Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-10-18, 17:51
  #1
Medlem
Yungvidzibois avatar
Hej alla Flashbackare, jag har ett litet problem.


Det är så att jag regelbundet vaknar upp och tror att utomjordingar är här för att ta mig. Oftast sker det mitt på natten, runt 3/4 tiden, och ofta i samband med en känsla av att vara övervakad eller att något finns i rummet.
Det är ganska läskigt eftersom jag verkligen är övertygad om att utomjordingarna faktiskt är här, och ibland har varit så rädd att svetten rinner.

Det märkliga är dock att när jag väl somnat om är det som om det aldrig hänt, jag minns det, men jag är inte alls rädd för någon utomjordisk invasion.
Jag har historik av ångest och oror, men jag är osäker om detta har någon koppling till detta.

Därför undrar jag nu om någon annan Flashbackare har varit med om samma sak? eller något liknande.
Vad skulle det kunna vara, eller är det bara en dröm?
__________________
Senast redigerad av Yungvidziboi 2023-10-18 kl. 17:54.
Citera
2023-10-18, 18:01
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yungvidziboi
Hej alla Flashbackare, jag har ett litet problem.


Det är så att jag regelbundet vaknar upp och tror att utomjordingar är här för att ta mig. Oftast sker det mitt på natten, runt 3/4 tiden, och ofta i samband med en känsla av att vara övervakad eller att något finns i rummet.
Det är ganska läskigt eftersom jag verkligen är övertygad om att utomjordingarna faktiskt är här, och ibland har varit så rädd att svetten rinner.

Det märkliga är dock att när jag väl somnat om är det som om det aldrig hänt, jag minns det, men jag är inte alls rädd för någon utomjordisk invasion.
Jag har historik av ångest och oror, men jag är osäker om detta har någon koppling till detta.

Därför undrar jag nu om någon annan Flashbackare har varit med om samma sak? eller något liknande.
Vad skulle det kunna vara, eller är det bara en dröm?
Det där kan vara sömnparalys. Har själv det ibland och då kan man få för sig vad som helst. Mycket värre än en vanlig mardröm och mycket ångestframkallande.
Tillståndet är ofarligt och det är inget fel i huvet på dig om det nu är sömnparalys du har. Googla sömnparalys.
Citera
2023-10-18, 18:37
  #3
Avstängd
Sagodjurs avatar
sluta kolla på sci-fi filmer
Citera
2023-10-18, 18:53
  #4
Medlem
S3ONs avatar
Har du varit i kontakt med vården? Låter som du skulle behöva behandlas med psykoterapi för detta.
Citera
2023-10-18, 19:06
  #5
Medlem
Yungvidzibois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
sluta kolla på sci-fi filmer
Ja, detta uppkom i samband med att jag tittat på sci-fi filmer där utomjordingar var med. Och det har jag slutat med.
Med det sagt, jag kan titta på andra filmer utan att få samma reaktion, även om dessa innehåller våld och annat som möjligtvis skulle kunna trigga något.
Citera
2023-10-18, 19:09
  #6
Medlem
Yungvidzibois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S3ON
Har du varit i kontakt med vården? Låter som du skulle behöva behandlas med psykoterapi för detta.
Oj, är det så allvarligt? Isåfall kanske jag borde göra det.
Citera
2023-10-18, 19:12
  #7
Medlem
Yungvidzibois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Det där kan vara sömnparalys. Har själv det ibland och då kan man få för sig vad som helst. Mycket värre än en vanlig mardröm och mycket ångestframkallande.
Tillståndet är ofarligt och det är inget fel i huvet på dig om det nu är sömnparalys du har. Googla sömnparalys.
Jag googlade på detta, och det skulle mycket väl kunna vara det. Även om vissa av symptomen inte riktigt passar in på mig.
Citera
2023-10-18, 19:12
  #8
Avstängd
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yungvidziboi
Ja, detta uppkom i samband med att jag tittat på sci-fi filmer där utomjordingar var med. Och det har jag slutat med.
Med det sagt, jag kan titta på andra filmer utan att få samma reaktion, även om dessa innehåller våld och annat som möjligtvis skulle kunna trigga något.

bara en dröm ja. men vissa typer av drömmar kan ju vara ganska envisa.

om du har en historik av ångest och oro så ställer det väl till för dig ibland, dvs det är lättare att drabbas då.
Citera
2023-10-18, 19:38
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yungvidziboi
Jag googlade på detta, och det skulle mycket väl kunna vara det. Även om vissa av symptomen inte riktigt passar in på mig.
Ingen har alla symptom på det tillståndet, det är olika för alla.
Jag är rätt säker på att det är sömnparalys du beskrev i din trådstart och det är ofarligt och det är inget fel i huvet på dig men väldigt obehagligt, iaf för mig. Skulle gärna slippa sömnparalysen.
Läs eng. Wikipedias artikel om sleep paralysis som är mycket informativ.
Citera
2023-10-18, 19:54
  #10
Medlem
S3ONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yungvidziboi
Oj, är det så allvarligt? Isåfall kanske jag borde göra det.


Du beskriver att det inträffar regelbundet, tänker att det tenderar att störa dina sömnvanor, som i sin tur påverkar orken under dagarna.
Citera
2023-10-18, 19:55
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Ingen har alla symptom på det tillståndet, det är olika för alla.
Jag är rätt säker på att det är sömnparalys du beskrev i din trådstart och det är ofarligt och det är inget fel i huvet på dig men väldigt obehagligt, iaf för mig. Skulle gärna slippa sömnparalysen.
Läs eng. wikipedias artikel om sleep paralysis som är mycket informativ.

Edit: det där om utomjordlingar är inte ovanligt, många fall av sk. alien abductions kopplas till sömnparalys enl. eng. wikipedia. Har alltså inte med verkligheten att göra.
Citera
2023-10-18, 20:06
  #12
Medlem
Yungvidzibois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Edit: det där om utomjordlingar är inte ovanligt, många fall av sk. alien abductions kopplas till sömnparalys enl. eng. wikipedia. Har alltså inte med verkligheten att göra.
Okej, tack så mycket
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback