Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Hur använder ni era TV skärmar?
Enbart för att se Tablå TV
6,63%
11 röster
Enbart för Streamingtjänster
54,82%
91 röster
Både streaming och Tablå TV
29,52%
49 röster
Har ej TV
9,04%
15 röster
  • 1
  • 2
2023-11-05, 11:46
  #1
Medlem
godboys avatar
Tänkte för skoj skull höra hur ni använder era TV skärmar idag.

Vi använder våran i princip enbart för streaming från olika appar såsom Netflix, HBO, Discovery+ m fl. Vi tittar i princip aldrig på tablå TV. Vi har basutbudet som ingår i föreningen, SVT, TV4, TV6, TV8, Kanal 11 och kanske någon mer. Tablå TV är reklam TV och det är inget man ens orkar med. SVT är 90%PK propaganda och TV4 likaså.

Så vilka, som är under 65 år, kollar på "tablå TV" och varför gör ni det?

Hur länge till kommer tablå TV finnas kvar?
Citera
2023-11-05, 11:51
  #2
Medlem
Ingen Alternativ för streaming och spela?
Jag spelar & Streamar filmer/serier på min 4K Hisense TV
Citera
2023-11-05, 11:58
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Tänkte för skoj skull höra hur ni använder era TV skärmar idag.

Vi använder våran i princip enbart för streaming från olika appar såsom Netflix, HBO, Discovery+ m fl. Vi tittar i princip aldrig på tablå TV. Vi har basutbudet som ingår i föreningen, SVT, TV4, TV6, TV8, Kanal 11 och kanske någon mer. Tablå TV är reklam TV och det är inget man ens orkar med. SVT är 90%PK propaganda och TV4 likaså.

Så vilka, som är under 65 år, kollar på "tablå TV" och varför gör ni det?

Hur länge till kommer tablå TV finnas kvar?
Tolkar att du tror att dom som är över 65 bara tittar på linjärTV, generationen som idag är pensionärer skapade/startade mycket av den teknik som finns idag, är 66 och ser mest streaming via IPTV men ingår tyvärr inte i ditt urval att svara.
__________________
Senast redigerad av tjanska 2023-11-05 kl. 12:02.
Citera
2023-11-05, 12:05
  #4
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjungleBONGOS
Ingen Alternativ för streaming och spela?
Jag spelar & Streamar filmer/serier på min 4K Hisense TV
Jag tog inte med det alternativet, men tänkte ändå på det. Ville inte göra frågan för krånglig, men det går inte att ändra förslagen i omröstningen nu tyvärr.
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Tolkar att du tror att dom som är över 65 bara tittar på linjärTV, generationen som idag är pensionärer skapade/startade mycket av den teknik som finns idag, är 66 och ser mest streaming via IPTV men igår tyvärr inte i dit urval att svara.
Jag tror inte att det går en skarp gräns just vid 65. Men antar att ju högre upp i ålder någon är, desto mer sannolikt är det att det tittas på tablå tv. Denna ålder kommer med tiden att röra sig uppåt då allt fler har vana av att hantera det digitaliserade samhället.
Citera
2023-11-05, 12:09
  #5
Medlem
HVIT.s avatar
Jag saknar alternativet: Har TV men använder den inte alls.
Citera
2023-11-05, 12:12
  #6
Medlem
BlaBalks avatar
Saknar alternativet att konsumera nedladdad media.

Riktigt snäv omröstning du fått till här, antar att du bara riktar dig till pensionärer eller något.
Citera
2023-11-05, 13:06
  #7
Medlem
WitchcultTodays avatar
Ser främst film (blu-ray eller dvd) på min TV. Även en hel del TV-spel samt streaming.

Vet inte ens vad man har för kanaler!
Citera
2023-11-05, 13:22
  #8
Medlem
L3nn4rts avatar
Den enda gången jag ser på vanlig tevekanal är på mornarna då jag tittar på nyheterna när jag äter frukost. Annars använder jag teven enbart till att streama eller se nedladdad film på.

Tjejen använder teven som en radio, den står på i bakgrunden på valfri kanal bara för att det ska vara lite ljud i lägenheten.

Jag är heller inte lika noga med att det jag ser ska ha hög upplösning längre. Tycker personligen inte det är någon mening i att se en film i exempelvis 4K. Finns i alla fall inget av värde i dagens film som verkligen skulle få mig att vilja se nåt i 4K.
Citera
2023-11-05, 13:24
  #9
Medlem
S.O.Stolps avatar
Har TV men inget abonnemang och inget basutbud. Ser vissa tv-program via chromecast. Nu senast "Huset" på svt-play.

Förstår inte hur man kan betala för svt1, svt2 och tv4 när det är gratis via appar. Övriga kanaler skulle det aldrig falla mig in att titta på.
Citera
2023-11-05, 13:37
  #10
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Tänkte för skoj skull höra hur ni använder era TV skärmar idag.

Vi använder våran i princip enbart för streaming från olika appar såsom Netflix, HBO, Discovery+ m fl. Vi tittar i princip aldrig på tablå TV. Vi har basutbudet som ingår i föreningen, SVT, TV4, TV6, TV8, Kanal 11 och kanske någon mer. Tablå TV är reklam TV och det är inget man ens orkar med. SVT är 90%PK propaganda och TV4 likaså.

Så vilka, som är under 65 år, kollar på "tablå TV" och varför gör ni det?

Hur länge till kommer tablå TV finnas kvar?

Till största delen för streaming med vid direktsända sportevenemang och liknande blir det tablå.
Citera
2023-11-05, 14:09
  #11
Medlem
godboys avatar
Ser att jag borde startat tråden utan omröstning. När jag startade tråden så tänkte jag inte ha allt för många alternativ för att det hade blivit rörigt. Men skit i den misslyckade omröstningen och kommentera gärna hur ni använder er TV.
Citera
2023-11-05, 14:39
  #12
Medlem
Jag har inte ens kopplat in "vanlig" TV. Använder TV:n till att streama Netflix och Svtplay, kolla på Youtube, spela PS5 och ibland till att kolla på någon piratad film från USB-sticka om den inte finns på någon streamingtjänst.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback