2023-10-29, 11:57
Medlem
U22s avatar
Jag hade diverse andra ärenden igår som gjorde att jag missade halloween. På vägen hem såg jag dock en handfull utklädda personer. Är det för sent att gå ut utklädd på krogen nästa helg, 3-4 november? Det är ju bara halloween en gång om året och det känns väldigt segt att behöva vänta ett helt år till nästa tillfälle.
Citera
2023-10-29, 11:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av U22
Jag hade diverse andra ärenden igår som gjorde att jag missade halloween. På vägen hem såg jag dock en handfull utklädda personer. Är det för sent att gå ut utklädd på krogen nästa helg, 3-4 november? Det är ju bara halloween en gång om året och det känns väldigt segt att behöva vänta ett helt år till nästa tillfälle.

Låt inte den vänsterländska kalendern hindra och äga dig, du är en fri man som är fri att göra som du vill!

Jag tycker du ska gå utklädd hela veckan
Citera
2023-10-29, 12:05
Medlem
Halloween infaller på tisdag 31/10.

Klä ut dig då och gå på krogen så gör du rätt till skillnad från de flesta andra.
Citera
2023-10-29, 12:12
Medlem
SnutteFia03s avatar
Risken är väl att du är den enda som kommer utklädd nästa helg, men det är kanske inte ett bekymmer?
Citera
2023-10-29, 12:19
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Risken är väl att du är den enda som kommer utklädd nästa helg, men det är kanske inte ett bekymmer?

Fast det ska väl ändå vara nästa helg egentligen?
Citera
2023-10-29, 12:43
Medlem
S.O.Stolps avatar
Nej, det är inte försent.

I Sverige firar vi mellan den 31 oktober och 6 november så de som var utklädda igår var egentligen lite för tidiga.

Vi har i praktiken hela veckan på oss att fira eftersom att vi har importerat seden från USA men samtidigt har en "flytande" helg där den 31:e infaller på olika veckodagar.

tv4.se
Citera
2023-10-29, 12:44
Medlem
Halloween är väl den enda av våra helger som knappt någon vet exakt vilket datum den infaller. Samma sak varje år 😄 👻 🎃
Citera
2023-10-29, 13:01
Medlem
pelle_snusks avatar
Inte försent, men jag har redan käkat upp det mesta av godiset jag skulle bjuda små häxor och liemän på.
Citera
2023-10-29, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U22
Nej det är inte alls försent !
Halloween är ju nu på tisdag . Så kör på , tror minst lika många har fest nästa helg 🎃🧙‍♀️
Citera
2023-10-29, 14:32
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fummy
Fast det ska väl ändå vara nästa helg egentligen?

Den här helgen är det halloween, eller ja tekniskt sett nu på tisdag. Nästa helg är det allhelgona. De som brukar klä ut sig har mer fokus på halloween.
Citera
2023-11-03, 11:05
Medlem
U22s avatar
Då var dagen här. Hmmm undrar om man ska klä ut sig ikväll när man går ut.
Citera
2023-11-03, 11:10
Medlem
Godiskranen är stängd. Vill man klä ut sig till nåt fanstygg medan hederligt folk går till kyrkogården och hedrar de döda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in