Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-10-27, 21:26
  #13
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Dator 2 var tillfälligt slut!
Vilket kan betyda att TS beställde den sista men annars så finns liknande för 30kr mer EliteBook 840 G2 2129kr eller DELL LATITUDE 5480 1899kr.
Det man bör känna till om Windows 10S är att man är begränsad till program från Microsoft Store https://computersweden.idg.se/2.2683...dows-10-s-test och vill man gärna ha det så kan man hämta och installera om.
Som jag tog upp kan man ha minneskort eller usb t.ex ca 60kr för 64GB SDXC minne eller USB 128GB för ca 65kr.
Citera
2023-11-01, 09:01
  #14
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Vilket kan betyda att TS beställde den sista men annars så finns liknande för 30kr mer EliteBook 840 G2 2129kr eller DELL LATITUDE 5480 1899kr.
Det man bör känna till om Windows 10S är att man är begränsad till program från Microsoft Store https://computersweden.idg.se/2.2683...dows-10-s-test och vill man gärna ha det så kan man hämta och installera om.
Som jag tog upp kan man ha minneskort eller usb t.ex ca 60kr för 64GB SDXC minne eller USB 128GB för ca 65kr.

Vad fint att hänvisa till en test som är från 2017 och för Windows 10 dessutom! Verkligen relevant! Jättebra

Begagnade har problemet att de ofta inte alls går att uppgradera till Windows 11 (Windows 10 försvinner som operativsystem om drygt 2 år... Efter det är den begagnade datorn användbar som bojsänke!)
Medan en ny dator som redan har Windows 11 kan leva kvar i flera år till!
Citera
2023-11-01, 17:11
  #15
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Vad fint att hänvisa till en test som är från 2017 och för Windows 10 dessutom! Verkligen relevant! Jättebra

Begagnade har problemet att de ofta inte alls går att uppgradera till Windows 11 (Windows 10 försvinner som operativsystem om drygt 2 år... Efter det är den begagnade datorn användbar som bojsänke!)
Medan en ny dator som redan har Windows 11 kan leva kvar i flera år till!
Intressant att du först nu kommenterar mitt inlägg från i fredags och skall göra dig lustig över informationen för Windows 10S utan att berätta vad den stora skillnaden är med Windows 11S eller ta hänsyn till att mina förslag bara hade Windows 10 så på dig själv.

Hör och häpna men det finns de som kör med äldre version av Windows idag och kan vara inne på Youtube, Netflix m.m. och det kommer vara samma sak med Windows 10 om 2år ...Har man okej virusskydd och hyfsad router så kan man klara sig utan senaste säkerhetsuppdateringar längre.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback