Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-05, 16:25
  #1
Medlem
Hej


Jag undrar vad folk med mycket pengar spenderar det på.

Jag har fått en stark ekonomi men vill lägga större delen av det på att må bra, ha bra hälsa, kunna vara med familj och vänner med mera.

Jag jobbar men som sagt så börjar det bli mycket pengar och jag tänker vad gör man med det? Ska jag gå till barberare, sola, ta hemstäd, jag vet inte men vad har ni för förslag. Tränar gör jag. Men skulle tänka mig behöva, typ inte trenda saker, men lite typ detox. kan man lägga pengar på att undersöka kroppen hos läkare för att optimera hälsan? Eller käka dyr hälsokost i så fall vilka?

att köpa porche, rolex går bort. Kan tänka mig lägga 7000 i månaden på kläder under ett år, tills det är perfekt . Men siktar mer på hälsan...?

Har inte så mycket fritid annars kanske resor till varma länder är något ?

Vad gör ni som kan bränna Säg 15000 i månaden utan att det märks?

Jag är ingen it miljardär eller miljonär men har en rejäl nettolön
Citera
2023-11-05, 16:27
  #2
Medlem
jonte500s avatar
Jag skulle skaffa hemstäd om jag var du!
Citera
2023-11-05, 16:30
  #3
Medlem
MrMadoffs avatar
Academy of nature's webshop. Där borde du kunna bränna en hel del pengar!
Citera
2023-11-05, 16:31
  #4
Medlem
BlaBalks avatar
Lägg pengar på att gå till psykoterapeut regelbundet och lär dig mer om dig själv. Tar ju en del tid (några timmar per vecka) och kostar därefter, men jag är personligen övertygad om att det kan göra stor nytta vad gäller livsglädje i längden.

Det är om du har tid till det förstås, låter som att du har mycket att göra som det är.
Citera
2023-11-05, 16:31
  #5
Medlem
Så länge du äter en hyggligt normal kost och rör dig är det helt bortkastat att lägga pengar på saker som sägs förbättra hälsan. Evolutionen har liksom slipat på att våra kroppar ska vara så optimala som möjligt i tiotusentals år. Nä. Ut och res med familjen och upplev saker tillsammans istället. Det kommer du bli mycket lyckligare av.
Citera
2023-11-05, 17:00
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Naturen2021

Jag har fått en stark ekonomi men vill lägga större delen av det på att må bra, ha bra hälsa, kunna vara med familj och vänner med mera.

Jag jobbar men som sagt så börjar det bli mycket pengar och jag tänker vad gör man med det?


Lägg pengarna på guldkant vid umgänge med familj och vänner om du vill vara med dem. Resor och städning var andra förslag du hade. Spara till barnen och ge till välgörenhet.
Citera
2023-11-05, 17:10
  #7
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturen2021
Hej


Jag undrar vad folk med mycket pengar spenderar det på.

Jag har fått en stark ekonomi men vill lägga större delen av det på att må bra, ha bra hälsa, kunna vara med familj och vänner med mera.

Jag jobbar men som sagt så börjar det bli mycket pengar och jag tänker vad gör man med det? Ska jag gå till barberare, sola, ta hemstäd, jag vet inte men vad har ni för förslag. Tränar gör jag. Men skulle tänka mig behöva, typ inte trenda saker, men lite typ detox. kan man lägga pengar på att undersöka kroppen hos läkare för att optimera hälsan? Eller käka dyr hälsokost i så fall vilka?

att köpa porche, rolex går bort. Kan tänka mig lägga 7000 i månaden på kläder under ett år, tills det är perfekt . Men siktar mer på hälsan...?

Har inte så mycket fritid annars kanske resor till varma länder är något ?

Vad gör ni som kan bränna Säg 15000 i månaden utan att det märks?

Jag är ingen it miljardär eller miljonär men har en rejäl nettolön

hur gammal är du?
Citera
2023-11-05, 17:37
  #8
Medlem
Lägg pengar på bra råvaror och shyssta köksprylar så att du kan rätta och sunt, så slipper du att lägga ner massa på hälsoprylar.
Citera
2023-11-05, 18:20
  #9
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturen2021


Har inte så mycket fritid annars kanske resor till varma länder är något ?


I varma länder finns det massor av sjukdomar och parasiter som inte förbättrar någons hälsa. Många går inte att bota eller bli av med.

Dessutom har de kass sjukvård där så har du otur och blir sjuk och behöver du sådan lär det inte bli bra.
Citera
2023-11-06, 12:53
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
I varma länder finns det massor av sjukdomar och parasiter som inte förbättrar någons hälsa. Många går inte att bota eller bli av med.

Dessutom har de kass sjukvård där så har du otur och blir sjuk och behöver du sådan lär det inte bli bra.
Sant. Kan man kolla om man har några parasiter?
Citera
2023-11-06, 12:58
  #11
Medlem
Nnics avatar
Bra råvaror och aktiviteter med familjen. Inte bara långväga resor utan även guldkant och kvalitetstid i vardagen.
Citera
2023-12-08, 12:11
  #12
Avstängd
Hovslättsmannens avatar
"Manosfärer, maskulinism och mansrörelser"???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in