Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-13, 17:26
  #1
Medlem
immenhusens avatar
I dagens SvD skriver Jack Werner en kommentar om SvT:s storsatsning ”Historien om Sverige,” och hur den har tagits emot av både högern (FB) och vänstern (AB). Trevlig läsning!

Citat:
Programmet har lockat storpublik och klyvt kritikerkåren, men också ställt till det för Flashback forum. Där har de flesta debattörerna, likt flugor vid fläsk, uppehållit sig vid skådespelarnas hudfärg.

Skildringen av Sveriges första invånare, som var mörkhyade, har resulterat i en mängd trådar som på grund av illa valda underforum eller dåligt formulerade trådstarter stängts, rensats, flyttats och öppnats upp igen under hårdare moderering. Som ett brev på posten har anklagelserna kommit om att Flashback börjat åsiktsmoderera.

Är detta – kan man fråga sig – en fungerande definition av vår tids lägerelds-tv: en produktion som fått användare att anklaga Flashback för att ha blivit PK, samtidigt som den av Aftonbladets ledarsida sägs gynna SD?

https://www.svd.se/a/LlbwP9/historie...er-patriotiskt

/AI
Citera
2023-11-13, 17:38
  #2
Avstängd
Nu har jag inte sett den där serien på grund av mitt bristande historieintresse, särskilt eftersom det tydligen bygger på sånt de flesta duktiga flickor lärde sig i mellanstadiet. Men med det sagt:

Den där Jack Werner verkar helt besatt av vad rasister skriver på Flashback. Kan det vara han som skriver rassetrollen för att få någonting nytt att dregla över?

Vilken jävla formuleringsglädje ni rasister skänker karln:

"Att mana vredgade rasister på Flashback till besinning är som att försöka kyssa bort herpes. Det är inte lönt att ens bemöta."

Sedan surrar han vidare om vad bimbon som inte ville bemöta att Yasin varit med i Shottaz skrivit den här gången:

"Men att, som Jonna Sima gör, slentrianmässigt kalla stora satsningar på historia för patriotiska är att tillmötesgå ytterhögerns ivriga vilja att äga den. Helt fel present att ge till en sådan mottagare."

Present? Ytterhögern på Flashback hatar ju det förlorade Sverige och de dumma svenskarna?

" I sin enkelhet är det en bild från tredje avsnittet som stannar: vikingen som skrattande tar slavar i en östeuropeisk skog, och sedan kärleksfullt vänder hem igen med gåvor till sin familj."

Euw? Känns inte som ett måste se?

"Svensken har alltid i första hand varit människa, på gott och ont, snarare än identitet."

Va???
Mer än andra???
Just svensken är i första hand människa?

Vilken dårpippi.
Citera
2023-11-13, 17:44
  #3
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prinsessan-estelle
finns tråd om serien redan, (FB) SVT storsatsar: "Historien om Sverige". 15 000 år på 10 h. Premiär hösten 2023.

För att förtydliga, syftar denna del av forumet till att samla omnämnanden om FB i media. Men tack för att du länkar till tråden om programmet i största allmänhet, då jag glömde göra det i trådstarten.

/AI
Citera
2023-11-13, 17:46
  #4
Medlem
Al-Gore-Rytms avatar
Han får skriva i SVD eftersom han "förstår" och begriper sig på Flashback och internetkultur. De liksom undrar, vad fan är det som pågår? Då kliver det in de som förstår och förklarar. Lycka till! Jag hade inte använt det som referenspunkt direkt.
Citera
2023-11-13, 17:48
  #5
Medlem
LexSinners avatar
Fan vad coolt. Jag gillar när Flashback uppskattas. Det är helt uppenbart att majoriteten av ens kollegor befinner sig på Flashback Forum i tid och otid. Dessa människor som jag trodde jag kände ut och in, dom kan egentligen vara vilka fan som helst. Särskilt eftersom dom galnaste psykfallen avslöjar sig här. Man släpper lös, och vissa släpper lös på ett sådant sofistikerat sätt att det måste få tillåtas stå kvar eftersom det inte ens klassas som regelbrott 0.03 Trams- och off topic. Jag till exempel, en jävla legend IRL, har hetaste frun av alla kollegorna, högst lön av alla kompisarna, lägst ålder i innersta cirkeln, som nu sitter här och röker en feting och känner för att logga in på ett av mina 100+ trollkonton och fortsätta sofistikerat trolla forumet på ett sätt som fått mig att påverka Sveriges säkerhet. Jag överträffar till och med statligt sponsrade troll och kan få hela befolkningen att tycka si eller så. Jag har flera gånger tvångsinfört regeländringar på grund av hur jag kunde trolla. Denna hemsida har gjort mig mer intelligent än någon skola någonsin kunnat göra och min studieteknik är att vara dum i huvudet.

Detta forum är något världsunikt. Attityden här, funktionen här, publiken här och friheterna vi har här, det är det inte många som har. Jag kan på mindre än 1 minut få svar på en fråga som inte ens ChatGPT skulle kunna besvara, och svaret kan vara onyanserat och oberoende, eller vad annat som helst, inläggen här förändrar samhället dag för dag. Flashback Forum är ett gigantiskt arkiv över svensk internethistoria. På detta forum kommer man för evigt att kunna se hur Sverige utvecklades över tid. Skrolla tillbaka till 2003 och läs samtliga inlägg. Det du läser är som en gigantisk dagbok som visar skrifter från människor som är lika äkta som jag och du. Du kan se attityder och hur samhället har utvecklats och vart vi är påväg.

Detta TV-program har jag hört kollegor prata om på fikarasterna. Det var som vanligt. 70% av arbetsstyrkan bestod av Sverigedemokrater, 25% var sjukskrivna Socialdemokrater och 5% satt och pratade om att första svensken var mörk (eller nåt) och blabbar "undrar vad alla Sverigedemokrater tycker nu HAAHAAHAAHAA!!". Suck.
__________________
Senast redigerad av LexSinner 2023-11-13 kl. 18:32.
Citera
2023-11-13, 17:50
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Gore-Rytm
Han får skriva i SVD eftersom han "förstår" och begriper sig på Flashback och internetkultur. De liksom undrar, vad fan är det som pågår? Då kliver det in de som förstår och förklarar. Lycka till! Jag hade inte använt det som referenspunkt direkt.

Jag tycker då inte att han verkar förstå någonting. Alla på Flashback verkar arga som bin över att twentysomethings blivit politiskt korrekta moderatorer som sträckt upp gubbera to their point of no return.

Men för eviga tonåringar som tusenbröderna Werner fungerar väl Flashback forum som bröstmjölksersättning.

Jag brukar inte kalla folk för töntar då jag själv är en stolt tönt men han är töntig på samma dåliga sätt som Jonna Sima.

Första advent sitter de hos nån kulturkatolik och flabbar över Pressbyråns Lusseballar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback