Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-08, 16:51
  #37
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Fast som barn älskade jag solstollarna. Visst skulle den vara omöjlig att göra idag men visst fan var den rolig om man tar av sig pk-glasögonen.

Har länge velat se om serien men den tycks hara omöjlig att hitta...någon som har tips?

Ja eftersom man är/var lite bröstfixerad var det kul att se Anna Book springa runt i baddräkt och som krydda på moset även Samantha Fox i ett avsnitt!

Väldigt gubbsjukt program som aldrig skulle kunna göras idag!
Citera
2023-11-08, 16:53
  #38
Medlem
GoranPongs avatar
Tråkigt att han är död. Han var rolig i Solstollarna, ett program som är tusen gånger bättre än skräpet som nu sänds på tv.
__________________
Senast redigerad av GoranPong 2023-11-08 kl. 16:56.
Citera
2023-11-08, 17:02
  #39
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Solstollarna gav vad publiken ville se. Lika roliga var de när de drev om medelålders kvinnor i karaktären Ulla-Bella sekreterare. Det var ett barnprogram för både barn och pappor som kunde mysa tillsammans framför TV:n.

Men vore det inte skojigt om att göra en ny version av Solstollarna från Thailand. Där kunde inbjudna gäster tex Lars Ohly, Eskil Erlandsson, Bert Karlsson, Paolo Roberto etc umgås och partaja med unga thai-tjejer (och kanske en och annan kitöj)

Ska de göra ett pedo program ?
Citera
2023-11-08, 17:21
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Det var åsynen av "Skumberg" som gjorde Samantha Fox lesbisk. I samband med inspelningarna gick hon i säng med någon sångerska i solstolleteamet som hette Martyna på Hotel Savoy på grund av chocken. Tydligen funkade det bra med Martyna och Samantha Fox har sedan dess spelat för bortalaget. Resten är historia, som det heter. Allt detta var Moras förtjänst. I och med detta blev även Mora själv världshistorisk.
Martyna var 11 så det var ju troligt...
Citera
2023-11-08, 17:45
  #41
Medlem
JerryCottons avatar
Tack "Mora" för att du var med och såg till att vi fick njuta av läckerbitarna Britt Dahlén, Samantha Fox m.fl. Samantha har jag träffat två ggr. irl, en riktigt trevlig jänta.
Citera
2023-11-08, 18:13
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Han kan inte ha varit nöjd med sitt deltagande i serien såhär i efterhand. Redan på den tiden var hela serien äcklig med sitt fokus på de medelålders männen som fluktar på tonåriga tjejer. I efterhand är serien extremt obehaglig. Ola Ström, ett av vidren som låg bakom serien, bor numera i Thailand. Jojo…

Vi får hoppas att Bo Mårtensson insåg sitt misstag och att han tog avstånd från sin medverkan på ålderns höst. Jag har dock inte sett något om det.
Tv serien utstrålade mycket heterosexualitet.
Det här var väl främst hetero grabbarnas tv serie. Kanske inte så inkluderande, men jag
tror de flesta ändå tyckte dom var roliga.
Danskt Wienerbröd med ckokolääd!.
Han var rätt lustig när han smög omkring i
svart rock och hatt
Citera
2023-11-08, 18:32
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleRidge
Jag älskade solstolarna. Sista sommarloven med bikinibrudar på morgonTV.
Stackars dagens ungar med woke-tv!

Toffelhjältarna var inte dumt det heller. Var nästan kär i tjejen på vinden som sjöng väv av legender.
Citera
2023-11-08, 18:48
  #44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Ola Ström har även jobbat för Unicef och föreläst om barns utsatthet enligt wikipediartikeln om honom, men du skriver bara att han bor i Thailand och där med per automatik insinuerar att han har en kass kvinnosyn.. Du klagar på hur dåliga många är i olika trådar så du bör ju ha en rejält kass människosyn.

Någon avlider och du drar full gas med sjw skit om ett barnprogram från 80-talet. Att du är på riktigt fascinerar mig verkligen, nästan på nivå med en höger-incel med vanföreställningar fast i formen av ett vänstertroll från Sveavägen 68. Komik ta mig tusan.

kvinnosyn? det kan vara mer därtill, kolla dumpen.se och se hur många peddos som gömmer sig bakom titlar som ska "värna om" barn....
Citera
2023-11-08, 18:56
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartForDrabbning
kvinnosyn? det kan vara mer därtill, kolla dumpen.se och se hur många peddos som gömmer sig bakom titlar som ska "värna om" barn....

Ja, det är väl ungefär som när de värsta böghatarna är smygisar.

Stör mig på att man bedömer någons vandel pga att de flyttat till Thailand
Citera
2023-11-08, 19:09
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Fast som barn älskade jag solstollarna. Visst skulle den vara omöjlig att göra idag men visst fan var den rolig om man tar av sig pk-glasögonen.

Har länge velat se om serien men den tycks hara omöjlig att hitta...någon som har tips?

Delar av serien släpptes på dvd för ett antal år sedan.
Citera
2023-11-08, 19:10
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haddirajraj
Toffelhjältarna var inte dumt det heller. Var nästan kär i tjejen på vinden som sjöng väv av legender.
Martyna heter hon.
Citera
2023-11-08, 20:30
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Fast som barn älskade jag solstollarna. Visst skulle den vara omöjlig att göra idag men visst fan var den rolig om man tar av sig pk-glasögonen.

Har länge velat se om serien men den tycks hara omöjlig att hitta...någon som har tips?

Finns på öppet arkiv… svt play

Edit Fannsss borta nu…
__________________
Senast redigerad av geebird1 2023-11-08 kl. 20:31. Anledning: felaktigt påstående
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in