Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-27, 18:34
  #1
Avstängd
WatchItNows avatar
Jag använder digicert för SSL-certifikat till mina tre domäner. De är i princip galna och totalt inkompetenta och jag har härdat ut där i 5-6 år men måste byta. Vem har ett bra SSL-verifikat till rimligt pris med bra kundservice om något krånglar? Kanske en svensk hemsida? Det är också ganska bråttom jag har ca 10 dagar på mig så inte en massa kontroller som tar lång tid. Tipsa!

Jag kör IIS.

"Billigt" är inte en parameter, jag vill ha ett bra som gör att mina hemsidor ser bra ut.
Citera
2023-11-03, 18:37
  #2
Avstängd
WatchItNows avatar
Inget svar i tråden men jag köpte på godaddy och det var både billigt och blixt-snabb installation på 12 timmar på min server så jag slapp krånglet. Femma i betyg. De rekommenderades av min server-host.
Citera
2023-11-03, 18:44
  #3
Medlem
SSL finns gratis på https://letsencrypt.org/sv/ , brukar vara rätt så dyrt annars att köpa.
Citera
2023-11-04, 10:57
  #4
Avstängd
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravensheld
SSL finns gratis på https://letsencrypt.org/sv/ , brukar vara rätt så dyrt annars att köpa.
Jag behövde en kvalitets-SSL och har tidigare varit EV-certifierad som är högsta kravet, men nu höjde digicert den kostnaden till 700 USD per år så jag tog en enklare multidomain-variant hos godaddy. Jag får utvärdera senare om kunderna inte ser skillnad eller om det hade varit värt extrakostnaden.
Citera
2023-11-04, 11:17
  #5
Medlem
Webbläsarna tog bort markering för EV certifikat för 4 år sedan, som besökare ser man ingen som helst skillnad. Man måste veta vad man gör och aktivt kolla upp det, helt meningslöst.
Citera
2023-11-04, 18:34
  #6
Moderator
Protons avatar
IT-säkerhet --> Webbhotell och webbserver
/Moderator
Citera
2023-11-07, 12:22
  #7
Avstängd
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av archiballt
Webbläsarna tog bort markering för EV certifikat för 4 år sedan, som besökare ser man ingen som helst skillnad. Man måste veta vad man gör och aktivt kolla upp det, helt meningslöst.
Som insider-tips kan jag säga att EV-certifikat är totalt meningslösa. digicert gjorde visserligen en koll av mitt företag, adress, telefon, och ringde personligen. Men sedan skrev de in alla DATA FEL så det var fel telenummer och postnummer i deras egen databas kopplat till certifikatet. Alltså noll koll. Ändå fick jag mitt EV-certifikat.

Men jag har för mig att hemsidans url var grönmarkerad i chrome länge och det såg fint ut. Dock kanske försvunnit i år.
__________________
Senast redigerad av WatchItNow 2023-11-07 kl. 12:36.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback