Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-11-12, 02:27
  #1
Medlem
Kackotopis avatar
Har spanat runt tidigare på diverse e-handelssajter fast bara funnit begagnade PS1 och PS2-spel, någon som haft tur och lyckats hitta själv eller som har koll på vart i så fall? Det finns några personliga favoriter som man hade varit villig att betala en hel del för om spelen är helt oöppnade och bara legat på något lager, vind, eller en källare.

Störst chans i Japan/japansk e-handel, eller? Kanske till och med är omöjligt idag att hitta.
__________________
Senast redigerad av Kackotopi 2023-11-12 kl. 03:14.
Citera
2023-11-12, 03:18
  #2
Medlem
Room531s avatar
Varför vill du ha det om man får fråga, bara samling eller?
Citera
2023-11-12, 03:21
  #3
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Varför vill du ha det om man får fråga, bara samling eller?

Ja, skulle man kunna säga. Just dessa som jag tänker på är som "konstverk" för mig, även mycket nostalgi förknippat till dom.
Citera
2023-11-12, 03:27
  #4
Medlem
Room531s avatar
Ok, ja skulle säkert bli en bra nostalgi-glasmonter någonstans hehe. Iaf om man hade spelen man hade som liten uppställda, inte för mig men kan förstå iden! Bra tider med ps1 sled storm, cool boarders 3, crash bandicoot, Tekken iii (hade bara demot), m.fl.

https://www.youtube.com/watch?v=BMigjZkRRNE
(Sled Storm) hade ett bra soundtrack.

Vad körde du
__________________
Senast redigerad av Room531 2023-11-12 kl. 03:34.
Citera
2023-11-12, 03:40
  #5
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Ok, ja skulle säkert bli en bra nostalgi-glasmonter någonstans hehe. Iaf om man hade spelen man hade som liten uppställda, inte för mig men kan förstå iden! Bra tider med ps1 sled storm, cool boarders 3, crash bandicoot, Tekken iii (hade bara demot), m.fl.

https://www.youtube.com/watch?v=BMigjZkRRNE
(Sled Storm)

Ja, finns så många klassiker! Älskade Cool Boarders 3 och Tekken 3, såklart även Crash Bandicoot, haha. Spelen som jag främst är ute efter (för att nämna några):

Resident Evil: 1, 2, 3 och RE: Code Veronica X.
Silent Hill: 1, 2, 3 och 4.
Metal Gear Solid: 1 och 3.
Tekken 2
Tomb Raider 1
ISS Pro 98 och ISS Pro Evolution 2.
PES 6 <-- Möjligen lättast av dom alla att hitta oöppnad, en gissning.
Need for Speed: Underground
Wipeout

Finns några till som jag tänker på, fast räcker nog där.
__________________
Senast redigerad av Kackotopi 2023-11-12 kl. 04:39. Anledning: Kom på ett till PS1-spel.
Citera
2023-11-12, 07:30
  #6
Avstängd
MrMadoffs avatar
https://discountgamesonline.com/prod...ystation-1-ps1

Finns även flera Tekken 3 + Soulblade (samma förpackning) på Tradera, alltså fortfarande fabriksförpackat. Kanske kan vara något?
Ligger för runt tusenlappen.
__________________
Senast redigerad av MrMadoff 2023-11-12 kl. 07:34.
Citera
2023-11-12, 09:01
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
https://discountgamesonline.com/prod...ystation-1-ps1

Finns även flera Tekken 3 + Soulblade (samma förpackning) på Tradera, alltså fortfarande fabriksförpackat. Kanske kan vara något?
Ligger för runt tusenlappen.

Hehe tekken 3 för 50k

Jag hade massvis med oöppnade ps1 spel, typ 5 kopior av tekken o mgs 1.2.3 osv alla kända spel o hade flera exemplar av varje.

Detta då farsan stängde butiken och tig hem allt bara.

Kastade dessa spel för typ 10-15 år sedan.. hade väl vart miljonär om man sparat allt

Varenda spel va ju inplastad i org fodral mm haha vafan
Citera
2023-11-12, 09:06
  #8
Avstängd
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Hehe tekken 3 för 50k

Jag hade massvis med oöppnade ps1 spel, typ 5 kopior av tekken o mgs 1.2.3 osv alla kända spel o hade flera exemplar av varje.

Detta då farsan stängde butiken och tig hem allt bara.

Kastade dessa spel för typ 10-15 år sedan.. hade väl vart miljonär om man sparat allt

Varenda spel va ju inplastad i org fodral mm haha vafan

Är man så dum att man kastar sånt. Sista idioten är inte född än antar jag
Citera
2023-11-12, 14:48
  #9
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
Ja, finns så många klassiker! Älskade Cool Boarders 3 och Tekken 3, såklart även Crash Bandicoot, haha. Spelen som jag främst är ute efter (för att nämna några):

Resident Evil: 1, 2, 3 och RE: Code Veronica X.
Silent Hill: 1, 2, 3 och 4.
Metal Gear Solid: 1 och 3.
Tekken 2
Tomb Raider 1
ISS Pro 98 och ISS Pro Evolution 2.
PES 6 <-- Möjligen lättast av dom alla att hitta oöppnad, en gissning.
Need for Speed: Underground
Wipeout

Finns några till som jag tänker på, fast räcker nog där.
Nästan alla de där finns att tillgå på Ebay.

Sök på namnet på spelet plus ps1 eller ps2, t.ex "tomb raider ps2", sen sorterar du resultatet efter "Price: highest first".

Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Hehe tekken 3 för 50k

Jag hade massvis med oöppnade ps1 spel, typ 5 kopior av tekken o mgs 1.2.3 osv alla kända spel o hade flera exemplar av varje.

Detta då farsan stängde butiken och tig hem allt bara.

Kastade dessa spel för typ 10-15 år sedan.. hade väl vart miljonär om man sparat allt

Varenda spel va ju inplastad i org fodral mm haha vafan
Bara mgs 1-3 hade du säkert kunna begära 50,000 kr för om det var nyskick.
Citera
2023-11-12, 16:05
  #10
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Nästan alla de där finns att tillgå på Ebay.

Tack, har kollat på eBay förut och då var de som jag var ute efter: "Pre-Owned", ser nu att det fanns några av spelen som jag var ute efter som är oöppnade även på aktion: "Uncut Factory Sealed". Men, vilka priser dom är uppe i... några exempel.

RESIDENT EVIL DIRECTOR'S CUT 1997 PS1 w/ demo re 2 NEW SEALED VGA WATA UKG READY
Resident Evil & Resident Evil 2 Sony Playstation 1 Brand New Factory Sealed VGA
PlayStation 1 PS1 Resident Evil 3 Uncut Factory Sealed
Silent Hill 2/3/4 UKG 85+ NM+/90 MINT SEALED PAL First Print Set PS2 VGA WATA
Metal Gear Solid Playstation 1 PS1 WATA Graded 9.8 A++ MINT

Äger redan dessa och andra som jag listade tidigare från PS1/PS2-tiden och deras värde kanske är högst 500 kr st då de är använda.
__________________
Senast redigerad av Kackotopi 2023-11-12 kl. 16:55. Anledning: Lade till ytterligare en eBay-länk.
Citera
2023-11-12, 16:07
  #11
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Är man så dum att man kastar sånt. Sista idioten är inte född än antar jag

Säg det till mina föräldrar som kastade mitt Sega Mega Drive under en storstädning på tidigt 2000-tal med alla spel, "allt åkte med" fick man höra.
Citera
2023-11-12, 16:50
  #12
Medlem
paskharens avatar
Måste ju gå att be någon kinafabrik sno runt lite plast på några spel. Om det ökar från kaffepengar till 50k som det där tekken 3 är det ju big business.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback