Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-30, 15:30
  #13
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Israel - Palestina DEBATT #65 Aron Flam VS Liam McCarthy


Dagens avsnitt var intressant, A Flam var rätt dominerande rakt igenom.

Det är väldigt intressant att höra den muslimska synen på attacken og slakten av civila israeler. Ett långt förnekande av sexuellt våld o halshuggning. En djupdykning i att förneka detaljer utan att ta avstånd från helheten.

Jag är inget stort fan av gnällspiken Aron. Men här lyser han upp. Saklig, metodiskt ger han trovärdiga argument. Men också fakta jag missat i det svenska nyhetsflödet

En bra prestation av Aron.

O ju mer Liam McCarthy pratar på.
Desto större antipati får jag för Islam o dess anhängare.
Det blir snabbt uppenbart att det inte går att ha dessa lösa i ett västerländskt land.
Citera
2024-03-30, 16:58
  #14
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Israel - Palestina DEBATT #65 Aron Flam VS Liam McCarthy


Dagens avsnitt var intressant, A Flam var rätt dominerande rakt igenom.

Kan ju vara bra med en länk till det hela. Det är plågsamt att höra Liam, men både viktigt o lärorikt.
Det är lika lärorikt att höra Aron Flam men mer ur ett upplysningssyfte. Det hela är dessutom intellektuellt väldigt ojämt.

https://youtu.be/3-yri8vmO-E?si=D8A_KlxJ3X7WmhRh

Och en länk till
https://youtube.com/@OskyddatSamtal?si=Uc4eJEb-ES-NYEQ4

Egentligen förtjänar det här programmet en helt egen tråd.
Citera
2024-03-30, 18:45
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Kan ju vara bra med en länk till det hela. Det är plågsamt att höra Liam, men både viktigt o lärorikt.
Det är lika lärorikt att höra Aron Flam men mer ur ett upplysningssyfte. Det hela är dessutom intellektuellt väldigt ojämt.

https://youtu.be/3-yri8vmO-E?si=D8A_KlxJ3X7WmhRh

Och en länk till
https://youtube.com/@OskyddatSamtal?si=Uc4eJEb-ES-NYEQ4

Egentligen förtjänar det här programmet en helt egen tråd.


Bara antog att folk inte är efterblivna och kan hitta sakerna själva då kanalens sida finns i tråden redan
Citera
2024-03-30, 18:48
  #16
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Bara antog att folk inte är efterblivna och kan hitta sakerna själva då kanalens sida finns i tråden redan

Underskatta inte lättja.
Citera
2024-03-30, 18:50
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Underskatta inte lättja.

Noterat


Sedan angående avsnittet, hade mina farhågor att Flam skulle bli för emotionell och gå upp i varv för mycket, gillade att han klarade hålla sig sansad och komma mer logik genom hela samtalet
Citera
2024-03-30, 19:08
  #18
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Noterat


Sedan angående avsnittet, hade mina farhågor att Flam skulle bli för emotionell och gå upp i varv för mycket, gillade att han klarade hålla sig sansad och komma mer logik genom hela samtalet

Man måste beundra Aron Flams tålamod. Intressant är Liams looser og offer mentalitet. Vilken han delar med majoriteren av övriga muslimer. Återigen detta är extremt intressant lyssning.
Citera
2024-03-30, 19:10
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Man måste beundra Aron Flams tålamod. Intressant är Liams looser og offer mentalitet. Vilken han delar med majoriteren av övriga muslimer. Återigen detta är extremt intressant lyssning.

Detta är något som är väldigt generellt ifrån denna grupp, de odlar den medvetet och tyvärr så luras folk i stort tro det är någon sanning i det.
Citera
2024-03-30, 20:00
  #20
Medlem
Alltså det är bara han utan hår som egentligen har hjärna nog för det seriösa samtalet dom andra är ju bara kända från tiktok eller youtube men helt pantade det hör man också vid varje försök till resonemang.
Citera
2024-03-30, 20:14
  #21
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopacemane
Alltså det är bara han utan hår som egentligen har hjärna nog för det seriösa samtalet dom andra är ju bara kända från tiktok eller youtube men helt pantade det hör man också vid varje försök till resonemang.

Menar du Liam?
Han är ju helt förvirrad o fullproppad av islamistisk propaganda. Han klarar inte ens att fördömma terrorattacken mot civila i Israel. Eller palestiniernas raketattacker.
Eller ta av sig kepsen innomhus.
Men det kom en förklaring i slutet.
__________________
Senast redigerad av Sam.Boyd 2024-03-30 kl. 20:26.
Citera
2024-03-30, 20:40
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Menar du Liam?
Han är ju helt förvirrad o fullproppad av islamistisk propaganda. Han klarar inte ens att fördömma terrorattacken mot civila i Israel. Eller palestiniernas raketattacker.
Eller ta av sig kepsen innomhus.
Men det kom en förklaring i slutet.
Finns det någon annan där utan hår? Situationen är mer komplex jag kan anklaga dig för att vara fullroppad av sionistisk propganda tillbaka bara men väljer avstå för jag vill inte ha debatten om Israel-Palestina så låg då den definitivt varken är svart eller vit. Men judarna är mobbarna med övertag som fosforbombar barn och leker offer när dom själva får något tillbaks. Trots att dom kommer vinna kriget.
__________________
Senast redigerad av nopacemane 2024-03-30 kl. 20:42.
Citera
2024-03-30, 20:52
  #23
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopacemane
Finns det någon annan där utan hår? Situationen är mer komplex jag kan anklaga dig för att vara fullroppad av sionistisk propganda tillbaka bara men väljer avstå för jag vill inte ha debatten om Israel-Palestina så låg då den definitivt varken är svart eller vit. Men judarna är mobbarna med övertag som fosforbombar barn och leker offer när dom själva får något tillbaks. Trots att dom kommer vinna kriget.

Båda parter beter sig moraliskt tveksamt. Men attacken mot Israel är inte försvarbar. En attack jag inte hör fördömmas av palestinierna og deras vänner. O där kan vi sätta punkt.

Liam ansåg det som diskriminering o odemokratiskt att judar fick en snabbare process att få medborgarskap. Liknande förfarande har även Sverige. Är du Dansk, Norsk eller Finsk så har man fast track till medborgarskap.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback