Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-11-07, 10:54
  #13
Medlem
Fackmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanhelvetesfrus
En av Sveriges bästa hyresvärdar har fastigheter med riktigt fräscha och lite dyrare lägenheter i Skänninge, mig vetande tar han inte emot "misslyckade" hyresgäster.

Antar att det var Skänninge du menade men du råkade misslyckas med stavningen..

Tur att du inte bor i Skänninge..

Jag lyckades med stavningen men rättstavningsprogrammet ville något annat!
Citera
2023-11-15, 01:27
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelnE
Hej,

Det är så att jag är nyfiken på ett område, Skänninge, liten håla i Östergötland. Jag undrar vad det är för människor som cirkulerar där. Är det många missbrukare/kriminella?
Av vad jag har fått höra så är det mycket skumt folk och att det knappt går att ha värdefulla grejer i sin egna källare.
Bor själv i Vadstena men min kompis som är nyinflyttad säger att man inte ska ställa saker där folk kan se dom.
Är aldrig polisen där? Är det en "no go zone" xD eller vad är det för typ av område?




Skänninge har som alla andra ställen både bra och lite sämre mer utåt stickande folk.
vad jag känner till finns det många pundare i skit hålan och har alltid funnits sedan chrille bergs ungdoms tid.
Många av dagens små rackare sitter i sina lägenheter sniffar och röker men skadar ingen än dom själva. fega kräk om du frågar mig.

sen har du den snuska pundarligan /tattarligan som oftast kommer ifrån gräns hålan mjölby
som ofta strosar runt omkring som små gangsters. Dem har ett vist intresse i folks egendom. (bilar, cyklar, båtar, julgranar och annat förråd skräp som man samlar på sig genom åren). Dem flesta av dem kommer ifrån mjölby och mer välkända som den ikke villiga människoslaget till förändringar i livet.

svar på din fråga, ja det finns en gnutta av kriminalitet och droger men det finns det överallt nu för tiden
Citera
2024-03-30, 19:58
  #15
Medlem
Jag bodde där för några år sedan, i samma trappuppgång som två knarkare. De stal från alla sina grannars vindförråd. Vi förlorade vår barnvagn t.ex. men de gjorde oss egentligen en tjänst för vi hade slutat använda den iallafall och fick pengarna tillbaka på försäkringen.

Jag fick ibland psykbryt på dem (pga tvättstugan) men de var fega jävlar och gjorde aldrig något tillbaka.

Men jag måste varna för att ungdomar kör in sina bilar i Skänninge och spelar väldigt hög musik, gasar och tutar, mitt i natten. Det är inget bra område att bo i ifall man har småbarn.

En del underliga människor som jag har träffat på (i andra kommuner) kommer från Skänninge..jag vet inte om det är ett sammanträffande. Typ WT, knarkare, människor med olika diagnoser eller konstiga utseenden typ breda näsor och plattfotade.

Det var en person som sa att många av fängelsekundernas anhöriga flyttar till Skänninge..så det kan ju va en anledning till överskottet av speciella människor
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback