• 1
  • 2
2023-11-09, 14:21
Bannlyst
https://www.expressen.se/sport/langd...karlekskaoset/

Maja Dahlqvist, var och varannan dag nuförtiden. Allt handlar om hennes ego och hur bra ställt hon har det. Nu är hon överlycklig över att den nya sambon från USA får komma in i landet. Stämpeln egoistisk primadonna lyser starkt om denna tjej.

Igår var det Calle Halfvarssons tur, ni vet mannen som ständigt misslyckas i spåret; https://www.expressen.se/sport/langd...ut-en-hog-lon/

Miljonvinsterna regnar över landslagsåkare som Ebba Andersson, Jonna Sundling, Frida Karlsson och Maja Dahlqvist.

För Calle Halfvarsson är läget annorlunda.

Han går back. Rejält dessutom.

– Man kunde kanske ha varit smartare. Varit en snåljåp och lagt pengarna på hög i stället, säger Halfvarsson.

Ett gäng snorungar där allt handlar om-se mig se mig och åter se mig.

Notera att deras säsong knappt varar över 4-5 månader om året. D.v.s de tävlar knappt utan tränar mest genom årens gång. När uppmärksamheten nås av media så handlar det om feta löner, köpta hus eller att Maja Dahlqvist ligger och gråter över att pojkvännen inte får komma in i landet.

Ibland zoomar man ut och tänker, är de här verkligen en del av landet, d.v.s en del av resterande befolkning? Eller lever de i en fantasivärld för sig själva?

Nu finns det ett gäng etablerade vintersportsfantaster som vrider sig och menar att vi inte ska rikta kritik mot deras allra heligaste, men jag tror att vi är fler än få som fått nog av allt gulligull kring detta allt för överskattade landslag.

Vad är era tankar? Har vi för låga krav på dessa skidåkare? Om vi kokar ner det; har dessa aktiva rätt lön för mödan? Bör inte vi ställa lite hårdare krav på dessa aktiva individer?

Diskutera sakligt och håll högt i tak. Notera att samma landslag gått hårt åt ryssarna-dessa ryssar får absolut inte vara med och tävla heter det. Om det nu handlar om att man egentligen räds bäst konkurrens-det lyfts inte överhuvudtaget.
Senast redigerad av PerBoden 2023-11-09 kl. 14:48.
Citera
2023-11-09, 14:35
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerBoden

Maja Dahlqvist, var och varannan dag nuförtiden. Nu är hon överlycklig över att den nya sambon från USA får komma in i landet.

Igår är det Calle Halfvarsson; https://www.expressen.se/sport/langd...ut-en-hog-lon/

Miljonvinsterna regnar över landslagsåkare som Ebba Andersson, Jonna Sundling, Frida Karlsson och Maja Dahlqvist.

– Man kunde kanske ha varit smartare. Varit en snåljåp och lagt pengarna på hög i stället, säger Halfvarsson.

Notera att deras säsong knappt varar över 4-5 månader om året. D.v.s de tävlar knappt utan tränar mest genom årens gång. När uppmärksamheten nås av media så handlar det om löner, köpta hus eller att Maja Dahlqvist ligger och gråter över att pojkvännen inte får komma in i landet.

Nu finns det ett gäng etablerade vintersportsfantaster som vrider sig och menar att vi inte ska rikta kritik mot deras allra heligaste, men jag tror att vi är fler än få som fått nog av allt gulligull kring detta landslag.

Vad är era tankar? Har vi för låga krav på dessa skidåkare? Om vi kokar ner det; har dessa aktiva rätt lön för mödan?

Diskutera sakligt och håll högt i tak.

Nu kanske man inte skall bilda sig en uppfattning enbart utifrån rubriker och artiklar i kvällstidningarna. Då får man nog en skev bild (det gäller nog de flesta idrotter).

Vad gäller hur lång säsongen är och hur ofte de tävlar, jämföra gärna med andra individuella idrotter (och då tror jag inte längdåkarna skiljer ut sig särskilt mycket).
Citera
2023-11-09, 14:36
Avstängd
kyrkstockens avatar
De har antagligen väldigt bra betalt tack vare våra tidigare framgångar i skidspåren (som byggde upp affärerna och sponsorer), plus då individuell sport. Lite knepiga verkar just skidåkare alltid varit (Svan, Wassberg m.fl)
Citera
2023-11-09, 14:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Nu kanske man inte skall bilda sig en uppfattning enbart utifrån rubriker och artiklar i kvällstidningarna. Då får man nog en skev bild (det gäller nog de flesta idrotter).

Vad gäller hur lång säsongen är och hur ofte de tävlar, jämföra gärna med andra individuella idrotter (och då tror jag inte längdåkarna skiljer ut sig särskilt mycket).

"Nu kanske man inte ska"…

Gammal uv med härskarteknik inträder i tråden. En som har full koll på saken och vi alla andra är åskådare med noll mandat att uttrycka oss.

Notera att det inte görs gällande hur länge undertecknad följt sporten ifråga. Men nog fan är vi många svenskar där ute i stugorna som är urless på den bortskämda ultradivan Maja Dahlqvist. Noll förmåga till ödmjukhet eller fair play. Hade varit riktigt gott och se henne smaka på verkligheten någon vacker dag. Bara komma ner från det blå. Bubblan hon lever i.

Maken till fräck, icke ödmjuk diva har sällan skådats i mina dagar.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...a-mig-en-manad
Citera
2023-11-09, 14:47
Medlem
odlingsbarfritids avatar
Orka bry sig om kvällspressens clickbait-spin på deras privata förehavande, de är liksom inga intressanta personligheter med spännande privatliv. Det är deras idrottsliga insatser som räknas, skvallret är oftast totaltråkigt.
Citera
2023-11-09, 14:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
De har antagligen väldigt bra betalt tack vare våra tidigare framgångar i skidspåren (som byggde upp affärerna och sponsorer), plus då individuell sport. Lite knepiga verkar just skidåkare alltid varit (Svan, Wassberg m.fl)

Framgångar? Vad har Calle Halfvarsson odlat för framgångar de senaste åren säger du?

Hade han varit i en annan bransch hade han aldrig fått leva den livsstilen han har.

Han lever gott på sponsorpengar, drar säkert in miljoner på det. Samtidigt vet han inombords att han knappt är värd de pengarna.

Detta grinar illa i ansiktet på folk som faktiskt får kämpa i sitt anletes svett om dagarna.

2023-24 är fan i mig den säsongen vi får börja rikta kritik mot dessa bortskämda snorungar, bättre sent än aldrig! Rent uppvaknande är vad de behöver, var och en av de!
Citera
2023-11-09, 14:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av odlingsbarfritid
Orka bry sig om kvällspressens clickbait-spin på deras privata förehavande, de är liksom inga intressanta personligheter med spännande privatliv. Det är deras idrottsliga insatser som räknas, skvallret är oftast totaltråkigt.

Fast detta är inte en gång eller två gånger, det är varje dag. Tycker det är på sin plats att man markerar mot allt gulligullande mot detta överhypade landslag. Som du nämner-det är det idrottsliga som räknar men det är i princip aldrig detta det fokuseras på.
Citera
2023-11-09, 14:55
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
"Nu kanske man inte ska"…

Gammal uv med härskarteknik inträder i tråden. En som har full koll på saken och vi alla andra är åskådare med noll mandat att uttrycka oss.

Notera att det inte görs gällande hur länge undertecknad följt sporten ifråga. Men nog fan är vi många svenskar där ute i stugorna som är urless på den bortskämda ultradivan Maja Dahlqvist. Noll förmåga till ödmjukhet eller fair play. Hade varit riktigt gott och se henne smaka på verkligheten någon vacker dag. Bara komma ner från det blå. Bubblan hon lever i.

Maken till fräck, icke ödmjuk diva har sällan skådats i mina dagar.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...a-mig-en-manad

Du tycker att man skall diskutera sakligt men i själva verket så vill du bara ha ryggdunkar och medhåll och verkar inte klara av när någon inte ger dig medhåll. Jag har på inget sätt försökt inskränka ditt mandat att uttrycka dig. Men när du uttrycker dig här, som är ett diskussionsforum, så får du faktiskt acceptera att det kan föras fram invändningar mot det du skriver. Om du har svårt att acceptera det så borde du kanske skapa en blogg där du själv kan bestämma vilka som får kommentera det du skriver.

PS. Försök hitta en artikel där Sundling gnäller över något. Landslaget består av olika individer som har olika personlighet. I ett sådant här ämne skall man kanske inte klumpa ihop alla landslagsåkare som något enhetligt och prata om ett överskattat landslag DS.
Citera
2023-11-09, 14:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Du tycker att man skall diskutera sakligt men i själva verket så vill du bara ha ryggdunkar och medhåll och verkar inte klara av när någon inte ger dig medhåll. Jag har på inget sätt försökt inskränka ditt mandat att uttrycka dig. Men när du uttrycker dig här, som är ett diskussionsforum, så får du faktiskt acceptera att det kan föras fram invändningar mot det du skriver. Om du har svårt att acceptera det så borde du kanske skapa en blogg där du själv kan bestämma vilka som får kommentera det du skriver.

PS. Försök hitta en artikel där Sundling gnäller över något. Landslaget består av olika individer som har olika personlighet. I ett sådant här ämne skall man kanske inte klumpa ihop alla landslagsåkare som något enhetligt och prata om ett överskattat landslag DS.

Den köper jag alla dar om veckan, Sundling är en ren sällsynthet i detta landslag.
Citera
2023-11-09, 15:07
Medlem
TeamAbruptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken

Jag hade varit nyfiken att få reda på varför Calle Halfvarsson får betalt för. Jag menar han får ju knappast någon provision för sina framgångar då han inte haft några och han blir ju bara äldre för var år som går. 34 år i år dessutom.
Citera
2023-11-09, 18:40
Medlem
billigosts avatar
Citat:

Maja Dahlqvist, var och varannan dag nuförtiden. Allt handlar om hennes ego och hur bra ställt hon har det. Nu är hon överlycklig över att den nya sambon från USA får komma in i landet. Stämpeln egoistisk primadonna lyser starkt om denna tjej.

Igår var det Calle Halfvarssons tur, ni vet mannen som ständigt misslyckas i spåret; https://www.expressen.se/sport/langd...ut-en-hog-lon/

Ett gäng snorungar där allt handlar om-se mig se mig och åter se mig.

Notera att deras säsong knappt varar över 4-5 månader om året. D.v.s de tävlar knappt utan tränar mest genom årens gång. När uppmärksamheten nås av media så handlar det om feta löner, köpta hus eller att Maja Dahlqvist ligger och gråter över att pojkvännen inte får komma in i landet.

Ibland zoomar man ut och tänker, är de här verkligen en del av landet, d.v.s en del av resterande befolkning? Eller lever de i en fantasivärld för sig själva?

Nu finns det ett gäng etablerade vintersportsfantaster som vrider sig och menar att vi inte ska rikta kritik mot deras allra heligaste, men jag tror att vi är fler än få som fått nog av allt gulligull kring detta allt för överskattade landslag.

Vad är era tankar? Har vi för låga krav på dessa skidåkare? Om vi kokar ner det; har dessa aktiva rätt lön för mödan? Bör inte vi ställa lite hårdare krav på dessa aktiva individer?

Diskutera sakligt och håll högt i tak. Notera att samma landslag gått hårt åt ryssarna-dessa ryssar får absolut inte vara med och tävla heter det. Om det nu handlar om att man egentligen räds bäst konkurrens-det lyfts inte överhuvudtaget.

Ställa högre krav på åkarna i vilket avseende då? Det är väl snarare att man bör ställa högre krav på blaskornas läsare, jag menar de pumpar ju på artiklar om "kärleksparet" hela tiden för att det uppenbarligen drar klick, men jag undrar egentligen vad det är för kufar som bryr sig om deras "kämpiga" period med inreseförbud osv.

Ställa högre krav på Calle tycker jag inte man ska göra, hela hans existens i TV handlar ju om diverse dråpligheter.
Citera
2023-11-09, 19:33
Medlem
Tidningsblaskorna är ju rätt så bra på att blåsa upp små kommentarer till stora rubriker, allt för att få klick utan att bry sig särskilt mycket om atleternas personliga integritet. Det finns ju ett fåtal som aktivt försöker att få så mycket medietid som möjligt för att gynna sitt "personliga varumärke" men jag har mycket svårt att Calle längtade efter en artikel om hur han kunde ha varit smartare med pengarna han tjänat. Det jag har svårt att fatta är hur de ställer upp på intervjuer med tidningar som tidigare visat noll respekt för dem som personer bara för att tjäna pengar på klick, men de kanske är tvingade av något åkaravtal...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in