Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-11-13, 08:49
  #1
Medlem
https://www.youtube.com/@OskyddatSamtal/videos
https://poddtoppen.se/podcast/156456...skyddat-samtal
Nu senast Tobias Andersson (SD)

De har en gästintervju varje avsnitt, ganska kända namn

Lättlyssnat men ändå en hel del politik

Alla verkar vara standups men pelas är även polis

Barnsliga frågor med seriösa svar som en av dom sa

Lyssnadsvärt?
Citera
2023-11-13, 12:17
  #2
Medlem
ApolloSthlms avatar
Fy tusan, vad tråkig trådstart..usch
Citera
2023-11-15, 19:38
  #3
Medlem
Är helt ok lyssna på, får bara beredd på att precis som i sista måltiden slarvas intressanta ämne och diskussioner bort i just tramsande och oseriöshet.

Men överlag roligt lyssna på för de är inte alls tillrättalagda i vad se säger som många i Sverige är.
Citera
2023-12-09, 08:04
  #4
Medlem
Senaste avsnittet med Hamas-kramaren är blodtryckshöjande. En mer falsk person är svår att hitta, sitter och ljuger konstant
Citera
2023-12-23, 09:03
  #5
Medlem
Senaste med Pascalidou var intressant. Lagom ego på denna kvinna
Citera
2024-02-09, 21:36
  #6
Medlem
Hade hoppats killarna skulle kunna vara mer konfrontativa och raka mot Ekman, men nepp.

Undrar vad det är med kvinnan som gör att alla som sitter mitt emot henne inte vågar trycka tillbaks på sakfrågor
Citera
2024-02-14, 07:48
  #7
Medlem
Folkkommissaries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Undrar vad det är med kvinnan som gör att alla som sitter mitt emot henne inte vågar trycka tillbaks på sakfrågor
Jag skulle tro att det är för att de som intervjuar henne inte är tillräckligt pålästa och då blir det lätt svajigt. Samma när hon var med i Sista Måltiden. Det krävs någon som är ordentligt inläst på ämnet för att kunna konfrontera henne och syna henne när hon skarvar.
Citera
2024-02-14, 09:27
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkkommissarie
Jag skulle tro att det är för att de som intervjuar henne inte är tillräckligt pålästa och då blir det lätt svajigt. Samma när hon var med i Sista Måltiden. Det krävs någon som är ordentligt inläst på ämnet för att kunna konfrontera henne och syna henne när hon skarvar.

Och detta förstår jag inte, hon själv är inte inläst på mycket av det hon säger så att konfrontera henne och få henne att förklara i mera detalj är inte svårt. Man märker när det sker att hon direkt flyttar fokus till annat.
Citera
2024-03-01, 15:18
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Och detta förstår jag inte, hon själv är inte inläst på mycket av det hon säger så att konfrontera henne och få henne att förklara i mera detalj är inte svårt. Man märker när det sker att hon direkt flyttar fokus till annat.

Bortsett från att hon var rejält nedlåtande, hur menar du?
Från vad jag hörde så sade hon att hon inte var kvalificerad att diskutera ämnen som hon inte har undersökt.

Att man sedan inte håller med henne om den kommunistiska modellen är ju en annan sak, men åsikter har sällan med fakta att göra.
Jag tror ju henne när hon säger att hon har utfört djupgrävande jounalistik om t.ex. prostitutionen i Nederländerna, för att det har hon BEVISLIGEN gjort. Läs boken.
Men jag vet inte hur fan det kan kopplas till frivilliga kvinnor som gör vad de vill på onlyfans.
Citera
2024-03-01, 17:02
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av t-saur
Bortsett från att hon var rejält nedlåtande, hur menar du?
Från vad jag hörde så sade hon att hon inte var kvalificerad att diskutera ämnen som hon inte har undersökt.


Att man sedan inte håller med henne om den kommunistiska modellen är ju en annan sak, men åsikter har sällan med fakta att göra.
Jag tror ju henne när hon säger att hon har utfört djupgrävande jounalistik om t.ex. prostitutionen i Nederländerna, för att det har hon BEVISLIGEN gjort. Läs boken.
Men jag vet inte hur fan det kan kopplas till frivilliga kvinnor som gör vad de vill på onlyfans.


Hon säger konstant att hon har läst mycket och sedan argumenterar utifrån den premissen och när sedan de andra säger emot så är hennes kommentar 9 fall av 10 att säga åt dem att läsa på och sedan flytta fokus på frågan.

Nu framförallt inom Israel och Palestina
Citera
2024-03-29, 19:56
  #11
Medlem
Israel - Palestina DEBATT #65 Aron Flam VS Liam McCarthy


Dagens avsnitt var intressant, A Flam var rätt dominerande rakt igenom.
Citera
2024-03-30, 11:12
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Israel - Palestina DEBATT #65 Aron Flam VS Liam McCarthy


Dagens avsnitt var intressant, A Flam var rätt dominerande rakt igenom.

Blir ju inte en speciellt intressant debatt när det skiljer cirka 50 IQ mellan debattörerna.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback