Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Hur använder ni era TV skärmar?
Enbart för att se Tablå TV
6,63%
11 röster
Enbart för Streamingtjänster
54,82%
91 röster
Både streaming och Tablå TV
29,52%
49 röster
Har ej TV
9,04%
15 röster
  • 2
  • 3
2023-11-06, 07:31
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Har TV men inget abonnemang och inget basutbud. Ser vissa tv-program via chromecast. Nu senast "Huset" på svt-play.

Förstår inte hur man kan betala för svt1, svt2 och tv4 när det är gratis via appar. Övriga kanaler skulle det aldrig falla mig in att titta på.

Tv avgiften dras idag från alla ! Oavsett om du tittar eller ej! Kyrkoskatten kan man avsäga men inte tv avgiften!
Citera
2023-11-06, 08:51
  #26
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
Tv avgiften dras idag från alla ! Oavsett om du tittar eller ej! Kyrkoskatten kan man avsäga men inte tv avgiften!
Ja, det vet jag. Men många betalar utöver det för någon form av tv-paket. Det gör inte jag.

Exempel
Citera
2023-11-06, 09:24
  #27
Medlem
Femdomfjantens avatar
Använder TVn som datorskärm.
Citera
2023-11-06, 09:40
  #28
Medlem
Är för snål för att betala för streamingtjänster. Kollar på tablå-tv, eller streamar sånt som är gratis via min chromecast, typ svt play osv. Händer att jag laddar hem något ibland också.
Citera
2023-11-06, 09:41
  #29
Medlem
Kollar på 18 nyheterna. Men sen har jag en mängd streamingtjänster. Den står oftast på, men på låg volym.
Citera
2023-11-06, 09:46
  #30
Medlem
Kalk-Allans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVIT.
Jag saknar alternativet: Har TV men använder den inte alls.
Samma här, den står och samlar damm
Citera
2023-11-06, 10:25
  #31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
varför gör ni det?

Hur länge till kommer tablå TV finnas kvar?
Jo det kommer fortfarande vara kvar finns fortfarande många tittare varför skulle det inte finnas?
Citera
2023-11-06, 15:02
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Så vilka, som är under 65 år, kollar på "tablå TV" och varför gör ni det?
För att det är den mest passiva handling man kan företa sig. Och det mesta som finns på streamingtjänsterna håller så låg nivå att det oftast inte är värt besväret att försöka hitta något som är sevärt.
Citera
2023-11-13, 10:14
  #33
Medlem
Limma skinkbits avatar
Jag har förmodligen inte sett ett tablå-tv-program från början till slut på åratal. De gångerna jag tittar på tablå-tv det är när jag sitter vid soffbordet och äter frukost. På vardagarna ca 20 minuter Nyhetsmorgon, på helgerna kan det bli nåt program om tullen i Australien, sjöräddningen på Åland eller liknade tills det blir reklampaus. Orkar inte med Nyhetsmorgon på helgerna med all jävla matlagning och annat tjafs.

Vill jag verkligen se ett komplett tv-program eller film så är det 98 % streaming. Antingen via Telia-abonnemanget som ingår i hyran, genom Chromecast eller via Retrospectappen i Kodi. Resterande 2 % är gamla nedladdade tv-serier från NAS:en och någon enstaka DVD då och då.
Citera
2023-11-13, 16:10
  #34
Medlem
AliPizzerians avatar
Använder min för att spela PS5 för det absolut mesta men annars är det streamingtjänster.

Man köper väl inte TV med tablå-tv specifikt i tanke längre, va? Nu är det väl oftast endast beroende på hur bra bilden är?
Citera
2023-11-27, 16:18
  #35
Medlem
Sonny00s avatar
Jag ser på Rapport 19:30 varje kväll. Den traditionen överger jag inte!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback