2023-10-19, 21:02
Medlem
Bustamantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HocKusPucKos
Fasen att man inte känner någon som sitter på planet!
Jag har en bekant som sitter på planet, se om jag får tag i honom i morgon.
Citera
2023-10-19, 21:03
Medlem
Följ flyget här:
https://www.flightradar24.com/THA960/3280baa0

Imorgon bitti landar de på Arlanda.
Citera
2023-10-19, 21:03
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HocKusPucKos
Fasen att man inte känner någon som sitter på planet!
Flashback har så stor spridning så det finns gott hopp att en redogörelse från planet kommer i efterhand.
Citera
2023-10-19, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andreasjn691
Jag brukar inte bli blåst… anmälde och fick tillbaka mina pengar

https://i.postimg.cc/TYrc6GXQ/IMG-7472.png

Bravo!

Förtydligande var att inte alla som donerat är idiotier.
Jag syftar på dom stackarna som fortsätter försvara och köpa deras lögner i tron om att det finns någon som helst sanning i det.
Citera
2023-10-19, 21:05
Medlem
HocKusPucKoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bustamante
Jag har en bekant som sitter på planet, se om jag får tag i honom i morgon.

Intressant! Uppdatera oss om du får tag på honom
Citera
2023-10-19, 21:06
Medlem
Är det någon som testat ringa hennes mobilnummer? Om de sitter på planet lär det inte gå fram några signaler tänker jag.
Citera
2023-10-19, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Finns inga Word i detta.

Ehandel har en egen agenda. Hela den här tråden är sorglig.

Flickan har skador. Word.

Om det är bedrägeri är det inte Ehandelsroll.

Finns inget brott begånget nu

Vi är nog i stort sett ense om det mesta. Felicia verkar ha levt ett oerhört destruktivt liv de senaste åren. Jag skulle vara helt förkrossad som förälder när jag förstod vidden av det. Kanske de ännu inte riktigt förstått?

Jag tror inte heller att hela familjen är in on a scam, det får stå för bla ehandel och co.
Jag tror absolut att hon legat på IVA, anledningen till det är jag dock tveksam till.
Jag tycker det är ytterst knasigt av familjen att stenhårt framställa tjejen som någon gullig oskyldig helylle backpackande hästtjej. Det är ju en ren lögn och ingenting annat. Det är ju här det börjar gå south, big time!

Men om man som donerare vill ha en redovsing av vart en miljon som insamlingen dragit in på några få dagar, skattefritt, av välvillga donerare som skänkt pengar till helylletjejen. Då är det nog på sin plats att man är transparent med det, men kanske i sinom tid, när man är hemma på svensk mark igen. Det ser jag som en självklarhet. Kommer ingen sådan står det ju fritt för donerare att anmäla insamlingen till polisen.

Men jag återkommer till att om det vore min unge, då hade jag ta mig fasiken satt en armé på att städa upp internet. Aldrig i mitt liv hade jag velat att en hel värld hade sett hennes trasiga liv. Det står ju dessutom i direkt konflikt med den bilden de själva valt att kommunicera ut i det offentliga rummet.

Mycket, mycket tragisk historia, på alla plan. Främst för Felicia.
Senast redigerad av Shilohoha 2023-10-19 kl. 21:12.
Citera
2023-10-19, 21:08
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OscarOrso
Bravo!

Jag syftar på dom stackarna som fortsätter försvara och köpa deras lögner i tron om att det finns någon som helst sanning i det.
Enligt Mark Twain är det svårare att övertyga en lurad person att denne blivit lurad än att lura personen.
Citera
2023-10-19, 21:08
Medlem
Kommentarerna på Facebook är inte raderade. En tjej som ifrågasatte säger sig nu ha fått svar på Messenger att dom inte ville gå ut med den exakta orsaken förrän Felicia satt på planet hem för att dom var rädda att få problem med rättvisan där nere.

Så nåt konstigt är det väl som inträffat.
Citera
2023-10-19, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OscarOrso
Bravo!

Läste artikeln i Sydsvenskan en tidig morgon och blev berörd, måste ändå ge bedragaren/bedragarna lite creed.. 750k på 5-dagar.
Citera
2023-10-19, 21:12
Medlem
stayboosteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Kommentarerna på Facebook är inte raderade. En tjej som ifrågasatte säger sig nu ha fått svar på Messenger att dom inte ville gå ut med den exakta orsaken förrän Felicia satt på planet hem för att dom var rädda att få problem med rättvisan där nere.

Så nåt konstigt är det väl som inträffat.

Eller så köper dom tid och har krismöte efter deras bluff blivit synad och börjar ifrågasättas öppet och direkt på deras Facebook till och med (någon kallade dom bedragare rakt ut innan det raderades). Jag såg själv en kommentar och tråd som raderades från någon Simon tror jag. Men nåväl vi får väl se hur det ligger till när planet landar, hoppas jag.
Citera
2023-10-19, 21:12
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shilohoha
Vi är nog i stort sett ense om det mesta. Felicia verkar ha levt ett oerhört destruktivt liv de senaste åren jag skulle vara helt förkrossad som förälder när jag förstod vidden av det. Kanske de ännu inte riktigt förstått?

Jag tror inte heller att hela familjen är in on a scam, det får stå för bla ehandel och co.
Jag tror absolut att hon legat på IVA, anledningen till det är jag dock något tveksam till.
Jag tycker det är ytterst knasigt av familjen att stenhårt framställa tjejen som någon gullig oskyldig helylle backpackande hästtjej. Det är ju en ren lögn och ingenting annat. Det är ju här det börjar gå south, big time!

Men om man som donerare vill ha en redovsing av vart en miljon som insamlingen dragit in på några få dagar, skattefritt, av välvillga donerare som skänkt pengar till helylletjejen. Då är det nog på sin plats att man är transparent med det, men kanske i sinom tid, när man är hemma på svensk mark igen. Det ser jag som en självklarhet. Kommer ingen sådan står det ju fritt för donerar att anmäla till polisen.

Men jag återkommer till att om det vore min unge, då hade jag ta mig fasiken satt en armé på att städa upp internet. Aldrig i mitt liv hade jag velat att en hel värld hade sett hennes trasiga liv. Det står ju dessutom i direkt konflikt med den bilden de själva valt att kommunicera ut i det offentliga rummet.

Mycket, mycket tragisk historia, på alla plan. Främst för Felicia.

Tror inte att jag som förälder brytt mig där och då.

Alla dessa konton. Hon var vuxen. Finns ingen att klandra.

Men såklart inget man vill ha med sig i sk öppen dager.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in