Wikipedia om kvllens fight: https://en.wikipedia.org/wiki/Tyson_...rancis_Ngannou
Tyson Fury r en boxare, hans stats:
3301 (24 KO)
Francis Ngannou r en MMA-utvare, hans stats:
00 (Boxing)
173 (12 KO) (MMA)
Tyson Fury, behver vl knappast ngon introduktion? Men om han gr det: Legendarisk snubbe.
Francis Ngannou, fr oss som inte kan ett skit om boxning s har jag aldrig hrt hans namn innan, pinsamt av mig. Undersker as we speak...
Fakta om Francis:
Aha... nnu en MMA-snubbe som ska mta en boxare. Typ som att en gdda ska ge sig p en haj. Antar att Tyson bara gr detta fr ngot sorts spektakel. Spoiler: Tyson Fury kommer vinna, ENKELT.
Tyson Fury r en boxare, hans stats:
3301 (24 KO)
Francis Ngannou r en MMA-utvare, hans stats:
00 (Boxing)
173 (12 KO) (MMA)
Citat:
Tyson Fury vs Francis Ngannou, billed as Battle of the Baddest, is an upcoming heavyweight professional crossover boxing match between reigning WBC heavyweight champion Tyson Fury and former UFC Heavyweight Champion Francis Ngannou, scheduled to take place on 28 October 2023 in Riyadh, Saudi Arabia. The British Boxing Board of Control will be the host commission for the event.
Tyson Fury, behver vl knappast ngon introduktion? Men om han gr det: Legendarisk snubbe.
Francis Ngannou, fr oss som inte kan ett skit om boxning s har jag aldrig hrt hans namn innan, pinsamt av mig. Undersker as we speak...
Citat:
Brittiske boxningsmstaren Tyson Fury, 35, gr in som stor frhandsfavorit nr han stlls mot frre UFC-tungviktsmstaren Francis Ngannou i Riyadh, Saudiarabien p lrdag.
Vilket r ganska logiskt med tanke p att Ngannou r en MMA-fajter i grunden snarare n en boxare.
Det har dock enbart inneburit att Fury frberett sig extra minutist fr fajten, enligt honom sjlv.
Jag trnade bara i sex veckor infr Deontay Wilder. Jag trnar i tolv veckor infr Francis. Jag mste vara p topp, fr det r mer p spel n bara en boxningsmatch. Om jag frlorar mot en riktig titelutmanare eller en annan mstare skulle folk sga ah, han frlorade mot en annan mstare. Men om jag frlorar mot en MMA-kille kan jag aldrig visa mig sjlv offentligt igen. Folk kommer skratta i mitt ansikte fr alltid, sger Fury, enligt Sky Sports, i samband med att det funnits funderingar kring hur serist boxningsstjrnan faktiskt tar den stundande jippomatchen, som uppges gra honom uppemot 39 miljoner pund (motsvarande ver en halv miljard svenska kronor) rikare.
Tro inget annat. Tyson Fury kommer inte lmna ngot t slumpen och jag kommer komma dit som mitt mest vltrnade och starka jag fr att sl denna man. Om jag inte gr det, och knockas, s vill jag att ni alla skrattar t mig. Det vill jag, fr jag hade frtjnat det.
Vilket r ganska logiskt med tanke p att Ngannou r en MMA-fajter i grunden snarare n en boxare.
Det har dock enbart inneburit att Fury frberett sig extra minutist fr fajten, enligt honom sjlv.
Jag trnade bara i sex veckor infr Deontay Wilder. Jag trnar i tolv veckor infr Francis. Jag mste vara p topp, fr det r mer p spel n bara en boxningsmatch. Om jag frlorar mot en riktig titelutmanare eller en annan mstare skulle folk sga ah, han frlorade mot en annan mstare. Men om jag frlorar mot en MMA-kille kan jag aldrig visa mig sjlv offentligt igen. Folk kommer skratta i mitt ansikte fr alltid, sger Fury, enligt Sky Sports, i samband med att det funnits funderingar kring hur serist boxningsstjrnan faktiskt tar den stundande jippomatchen, som uppges gra honom uppemot 39 miljoner pund (motsvarande ver en halv miljard svenska kronor) rikare.
Tro inget annat. Tyson Fury kommer inte lmna ngot t slumpen och jag kommer komma dit som mitt mest vltrnade och starka jag fr att sl denna man. Om jag inte gr det, och knockas, s vill jag att ni alla skrattar t mig. Det vill jag, fr jag hade frtjnat det.
Fakta om Francis:
Citat:
Francis Zavier Ngannou (born 5 September 1986) is a Cameroonian-French professional mixed martial artist and professional boxer who is currently signed to the Professional Fighters League (PFL). He also competed in the Heavyweight division in the Ultimate Fighting Championship (UFC), where he was the reigning UFC Heavyweight Champion at the time of his departure from the promotion.
Total 20
Wins 17
By knockout 12
By submission 4
By decision 1
Losses 3
By decision 3
Total 20
Wins 17
By knockout 12
By submission 4
By decision 1
Losses 3
By decision 3
Aha... nnu en MMA-snubbe som ska mta en boxare. Typ som att en gdda ska ge sig p en haj. Antar att Tyson bara gr detta fr ngot sorts spektakel. Spoiler: Tyson Fury kommer vinna, ENKELT.
Senast redigerad av Mansingen 2023-10-28 kl. 19:55.
Senast redigerad av Mansingen 2023-10-28 kl. 19:55.