Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-08, 16:52
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Blir nu frvirrad nr jag ska checka in fr morgondagens flight till Bangkok

Fyller i alla mina uppgifter namn,Passnummer med mera,kommer vidare till att jag ska ange VISA eller Residence permit (endast dessa 2 finns att vlja p) och eftersom jag fr VOA som svensk s har jag ju naturligtvis inget VISA ELLER VISA nummer att uppge och jag kommer inte vidare pga detta, r det bara att stlla sig vid incheckningsdisken i morrn istllet, och eller varfr fr jag denna frga, brukar ju vara lttvindigt att kra check in via webben ,r det ntt nytt fenomen ?
Kan det ha att gra med att jag har en biljett som r p 3 mnader ?
Dock har jag dokument som visar att jag ska vidare ut ur landet efter 28 dagar!
Ngon som vet?
Citera
2023-11-08, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Blir nu frvirrad nr jag ska checka in fr morgondagens flight till Bangkok

Fyller i alla mina uppgifter namn,Passnummer med mera,kommer vidare till att jag ska ange VISA eller Residence permit (endast dessa 2 finns att vlja p) och eftersom jag fr VOA som svensk s har jag ju naturligtvis inget VISA ELLER VISA nummer att uppge och jag kommer inte vidare pga detta, r det bara att stlla sig vid incheckningsdisken i morrn istllet, och eller varfr fr jag denna frga, brukar ju vara lttvindigt att kra check in via webben ,r det ntt nytt fenomen ?
Kan det ha att gra med att jag har en biljett som r p 3 mnader ?
Dock har jag dokument som visar att jag ska vidare ut ur landet efter 28 dagar!
Ngon som vet?

Det lr vara 3 mnader som skapar problem. Det r ju max 90 dagar man fr vid ankomst som turist. Se till att ha alla papper i ordning, annars lr LH inte slppa ombord dig.
Citera
2023-11-08, 17:13
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det lr vara 3 mnader som skapar problem. Det r ju max 90 dagar man fr vid ankomst som turist. Se till att ha alla papper i ordning, annars lr LH inte slppa ombord dig.
Ok, Tack misstnkte detta ,
Flyger Gteborg-Munchen-Bangkok om det ven kan ha med saken att gra, Transit i Munchen drav dom inte vill slppa boardingcarden fr Munchen-Bangkok,men borde kunnat f boardingcarden fr Gtb-Munchen tycker man
Men blir till att stlla sig i checkin disken i morrn d
Citera
2023-11-08, 17:26
Medlem
Citat:
Ok, Tack misstnkte detta ,
Flyger Gteborg-Munchen-Bangkok om det ven kan ha med saken att gra, Transit i Munchen drav dom inte vill slppa boardingcarden fr Munchen-Bangkok,men borde kunnat f boardingcarden fr Gtb-Munchen tycker man
Men blir till att stlla sig i checkin disken i morrn d

Ligger bda delstrckorna i samma bokning, s kan det ocks skapa problem ibland. Eller s kan det vara s, att dom inte r 100 p vilken flygplanstyp det blir. LH har haft lite strul senaste dagarna med omloppen, pga tekniska problem med lngdistansare
Citera
2023-11-08, 17:33
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Ligger bda delstrckorna i samma bokning, s kan det ocks skapa problem ibland. Eller s kan det vara s, att dom inte r 100 p vilken flygplanstyp det blir. LH har haft lite strul senaste dagarna med omloppen, pga tekniska problem med lngdistansare
Dom ligger p samma bokning,
Men vore ju fan om dom ndrar flygplanstyp Munchen-Bangkok, Ursprungligen ska det vara A380 ,dock sker jag p SeatGuru s hittar den inga A380 p den strckan lngre, vore ju trkigt d jag bokat och betalat fr vervningen
Citera
2023-11-08, 17:59
Medlem
Citat:
Dom ligger p samma bokning,
Men vore ju fan om dom ndrar flygplanstyp Munchen-Bangkok, Ursprungligen ska det vara A380 ,dock sker jag p SeatGuru s hittar den inga A380 p den strckan lngre, vore ju trkigt d jag bokat och betalat fr vervningen

Vet dom brjade s sent som 29 oktober med A380 p MUC-BKK, s borde vara den, men som jag skrev, pga sena rotationer s har det varit lite ndringar i dagarna. Hoppas du fr din A380.
Citera
Denna trd visas ven p Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3568395

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in