Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-12, 14:20
  #1
Medlem
DrLECTERs avatar
Skulle sanningen om Olof Palme frånfälle komma fram skulle det skaka Sverige i dess grundvalar.

Denna mening har vissa inom socialdemokraterna uttryckt.

Alltså betyder detta att den/de som sa detta visste vad som hänt.
Detta uttalande kommer framåt att starten till att det svenska socialdemokratiska partiets upplösning.

Det finns många som levt sina liv parallellt med händelsen på Sveavägen och accepterat att
Christer Pettersson var den som sköt skotten och blev fälld i tingsrätten och sedan frikänd i hovrätten.
Inte speciellt tillfredsställande men man har funnit sig i detta då några fler lagliga medel inte fanns att ta till.
De som fortfarande inte kan tänka sig ett annat scenario kan sluta läsa här.

Men om Olof Palmes öde hade en helt annan bakgrund och kan tänka sig att fördjupa sig
i detta borde ta till sig en berättelse som innehåller så mycket fakta, så många namn som
går att själv kontrollera dessa.
Det har under senaste åren utkommit flera böcker som har ett sådant innehåll som man
inte kan bortse från.
Googla namn som Ole Dammegård och Claes Hedberg - köp deras böcker - kontrollera det
de båda skriver och bilda Dig Din egen uppfattning.

Tre punkter att utgå ifrån:
1) Krister Pettersson mördade inte Olof Palme. Krister blev i stället själv mördad.
2) Den person som avfyrade skotten på Sveavägen bor numera i USA.
3) Olof Palme befann sig aldrig på mordplatsen.
Citera
2023-11-12, 14:24
  #2
Medlem
Pillar43s avatar
Hur tänker du kring #3?
Citera
2023-11-12, 14:49
  #3
Medlem
pn222jws avatar
Det "brutna" årtiondet 1965-1975 så var O.P. trots allt mr. Sweden...och det är ju absolut inte säkert att hans olika utrikespolitiska initiativ hade med mordet att göra...jag tror nog mer på "Sista kontraktet"-filmens narrativ.
Citera
2023-11-12, 15:09
  #4
Medlem
olasvenssons avatar
1. Enligt polis skulle det vara Skandiamannen som mördade Palme. Christer blev frikänd. Det är allmänt känt.
Citera
2023-11-12, 15:13
  #5
Medlem
kyrkstockens avatar
Palme sköts med all sannolikhet av svensk säkerhetstjänst. Vilket allt pekat på sedan dag ett.

Allt som framkommit efteråt bara bekräftar den bilden. Förföljd av svensk frank andersson typ. Civilspanare i området. Nu visade det sig att även en operation "cosi-fan-tutte" var på plats.

Hedberg är en idiot som påstår att Palme aldrig mördades.

Säpo skulle rivit upp himmel och jord om det var utländsk säkerhetstjänst (med undantag för USA).

Jag misstänker att hemlighetsmakeriet snarare beror på att man vill dölja landsförrädaren Palme (som blev glorifierad efter sin död) än att det var svensk säkerhets-tjänst som blev tvungen. Och jag misstänker att sossarna spelar med så det inte kommer ut att Olof gick moskvas ärenden.
Citera
2023-11-12, 18:15
  #6
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillar43
Hur tänker du kring #3?
Olof o Lisbeth Palme gick från Grandbirografen men byttes ut i Skandia huset med ett annat par.
Kvinnan som ersatte Lisbeth var en syster till henne och Olof Palmes kopia säger vissa att det var
den framlidne skådespelaren Jan Olof Strandberg. Den uppgiften är dock svävande.
__________________
Senast redigerad av DrLECTER 2023-11-12 kl. 18:38.
Citera
2023-11-12, 18:28
  #7
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Palme sköts med all sannolikhet av svensk säkerhetstjänst. Vilket allt pekat på sedan dag ett.

Allt som framkommit efteråt bara bekräftar den bilden. Förföljd av svensk frank andersson typ. Civilspanare i området. Nu visade det sig att även en operation "cosi-fan-tutte" var på plats.

Hedberg är en idiot som påstår att Palme aldrig mördades.

Säpo skulle rivit upp himmel och jord om det var utländsk säkerhetstjänst (med undantag för USA).

Jag misstänker att hemlighetsmakeriet snarare beror på att man vill dölja landsförrädaren Palme (som blev glorifierad efter sin död) än att det var svensk säkerhets-tjänst som blev tvungen. Och jag misstänker att sossarna spelar med så det inte kommer ut att Olof gick moskvas ärenden.
Du förstår inte ens gunderna till dessa påstående.
Öppna Ditt sinne med nya ögon.
Citera
2023-11-12, 19:37
  #8
Medlem
Sluta med dinna försök till desinformation jag minns mycket väl vad jag var med om och vem jag försökte rädda livet på den natten. Mvh Robert Ynglingen.
Citera
2023-11-12, 22:01
  #9
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Robert-Ynglingen-
Sluta med dinna försök till desinformation jag minns mycket väl vad jag var med om och vem jag försökte rädda livet på den natten. Mvh Robert Ynglingen.
OK så Du var på platsen och??
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback