Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-04, 14:28
  #1
Medlem
Skribentminimums avatar
Nu har den nya säsongen dragits igång i detta spel som faktiskt är överraskande bra inom trading card genren.
Saknar bara att man ska ha vänlista och guilds i spelet. Kanske för tidigt för denna tråd med andra ord.
Vilka är era favoritlekar? Jag föredrar mest de ofokuserade såsom no ability eller bara lägga ut en Hulk med andra ord. Destroy är ju bra och tar en igenom rankerna men har tröttnat på det.

Finns även på Steam för övrigt.
https://store.steampowered.com/app/1997040/MARVEL_SNAP/
Citera
2023-11-06, 08:38
  #2
Medlem
Skribentminimums avatar
Okej spelet är rätt så jävla tråkigt. Bra spelat flashback. Men vi som är oförmögna till speldator, kom igen vakna till lite! Detta är ju allt det dugliga vi har?
Finns på iOS och Android!
Citera
2023-11-11, 11:58
  #3
Medlem
Gillade det faktiskt.. Har dock inte spelat så länge.
Gillar idén.
Citera
2023-11-11, 12:47
  #4
Medlem
Nihennas avatar
Spelet är riktigt bra. Troligen det enda som hotar Hearthstone digitalt (Magic finns ju, men inte alls lika populärt digitalt).

Inte kört det på ett tag nu dock då, då Hearthstone tar all tid, men riktigt kul är det. Som jsg förstår det har de också lagt till fler spellägen nu, så nån gång för jsg kolla in det igen.
Citera
2023-11-20, 19:14
  #5
Medlem
Är det värt att börja igen efter kanske 5 månaders uppehåll? Eller ligger man för långt efter med kort som utgör nuvarande meta?
Citera
2023-11-21, 12:32
  #6
Medlem
Skribentminimums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ollzone
Är det värt att börja igen efter kanske 5 månaders uppehåll? Eller ligger man för långt efter med kort som utgör nuvarande meta?
Nä det är inte alltför konstigt såsom hearthstone kan bli om man är borta för länge. Det finns nya modes och competitive nu. Enbart positiva nyheter.
Citera
2023-11-21, 12:36
  #7
Medlem
-Dizzy-s avatar
Tycker Legends of Runeterra är det bästa kort spelet i denna genre.
Citera
2023-11-21, 12:53
  #8
Medlem
zBr9s avatar
Tycker det här är ett perfekt spel, har många gånger försökt "komma in" i liknande spel typ Hearthstone och MTG osv men alltid lessnat för att dom varit för invecklade och matcherna kunnat dra ut på tiden så jävulskt. Men i Snap kan matcherna aldrig bli längre än några minuter max så det är perfekt för att bara dra upp och spela några matcher före man somnar eller direkt man vaknar på morgonen och inte orkar dra sig ur sängen eller chillar på balkonen eller reser osv, brukar ha typ tre sessioner per dag och bränna igenom daily rewards och sånt. Köper alltid season pass och maxar ut rewardsen, men betalar ingenting i övrigt och anstränger mig inte för att ta alla nysläppta kort och sånt direkt utan jag kan låta det gå några månader tills man får dom via lootboxar istället.

Är level 7,400 och tycker det är lika roligt som när jag började då betan kom ut förra sommaren typ. Just nu kör jag mest en tribunal deck men mest har jag kört olika destroy decks.

Det enda jag egentligen skulle klaga på är att det känns lite som att matchningen är riggad, tycker att man möter vissa typer av decks extra mycket när man själv kör en viss typ, t ex att jag BARA ser Cosmo och Armor om jag själv spelar destroy, medans när jag kör Tribunal möter jag alltid leech och såna som sabbar ens passives. Läser andra som upplever samma sak så misstänker att det är nåt dom lagt in för att man inte ska kunna vara för OP med vissa typer av decks.

Tycker också att tack vare att matcherna är så korta så är det ofta "kul" att förlora också, vilket gör att man inte ger upp lika lätt. Har inga problem att losa en match om jag gör det på nåt roligt sätt, alltid kul att bli totalt sönderkrossad i sista rundan för att man inte tänkte på att motståndaren förmodligen sitter på just det kortet Det är en stor anledning att jag fortsätter spela, jag blir liksom aldrig arg eller störd om jag förlorar, man bara skickar en fistbumb-emoji till vinnaren och sen går man vidare!
__________________
Senast redigerad av zBr9 2023-11-21 kl. 12:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in