Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-27, 09:16
  #241
Medlem
dvraptors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoColorClothes
Simrishamn tycker jag är trevligt och mycket kvinnor. Sedan verkar det vara så att det bor mest män i norra Sverige. Typ 50.4 % av befolkningen i Luleå t ex är män. Övriga kommuner i norra Sverige än mer män.

https://www.expressen.se/ekonomi/kom...andel-kvinnor/

Du vet om att Simrishamn ligger i Skåne...
Sen undrar jag lite vad problemet är med att en stad har bra precis hälften män? Riksnittet ligger ju på 50.2%...
Citera
2024-02-27, 18:25
  #242
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dvraptor
Du vet om att Simrishamn ligger i Skåne...
Sen undrar jag lite vad problemet är med att en stad har bra precis hälften män? Riksnittet ligger ju på 50.2%...

Nja, min poäng var mer att man faktiskt även kan välja kommun med hänsyn till könsfördelning.
Citera
2024-02-27, 19:56
  #243
Medlem
Chill.Pills avatar
Norrland 💓
Citera
2024-02-27, 20:10
  #244
Medlem
Norrköping, Karlstad, Västerås, Uppsala

Mellanstora städer som jag tycker är trevliga!
Citera
2024-02-27, 20:15
  #245
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chill.Pill
Norrland 💓

Gävle eller?
Vart tycker du att Norrland börjar, för jag tror inte du menar Gävle?
Citera
2024-02-27, 20:15
  #246
Medlem
Chill.Pills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Gävle eller?
Vart tycker du att Norrland börjar, för jag tror inte du menar Gävle?
Västernorrland rekommenderar jag
Citera
2024-02-27, 20:47
  #247
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chill.Pill
Västernorrland rekommenderar jag

Jag gillar också Norrland, Västernorrland är jättefint men tycker att Norrland börjar efter Ume.
Jag skulle nog inte klarar av att bo där resterande del av livet, då mörkret och kylan pågår för länge.

Jag har varit över hela Sverige flera ggr och på vissa platser många ggr men det är skillnad på att vara och att stanna några dagar, tror många skulle bli chockade om dom satte sig i bilen och besökte hela Sverige. Det är tragiskt att det finns så många platser liknande Rosengård, Ronna och Rinkeby eller så är det Morran & Tobias hus man ser.

I Norge ser det inte alls ut som i Sverige, där frodas varenda villa trots att det ligger i obygden.

Klarar man det salta vattnet så skulle jag rekommendera Varberg.
Borås verkar vara en plats där fotbollsspelare stannar efter sin karriär i Elfsborg, bara för att dom trivs i staden trots att dom kommer från andra delar av Sverige.

Norrland har ändå mitt hjärta.
Citera
2024-03-19, 16:52
  #248
Medlem
Kan rekommendera helsingborg, bor där just nu och trivs bra. Flyttade från stockholm för cirka 5 år sedan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback