2023-11-10, 17:54
Medlem
BosseBetongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberVillain
Vet vi vem mongot är? Har tänkt på detta fallet hela veckan, så förbannad. Lovar er han kommer få något messtraff. Fyfan säger jag.

Ibland önskar man vi var mer som USA när det gäller straffskalor

Häktningsprotokoll: https://gofile.io/d/mo6NPI
Citera
2023-11-10, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmother
Alla tankar går till de anhöriga.

/Berörd granne med barn på mopeder

Granne med fyllot?
Citera
2023-11-11, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Sämsta bortförklaringen ever.

MT valde att sätta sig i sin bil och körde full som ett as på vägen med fara för allmänheten.
Vägsträckan Brommaplan-Ekerö har många problematiska avsnitt, redan utan rattfyllerister som MT.
Han kände sig odödlig bakom ratten, det är ett under att inte fler människor fick sätta livet till.
Jag håller med dig, försvarar inte idioten!
Var förbi en sväng på Ekerö precis och tutade lite utanför hans adress nu på natten, mest för att visa att folk vet var han bor.
Citera
2023-11-11, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawlongarm
Hej Topsen. Att förfölja en oskyldig familj på det viset som du gör är rena rama gansterfasonerna och skall polisanmälas som trakasserier.

Jag hoppas dina nära bekanta även läser detta och att ni tillsammans kan slå Era huvuden ihop och lägga Er energi där den behövs istället.

Lägg istället din energi på bättre saker som konstruktivt bidrar till _vår_ framtid, tillexempel så kan du nyttja din rätt att demonstrera mot alla vänsterblivna beslut som gjort att vi hamnat där vi är idag - överfulla häkten/låga straff/oansvarig kriminalpolitik samt en synnerligen oansvarig och till faktumet aldrig sinande massinvandring från långt avlägsna länder som i sin tur skapar enorma klyftor i samhällskroppen som långsamt och säkert maler ner och förintar samhällskontraktet vilket leder till att du/jag, våra barn och sambos, långsamt - men ack så säkert mals ner och konsumeras, restprodukterna som som kommer kvarstå av oss kommer bestå av bleka miserabla vålnader om inte detta får ett STOPP. Staten och inte inte minst SVT:s maniska perversion till att hela tiden pusha historieomskrivning ovanpå faktumet till det jag precis antecknat här - till din försynta blick, så är vi, du och jag snart ett minne blott i framtida generationers minnen.

Låt oss kämpa tillsammans mot ondskan.

Jag har full förståelse ifall du befinner dig i sorg och är arg, frustrerad och har någon slags inre övertygelse om att förföljelsen du gör bidrar till någonting samhällsnyttigt, men ICKE, det du gör är inte rätt väg att vandra. Eld släcks med vatten, inte med mer eld.

- En mans omdömeslösa beteende som fick katastrofala följder, legitimerar inte att du och dina kumpaner utsätter oskyldiga för denna förföljelse. Jag är tämligen säker på att polisen har pejl på dig för det du håller på med är allvarligt och omoraliskt.

Tillsvidare, läs "Brott & Straff" av Fjodor Dostojevskij. Den boken kan ge dig mycket insikter som du kommer ha vida nytta av i livet.

Peace / lawlongarm.

Snicksnack.

Hans möjliggörare bär hans skuld solidariskt och det är open season på alla som haft kännedom, borde vetat eller kunnat agera tidigare.
Citera
2023-11-11, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Känns ju högst osannolikt att detta var första gången någonsin som han körde full.
Också osannolikt att frun inte visste att han är full och tar bilen. Redan där borde hon ju ha anmält sin man för rattfylleri. Ja, jag tycker så. Det är inte skattefiffel eller stöld vi pratar om. Han riskerade (och tog) andras liv.
Ja, jag tänker också så.

En sån låter man inte ha tillgång till bilnyckeln.
Citera
2023-11-11, 09:50
Medlem
ABB87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 444LIMITLESS
Var förbi en sväng på Ekerö precis och tutade lite utanför hans adress nu på natten, mest för att visa att folk vet var han bor.

... och du var också rattfull? Låter så på beteendet!
Kul för familj och grannar att vakna upp mitt i natten av en tutning...
Citera
2023-11-11, 11:14
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABB87
... och du var också rattfull? Låter så på beteendet!
Kul för familj och grannar att vakna upp mitt i natten av en tutning...
Ojdå, fick hans familj sin nattsömn störd? Buhu, det var det värsta! En annan familj har fått hela sin framtid ”störd”, av fyllot.
Citera
2023-11-11, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 444LIMITLESS

Hur tänkte du nu???
Det är ett ganska tätbebyggt område, radhus och ett antal villor runtomkring, ska dessa bli störda mitt i natten pga av det idioten gjort så ska andra familjer behöva stå ut med sånt?

Ska du trakassera så gör det mot idioten inte resten av grannskapet.
Citera
2023-11-11, 12:51
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ojdå, fick hans familj sin nattsömn störd? Buhu, det var det värsta! En annan familj har fått hela sin framtid ”störd”, av fyllot.

Om de bor i bostadsrätt så stör det väl andra med? Och som någon nämnt tidigare, kasta ägg, rutten frukt etc på fasaden drabbar inte en specifik BRF ägare. Fasaden, utsidan brukar vara ett ansvar som tillhör föreningen.

Och använd inte andras sorg som en trasa för att putsa upp ett eget skitbeteende.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2023-11-11 kl. 12:55.
Citera
2023-11-11, 13:23
Medlem
ABB87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08

Att åka och tuta i ett bostadsområde där massa andra också bor bidrar till?... Vad? Jag tror grannarna är medvetna om vad som hänt...

Om ni vill ha riktig förändring kring fyllekörning börja påverka politiker istället. Denna händelse går ju tyvärr inte att göra ogjord.
Citera
2023-11-11, 17:17
Medlem
Jag har idag hittat slitbanan från däckstommen utmed Ekerövägen. En kontroll mot foton i FUP:en så kan jag konstatera att däckmönstret överensstämmer med Continental Sportcontact 6. Enligt Euromaster så har denna bilmodell en dimension 265/40R22.

Fyndplatsen innebär att MT kört på fälgen ca 2km.

Dessutom har jag sett mopedsadeln utmed vägen i höjd med Drottningholm. Ringde Polisen, men de skickade ingen för att hämta upp sadeln. Jag gissar att sadeln fastnade i fronten vid kollisionen och ramlade av kort därefter.
Citera
2023-11-11, 17:43
Citat:
Ursprungligen postat av Anksvett
Jag har idag hittat slitbanan från däckstommen utmed Ekerövägen. En kontroll mot foton i FUP:en så kan jag konstatera att däckmönstret överensstämmer med Continental Sportcontact 6. Enligt Euromaster så har denna bilmodell en dimension 265/40R22.

Fyndplatsen innebär att MT kört på fälgen ca 2km.

Dessutom har jag sett mopedsadeln utmed vägen i höjd med Drottningholm. Ringde Polisen, men de skickade ingen för att hämta upp sadeln. Jag gissar att sadeln fastnade i fronten vid kollisionen och ramlade av kort därefter.
Sorgligt att polisen inte bemödar sig att söka av vägsträckan ordentligt...hoppas att dom utreder svinet MT grundligt, detta kan knappast ha varit en engångsföreteelse..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in