Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-11-07, 10:46
  #1
Medlem
Tycker i dessa gråa dagar som redan har börjat anlända snart är vintern här att haschet jag inhalerar håller mig borta från rastlöshet mörkret. Så skön syssla att bara mecka och röka hasch och bra tidsfördriv såhär års bättrar på dagen.

Bör man använda cannabisen till sin fördel börja puffa på heltid under vinterhalvåret när det ändå är grått, kallt och trist eller vad säger ni?
Citera
2023-11-07, 10:48
  #2
Medlem
NyaHenriksss avatar
Det är ju en ”lösning”.
Alternativt är det dags att komplettera med multivitamin morgon o kväll.
Varsågod att välj.
Citera
2023-11-07, 10:50
  #3
Medlem
Vad säger du? Att cannabis med fördel kan användas för verklighetsflykt?

Du borde få ett nobelpris i medicin för dina helt unika insikter kring droganvändning.
Citera
2023-11-07, 10:58
  #4
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Det är ju en ”lösning”.
Alternativt är det dags att komplettera med multivitamin morgon o kväll.
Varsågod att välj.

Varför? Det är mycket bättre att äta en varierad kost så man tillgodoser sina vitamin-och mineralbehov via maten snarare än via piller eller brustablett som gång på gång har visats vara ganska effektlöst, och även ibland ha negativ effekt.

Under vinterhalvåret är det fördelaktigt att äta mer D-vitamin rik mat som fet fisk, för det är den enda vitaminen man får via solen och därför lätt att få brist utav under vinterhalvåret.

Men trots att man får i sig tillräckligt med vitaminer så kan mörkret och kylan få en nedstämd, så dina råd om vitaminer istället för cannabis är i grunden rätt märkliga.
Citera
2023-11-07, 11:00
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offermentalitet
Tycker i dessa gråa dagar som redan har börjat anlända snart är vintern här att haschet jag inhalerar håller mig borta från rastlöshet mörkret. Så skön syssla att bara mecka och röka hasch och bra tidsfördriv såhär års bättrar på dagen.

Bör man använda cannabisen till sin fördel börja puffa på heltid under vinterhalvåret när det ändå är grått, kallt och trist eller vad säger ni?
Absolut inte, aldrig använda för att dämpa sånt då att inte tänka på sina problem inte är en lösning. Det kommer bara göra problemet värre
Citera
2023-11-07, 11:12
  #6
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offermentalitet
Tycker i dessa gråa dagar som redan har börjat anlända snart är vintern här att haschet jag inhalerar håller mig borta från rastlöshet mörkret. Så skön syssla att bara mecka och röka hasch och bra tidsfördriv såhär års bättrar på dagen.

Bör man använda cannabisen till sin fördel börja puffa på heltid under vinterhalvåret när det ändå är grått, kallt och trist eller vad säger ni?

Ja möjligtvis mot kvällskvisten då som en belöning?
Citera
2023-11-07, 11:36
  #7
Medlem
Man brukar inte cannabis för att fly verkligheten, utan för att göra verkligheten lite mer färgglad, kan också hjälpa en att tänka annorlunda kring eventuella problem och komma på alternativa lösningar.
Citera
2023-11-07, 11:44
  #8
Medlem
NyaHenriksss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenDavis
Varför? Det är mycket bättre att äta en varierad kost så man tillgodoser sina vitamin-och mineralbehov via maten snarare än via piller eller brustablett som gång på gång har visats vara ganska effektlöst, och även ibland ha negativ effekt.

Under vinterhalvåret är det fördelaktigt att äta mer D-vitamin rik mat som fet fisk, för det är den enda vitaminen man får via solen och därför lätt att få brist utav under vinterhalvåret.

Men trots att man får i sig tillräckligt med vitaminer så kan mörkret och kylan få en nedstämd, så dina råd om vitaminer istället för cannabis är i grunden rätt märkliga.

Varför?
För att det är billigare o enklare än att bry sig om kosten såklart.
Citera
2023-11-07, 12:26
  #9
Medlem
Du ska inte droga ner dig för att fly verkligheten.
Är det inte bättre att ta en resa för pengarna till solen nån vecka och få i dig lite dvitamin så du klarar dig till våren?
Citera
2023-11-07, 13:00
  #10
Medlem
mingtians avatar
Du löser inget problem. Du skjuter bara upp det, jag slutade hascha efter över 15 år och mår bättre än någonsin. Visst kommer jag nog röka på en rackare någon gång i framtiden, kanske lite partypulver. Men att ligga och blossa stup i kvarten dagligen är pyton enligt mig.
Citera
2023-11-07, 13:08
  #11
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offermentalitet
Tycker i dessa gråa dagar som redan har börjat anlända snart är vintern här att haschet jag inhalerar håller mig borta från rastlöshet mörkret. Så skön syssla att bara mecka och röka hasch och bra tidsfördriv såhär års bättrar på dagen.

Bör man använda cannabisen till sin fördel börja puffa på heltid under vinterhalvåret när det ändå är grått, kallt och trist eller vad säger ni?


Cannabis är roligast om man själv är på gott humör. Mina erfarenheter är att man maskerar rastlöshet en liten tid. Personligen undviker jag det eftersom jag vet att det är långt mycket viktigare att ta sig ut mitt på dagen och få dagsljus i ögonen och går en snabbpromenad minst 4 km.
Då är man som pånyttfödd. Slår aldrig fel.

Sedan är det extremt viktigt att tillåta sig känna sig rastlös och lite deppig. Finns inget bättre sätt att få rätsida på humöret än att tillåta sig vara människa.
Det är inget fel med det. Du kommer inte att gå under av lite känslor som du inte vill ha. Tryck inte bort det bara. Bryt ihop och gå vidare
__________________
Senast redigerad av Upplyften 2023-11-07 kl. 13:11.
Citera
2023-11-07, 13:18
  #12
Medlem
Gbg-Smokes avatar
Cannabis är nice men inte i Sverige då stöttar du rasblandning alla invandrar beknare är alltid ihop med en svensk tjej vem fuck vill sponsra dom? Dom kan köra upp sitt bajs röka i röven igen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback