så jag har hela dagen på mig att skriva hatfullt skit här på flashback. Vad ska du göra åt saken din jävla byfåne.

För övrigt så måste familjen bevisa vad den där 1 miljonen används till, annars är det här ett grovt bedrägeri.
Citera
2023-10-19, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skottland11

Däremot skulle jag visa det för släkt och vänner som frågar. Expressen om de vill verifiera, GFM om de vill verifiera. Men aldrig till någon som håller på som du gör. Familjen har NOLL skyldighet att bevisa något till dig.

Tror inte att det är någon här som kräver en personlig förklaring eller redovisning till ”oss på Flashacktråden” utan tvärtom till alla oskyldiga som donerat pengar rätt ner i deras fickor till uppenbara lögner. Det är de absolut skyldiga till att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in