Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-13, 14:41
  #1
Medlem
Hej någon som vet vad som hänt med Lichess analys flera knappar val saknas man kan inte ställa in visa nästa drag,linjer.hur mycke minne man vill använda på analys osv..?
Citera
2023-11-13, 16:23
  #2
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Guderian99
Hej någon som vet vad som hänt med Lichess analys flera knappar val saknas man kan inte ställa in visa nästa drag,linjer.hur mycke minne man vill använda på analys osv..?

Det beror på hur djupt du vill analyzera. Ofta räcket det gott och väl med 20 drag, dvs 20 djup. De flesta människor tänker max 4 drag djupt om man inte är Carlsen, han kanske tänker 10 drag djupt.

Det är stockfish14 de anänder tror jag. Vet att man kan ändra analysmotor på chess.com det kanske går på lichess också. Komodo är mycket snabbare än Stockfish att analyzera.

Edit klicka på kugghjulet så får du fram det du söker.
__________________
Senast redigerad av RogerEricsson 2023-11-13 kl. 16:28.
Citera
2023-11-13, 16:55
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RogerEricsson
Det beror på hur djupt du vill analyzera. Ofta räcket det gott och väl med 20 drag, dvs 20 djup. De flesta människor tänker max 4 drag djupt om man inte är Carlsen, han kanske tänker 10 drag djupt.

Det är stockfish14 de anänder tror jag. Vet att man kan ändra analysmotor på chess.com det kanske går på lichess också. Komodo är mycket snabbare än Stockfish att analyzera.

Edit klicka på kugghjulet så får du fram det du söker.
Ok tack!
Citera
2023-11-13, 18:00
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Guderian99
Ok tack!
Du var tvungen starta en tråd om att klicka på kugghjulet?
Du är fan en nivå högre än min förra chef.
Citera
2023-11-13, 20:30
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RogerEricsson
Det beror på hur djupt du vill analyzera. Ofta räcket det gott och väl med 20 drag, dvs 20 djup. De flesta människor tänker max 4 drag djupt om man inte är Carlsen, han kanske tänker 10 drag djupt.

Det är stockfish14 de anänder tror jag. Vet att man kan ändra analysmotor på chess.com det kanske går på lichess också. Komodo är mycket snabbare än Stockfish att analyzera.

Edit klicka på kugghjulet så får du fram det du söker.

Lichess introducerade 16 nyss.
Citera
2023-11-13, 22:37
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RogerEricsson
Du var tvungen starta en tråd om att klicka på kugghjulet?
Du är fan en nivå högre än min förra chef.
Lol varför hjälpte du mig först om du tycker jag är en idiot?

Förresten så är knapparna fortfarande borta under analys så de har ändrat sidan utan att ge någon info om det!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback