• 1
  • 2
2023-10-22, 12:13
Medlem
Giant Squids avatar
Godmorgon.

Jag brukar inte gnälla i denna del utav forumet, men nu har jag blivit varnad för att ha publicerat en annan åsikt än nämnda moderator Mr Woods.

Frågan rörde huruvida en byggnad rasat samman i Al Ahli sjukhuset i Gaza.
Jag har visat tre bilder ifrån officiell MSM ifrån AP,Aftonbladet och India Today som är tydligt pro-israelisk.

Orginalposterna finns här
(FB) Palestinier anklagar Israel för krigsbrott efter explosion på sjukhusparkering (2023-10-17)
samt
(FB) Palestinier anklagar Israel för krigsbrott efter explosion på sjukhusparkering (2023-10-17)

Moderatorn Mr Woods har själv deltagit i tråden som civil medlem och förnekat dess äkthet.

Senare så sammanslogs trådar som gjorde att mina uppgifter försvann i en allehanda sörja av olika teorier. Därför repostade jag dem för att skärpa upp informationen. Detta ledde till att mina inlägg raderades och jag blev även varnad utav samma moderator som själv deltagit i hetluften utav konflikten.

Jag tycker varningen är helt fel och vill härmed lägga in en protest.
Observera att i denna tråd diskuterar vi inte vilken sida som har rätt i informationskriget, utan huruvida man får ha en åsikt som strider mot en viss moderator.

Postar PM konversation som brukligt.
Observera att moderator inte ens vill diskutera ämnet.

MVH GS

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Citat:
Citat:
Citat:
Du har fått en varning för brott mot 0.03. Trams och off-topic.
Ämne: Palestinier anklagar Israel för krigsbrott efter explosion på sjukhusparkering (2023-10-17)

Antal inlägg: 2.
Citat:
Mycket dravell nu i tråden.

Men här är bilden på det raserade sjukhuset.

https://akm-img-a-in.tosshub.com/ind...W&size=690:388

Parkeringsplatsen var redan beskjuten innan.
Citat:
Här är ytterligare en bild ifrån Aftonbladets pappersupplaga.

https://postimg.cc/fJsSRDNH

Innan du kan skriva nya inlägg på forumet måste mottagandet av varningen bekräftas. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit varningen: Länk
Hur kan det här vara trams? Bilder ifrån själva trådens ämne?
Jag vet att du är partisk men det här var ju en varning i grövsta laget.
Jag tycker du kan formulera anledningen till varningen .

MVH GS
Du har redan postat de där bilderna (från en annan plats/annat sjukhus) och du får inte spamma tråden med bilder som inte ens har med saken att göra.

Bilderna är uppenbarligen inte från platsen för den händelse tråden behandlar, därför är de OT/trams.
Det är du som påstår att det är ett annat sjukhus. Bilderna talar sitt tydliga språk. Alla kan ju se byggnaden som är intakt och jämföra med flygfotot.
Jag spammar inte, du har ju sammanslagit trådar som fick informationen att hamna underst.
Jag har godkänt varningen men accepterar den inte, ska du bestämma vilken fakta som får publiceras? Det är rena vansinnet.

MVH GS
Det här orkar jag faktiskt inte diskutera med dig.
Om du känner dig orättvist behandlad så är du välkommen att starta en tråd i (FB) Klagomål och kritik så tar vi diskussionen där istället.
Kom i så fall ihåg att posta vår PM-växling så att du inte riskerar en varning för 0.06.
Citera
2023-10-22, 12:28
Varning vore vansinnigt.
Citera
2023-10-22, 12:49
Medlem
Om detta är sant så är det en 0,03
Citat:
Du har redan postat de där bilderna (från en annan plats/annat sjukhus) och du får inte spamma tråden med bilder som inte ens har med saken att göra.

Bilderna är uppenbarligen inte från platsen för den händelse tråden behandlar, därför är de OT/trams.

Men detta är ett problem som förekommer, jag har själv råkat ut för det.
Citat:
du har ju sammanslagit trådar som fick informationen att hamna underst.
Citera
2023-10-22, 13:00
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Om detta är sant så är det en 0,03

Men detta är ett problem som förekommer, jag har själv råkat ut för det.
Men är det MR Woods som har beslutsrätt om bildernas äkthet? De kommer ju som sagt ifrån mainstreammedia. Jag vet inte som vad som skulle krävas mer, att man själv är på plats? Är inte ett diskussionsforum till att vi skall diskutera olika åsikter. Annars får man väl starta en blogg eller nåt.
Citera
2023-10-22, 13:06
Medlem
Citat:
Men är det MR Woods som har beslutsrätt om bildernas äkthet? De kommer ju som sagt ifrån mainstreammedia. Jag vet inte som vad som skulle krävas mer, att man själv är på plats? Är inte ett diskussionsforum till att vi skall diskutera olika åsikter. Annars får man väl starta en blogg eller nåt.

Hehe en selfie på parkeringen

Om Du har blivit lurad av media så ska ju inte detta 0,03 leda till något, det är ju då inte ditt fel.

Om Woods vet med säkerhet att det är fel så har han ju, som moddis, rätt att åtminstone ta bort infon, den är ju falsk info som vilseleder.
Citera
2023-10-22, 13:49
Medlem
MrEGreys avatar
Kruxet är väl att du i tillägg till att fotona möjligen är OT lägger upp samma foto flera gånger och att det inte är tillåtet att lägga upp samma sak flera gånger om det inte finns skäl till det? Eller missförstår jag något?

Det finns rätt många användare i den där tråden som bara lägger upp samma påståenden om och om igen, i vissa fall ordagrant, och är helt ointresserade av annat än att spamma sitt budskap, vilket gör tråden mer eller mindre oläslig så jag tycker det är bra om mods städar spammande (även om det här fallet vid en jämförelse enligt min mening är ett ganska milt övertramp).
Citera
2023-10-22, 14:17
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Kruxet är väl att du i tillägg till att fotona möjligen är OT lägger upp samma foto flera gånger och att det inte är tillåtet att lägga upp samma sak flera gånger om det inte finns skäl till det? Eller missförstår jag något?

Det finns rätt många användare i den där tråden som bara lägger upp samma påståenden om och om igen, i vissa fall ordagrant, och är helt ointresserade av annat än att spamma sitt budskap, vilket gör tråden mer eller mindre oläslig så jag tycker det är bra om mods städar spammande (även om det här fallet vid en jämförelse enligt min mening är ett ganska milt övertramp).
Jag postade dem en gång till, Inte mer än så, Knappast någon spamming och det var efter sammanslagning som grumlade ner diskussionen. Korsposta ska man inte göra mellan olika trådämnen. Men det finns hur många exempel som helst på användare som postar samma artiklar om och om igen i t,ex Hammastråden. Samt upprepar samma texter. Klassisk trollfabriks agerande.Men i detta fallet så rör det sig om helt avgörande fakta,. Det hela börjar t,o,m att MR Woods tillfrågar mig om jag kan posta bilder. Jag gör mig besväret att fota en bild ifrån pappersupplagan till Aftonbladet tom,. Mr Woods hävdar att alla MSM bilder är felaktiga och sen blir jag utöver det varnad. Va fan kom igen.
Annars så håller jag ju med dig i din post.
Jag struntar i om inlägget nu raderas, men det är varningen jag stör mig på. Framförallt när det kommer ifrån en tydligt partisk deltagare i diskussionen. Som dessutom bett mig posta bilderna.
Citera
2023-10-22, 14:39
Medlem
JustTrollings avatar
Solklart fall av varning.

(Egentligen tycker man att sådant här borde leda till direkt avstängning. Men men...)

Det trådskaparen gör är att sprida desinformation. Det är medveten och systematisk desinformation på helt industriell nivå.

Sjukhuset har över huvud taget inte blivit bombat. Allt det är fake news och palestinsk propaganda. Finns inte en enda bild på det bombade sjukhuset på hela internet. Vilket jag tror att Mr.Woods följt storyn tillräckligt för att vara helt medveten om.

Nu postar trådskaparen helt andra bilder och försöker lura folk att det är det bombade sjukhuset på bilderna. Vilket det inte är.

Bilden trådskaparen postar är, enligt länken, tagen från från en artikel i India Today som debunkar propagandan om ett bombat sjukhus.

Did Israel bomb Gaza hospital? Visuals suggest otherwise

As Israel and Gaza officials continue to blame each other for the explosion at the Al Ahli Arab Hospital in Gaza, initial visual evidence does not show signs of aerial bombing by Israel.
https://www.indiatoday.in/world/stor...709-2023-10-18

Bilden föreställer en byggnad i vad jag tror är Rimal. Bilden har varit väl cirkulerad på internet och är tagen den 10e oktober. Den kommer från AFP.

Bilden på "det bombade sjukhuset" har alltså tagits minst en vecka före sjukhuset påstås ha bombats, den 17e oktober.

Updated: 15:15 BST, 10 October 2023
https://www.dailymail.co.uk/news/art...ows-fight.html

12 Oct 2023 12:10:31 GMT9
https://www.arabnews.jp/en/middle-east/article_105672/

6:51 PM · Oct 11, 2023
https://twitter.com/CitizenFreePres/...48824586682566

October 12, 2023
https://www.thenews.com.pk/latest/11...gaza-un-agency

10:07-10 October 2023
https://english.aawsat.com/features/...ere-safe%C2%A0

Som ni ser i inlägget nedan har han tagit en bild från en artikel som debunkar bombningen av sjukhuset, men länkar givetvis inte själva artikeln.

Eftersom den säger något annat än vad postaren påstår.

Citat:
Jag tog en grogg till istället och postar detta.

Foton ifrån den pro-israeliska Times Of India.

Kolla på denna bilden med kratern ifrån parkeringsplatsen. Hus 2 är intakt.
https://akm-img-a-in.tosshub.com/ind...4eo&size=750:*

Ni ser i bakgrunden de två sjukhusbyggnaderna med stora solpanelshistorier på taket OK. Allt ser okej ut. Kolla byggnaden till vänster.

Sen tiitta på denna bild. Huset till vänster står kvar. Byggnade till höger är jämnad med marken.
https://akm-img-a-in.tosshub.com/ind...W&size=690:388
Senast redigerad av JustTrolling 2023-10-22 kl. 14:44.
Citera
2023-10-22, 15:11
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Hehe en selfie på parkeringen

Om Du har blivit lurad av media så ska ju inte detta 0,03 leda till något, det är ju då inte ditt fel.

Om Woods vet med säkerhet att det är fel så har han ju, som moddis, rätt att åtminstone ta bort infon, den är ju falsk info som vilseleder.
Hur kan vi veta att Mr Woods sitter på korrekta fakta, befinner hen sig på parkengsplatsen. Jag är gammal nog för att ha sett all uppsjö utav manipulerade bevis. Afghanistan, Libyen Gaza, Irak, Ukraina osv,. Det är standard procedur i konflikthärdar. Folk glömmer fort.
Jag har inga problem med att acceptera om jag har fel, men det är moderatorsförfarandet som jag anser är helt uppåt väggarna på ett forum som kaxar med yttrandefrihet på riktigt slogans.
Det känns lite som den gamla film och musikcensuren är tillbaka.
Senast redigerad av Giant Squid 2023-10-22 kl. 15:13.
Citera
2023-10-22, 15:26
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Hur kan vi veta att Mr Woods sitter på korrekta fakta,
Det syns på bilderna från platsen.

Du har fått bevisat för dig flera gånger i tråden att dina bilder kommer från en helt annan plats, men fortsätter likt en professionell tråd-derailer med att driva samma fråga om och om igen i alla fall.

Det är KFK-stuk på det beteendet.
Citera
2023-10-22, 15:31
Avstängd
Spridning av desinformation bör leda till permanent avstängning.

Är bilderna du länkar däremot äkta så bör varningen tas bort omgående.
Citera
2023-10-22, 15:37
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Spridning av desinformation bör leda till permanent avstängning.

Är bilderna du länkar däremot äkta så bör varningen tas bort omgående.
Frågan är vem som ska avgöra detta. Jag har länkat till foton ifrån nyhetsredaktioner, på begäran av nämnda moderator vad mer kan jag göra?
Enligt mig så ser man ju tydligt vilka byggnader som finns på bilderna, och där har vi olika åsikter.
Får man inte ha det längre.?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in