Har en dubbelknäppt överrock (eller vad fan det heter) jag ärvt av min morbror. Den sitter kanon över axlar och bröst, men jag vet inte om ärmarna är tillräckligt långa. Det är verkligen på håret i så fall. De glider upp några millimeter för högt för min smak när jag svänger med armarna, men inte så att det ser lustigt ut.
Misstänker att det inte går att förlänga ärmarna, men går det att ta in den nedtill? Den är liksom lite för vid nedtill över låren, och jag vill gärna undvika vecken som ni ser på bilden
Se bild här
Sen en allmän fråga gällande plagget i sig: hur ska det sitta vid halsen? Eftersom man kan knäppa den hela vägen upp över halsen (praktiskt) så är passformen lite "lös" eller "ledig" eller vad man vill kalla det för; är detta okej, eller ska det egentligen sitta annorlunda?
Se bild här (nej, jag bär normalt inte en ful, sladdrig jävla t-shirt under, så ignorera den). Jag vet att om en skjorta eller kavaj suttit likadant så hade det varit spöstraff, men jag kan inget om rockar som denna.
Ber om ursäkt för kvaliteten på bilderna, var en onödigt mörk bakgrund där jag tog dem.