Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2023-11-17, 14:27
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidHallenius
Nu är det Linn Svahn som är borta, trots de facto att man haft en lång träningsäsong på nästintill ett år, hur lyckas man är 10.000 kr frågan? Hur lyckas dessa åkare pricka in skador eller sjukdomar precis till premiären efter att inte ha tävlat på nästan ett år?

Blir det här en säsong där Sundling Svahn och company ställer över var och varannan helg likt ifjol så kommer jag och tusentals andra svenskar överge tittandet, det är en sak som är säker!

Svahn är väl inte borta, hon skall ju åka båda distansloppen i helgen. Det är inget ovanligt att åkare står över ett av loppen under premiärhelgen.

Och det är väl ovanligt få svenska åkare som är sjuka nu, betydligt fler norska åkare som saknas pga sjukdomar, skador, överträning eller för dåligt näringsintag.

Flera av de svenska damerna har ju dessutom sagt att de vill åka så mycket som möjligt denna säsong och att de satsar på totala världscupen.

Och jag tror knappast at du kan uttala dig till förmån för tusentals svenskar.
Citera
2023-11-17, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades

Och jag tror knappast at du kan uttala dig till förmån för tusentals svenskar.
Han kan iallafall uttala sig till förmån för ett tiotal FB-alias
Citera
2023-11-17, 15:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Han kan iallafall uttala sig till förmån för ett tiotal FB-alias

Tydligen råder hierarkiska strukturer inom "ämnet" här på Flashback. Tycker du annorlunda så tillhör du inte det "vanliga". Uppenbart som du säger att vi är många som tycker lika i saken men verkar vara extremt känsligt här inne på forumet att kritisera. Locket ska vara på och kritik får inte riktas.
Citera
2023-11-17, 17:03
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Tydligen råder hierarkiska strukturer inom "ämnet" här på Flashback. Tycker du annorlunda så tillhör du inte det "vanliga". Uppenbart som du säger att vi är många som tycker lika i saken men verkar vara extremt känsligt här inne på forumet att kritisera. Locket ska vara på och kritik får inte riktas.

Återigen, jag vet inte hur många gånger jag skrivit det i den här typen av trådar, det finns ingen som försöker tysta en viss typ av åsikter här inne. Men samtidigt så måste man nog acceptera att ens åsikter kan komma att kritiseras av de som har en annan uppfattning. Istället för att gnälla över debattonen här inne så får man nog mer genomslag om man försöker föra diskussionen i sak.
Citera
2023-11-17, 17:17
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Nu är det Linn Svahn som är borta, trots de facto att man haft en lång träningsäsong på nästintill ett år, hur lyckas man är 10.000 kr frågan? Hur lyckas dessa åkare pricka in skador eller sjukdomar precis till premiären efter att inte ha tävlat på nästan ett år?

Blir det här en säsong där Sundling Svahn och company ställer över var och varannan helg likt ifjol så kommer jag och tusentals andra svenskar överge tittandet, det är en sak som är säker!

De svenska åkarna har väl något form av världsrekord i att avstå lopp annars, det finns ju ingen annan nation som har sådan mängd av "sjukskrivingar" som de svenska åkarna. Jag kommer förövrigt inte på en enda nation i valfri idrott som har sådan sjukstuga, man undrar ju liksom vad som är problemet? Är det astmamedicin kombinerat med krossade koffeintabletter kanske som sätter åkare ur spel ibland?

Oavsett, en som inte ligger på latsidan eller ägnar sig åt divalater är Alvar, det är den enda intressanta åkaren i landslaget nu faktiskt, resten får gärna sjukskriva sig.
Citera
2023-11-17, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
De svenska åkarna har väl något form av världsrekord i att avstå lopp annars, det finns ju ingen annan nation som har sådan mängd av "sjukskrivingar" som de svenska åkarna. Jag kommer förövrigt inte på en enda nation i valfri idrott som har sådan sjukstuga, man undrar ju liksom vad som är problemet? Är det astmamedicin kombinerat med krossade koffeintabletter kanske som sätter åkare ur spel ibland?

Oavsett, en som inte ligger på latsidan eller ägnar sig åt divalater är Alvar, det är den enda intressanta åkaren i landslaget nu faktiskt, resten får gärna sjukskriva sig.

Råder dock tystnadskultur gällande saken, känns nästintill tabu att beröra detta. Det ska hyschas in i det yttersta och krav-nej det ska vi inte ställa. Det är helt klart och tydligt för oss vakna, men folk väljer att inte prata om det. Lismaren Tomas Pettersson på Expressen hade väl fått allergi och beröra ämnet, allt han gör är att bara höja dessa aktiva överdrivet till skyarna-helg efter helg. Noll befogad kritik. Allt ska bara vara kolugnt. Grävandet som finns hos Olof Lundh i fotbollen, det är liksom en helt annan journalistik där. Ibland undrar man om de verkligen sysslar med samma sak, Olof Lundh och Tomas Pettersson. Man kan inte tro det alla gånger.
Citera
2023-11-17, 21:15
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Råder dock tystnadskultur gällande saken, känns nästintill tabu att beröra detta. Det ska hyschas in i det yttersta och krav-nej det ska vi inte ställa. Det är helt klart och tydligt för oss vakna, men folk väljer att inte prata om det. Lismaren Tomas Pettersson på Expressen hade väl fått allergi och beröra ämnet, allt han gör är att bara höja dessa aktiva överdrivet till skyarna-helg efter helg. Noll befogad kritik. Allt ska bara vara kolugnt. Grävandet som finns hos Olof Lundh i fotbollen, det är liksom en helt annan journalistik där. Ibland undrar man om de verkligen sysslar med samma sak, Olof Lundh och Tomas Pettersson. Man kan inte tro det alla gånger.

Tror det helt enkelt bara handlar om att de är svaga individer som blir ledsna och känslosamma när man kritiserar deras stora idoler. De blir agerar ju som om man skrivit skit om deras föräldrar.
Citera
2023-11-22, 09:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
De har antagligen väldigt bra betalt tack vare våra tidigare framgångar i skidspåren (som byggde upp affärerna och sponsorer), plus då individuell sport. Lite knepiga verkar just skidåkare alltid varit (Svan, Wassberg m.fl)

Fast de här klassas väl inte som knepiga, mer att de är jäkulskt självupptagna och dramaqueens. Passar det inte en helg så hittar de på en anledning och står över. Riktigt fula divalater som även drabbar de andra inom laget.
Citera
2023-11-22, 23:47
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Van Nostrand
Nu tycker jag inte Halvarsson beter sig som en primadonna. Men många andra. I synnerhet damerna. Det har hänt något. För 20-30-40 år sedan var skidåkarna hårdingar. Visserligen kufar ibland. Men de knep käft och körde skidor.

Åh ännu längre tillbaka hade vi såna som Sixten Järnberg. Med citat som: "Träningsläger? Rena semestern. Mat serverad. Ett par timmars åkning om dagen i lättåkta, preparerade spår. Så höll det på i någon vecka innan det var dags att åka hem för att träna på riktigt igen". Eller som svar på varför han inte drack någon vätska under ett långt lopp: "Man skall inte skämma bort kroppen". Idiotiskt kanske, men så långt från primadonna det går att komma.

Då vill jag dra till med Gustav Vasa som dessutom färdades på snöskor istället för skidor. Utan att gnälla ska tilläggas.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in