Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-11-13, 19:51
  #1
Medlem
Hej!

Under hösten har jag byggt en gratis nätdejtingsida. Skulle gärna vilja få konstruktiv kritik på den.

Sidan kan nås på https://e-date.se.

Jag är inte helt färdig med mobilanpassningarna, så den fungerar bäst på datorn än så länge.
Citera
2023-11-13, 19:55
  #2
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0xCAFEBABE
Hej!

Under hösten har jag byggt en gratis nätdejtingsida. Skulle gärna vilja få konstruktiv kritik på den.

Sidan kan nås på https://e-date.se.

Jag är inte helt färdig med mobilanpassningarna, så den fungerar bäst på datorn än så länge.
Verkar vara hyfsad kan du sedan få dit lite läckra brudar så blir det toppen.
Citera
2023-11-13, 20:36
  #3
Medlem
pn222jws avatar
Grattis till namnet - kort & fint som detr ska vara. Som marknadföringstips...tryck upp några hundra klistermärken att dela ut. Det skulle också lätt gå att sätta en svensk och en engelsk flagg-button i högra hörnet...alltså två språk ...även om svenskan är grundspråket.
Citera
2023-11-13, 20:57
  #4
Medlem
che3: Tack! Ja, det hade varit något.

pn222jw: Tack! Klistermärkena låter som en bra idé. Jag kan se om jag lägger in engelska i framtiden.

Vill ni att jag skapar låtsas-konton så ni kan testa utan att registrera själv?

Edit: Det finns nu två konton att testa på. Deras e-postadresser är "john.doe@example.com" och "jane.doe@example.com" med lösenorden "password".
__________________
Senast redigerad av 0xCAFEBABE 2023-11-13 kl. 21:09.
Citera
2023-11-13, 21:44
  #5
Medlem
handtralalas avatar
Konstruktiv kritik:
Sidan ser ut som du använt en mall från en gratis hemsideleverantör så som de såg för typ 15 år sen. Man möts av väldigt mycket tråkig text istället för något som faktiskt lockar. Mitt råd är att dels jobba på den grafiska designen betydligt mer men framförallt, fundera på budskapet du vill att man ska mötas av och hur man lockas att fortsätta. Obs, har ej provat med något av testkontona, och har endast testat via paddan. Men, majoriteten av målgruppen lär också besöka mobilt så du lär vilja ha ditt fokus där.
Citera
2023-11-14, 00:00
  #6
Medlem
calvinclowns avatar
Tycker namnet är kort och bra. Håller med föregående talare att layouten är tattig. Fixa färgerna och bilderna. Bara vinglas överallt.

Kodar du funktionaliteten från grunden eller är det färdigt cms-ish grejer?
Citera
2023-11-14, 07:48
  #7
Medlem
handtralala: Tack! Jag ska fundera på hur jag kan göra sidan mer tilltalande. Även arbeta mer med mobilanpassningarna. Det var inte du som loggade in med eget konto?

calvinclown: Tack! Vad föreslår du för färger och bilder? Allt är kodat i Next.js med egen CSS. Så jag använder inget CMS. Inspiration har tagits från HappyPancake.se.
Citera
2023-11-14, 08:14
  #8
Avstängd
JagHackaDinTelefons avatar
Det är länge sedan jag besökte HappyPancake.se, men när jag såg din sida kände jag direkt en likhet. Det gav mig känslan av att vara på HappyPancake.se och innan jag såg att du nämde det så fick jag verkligen dessa vibbarna.

Jag skulle rekommendera att du utvecklar något mer unikt som inte ger besökarna samma association. Det var nämligen det första jag associerade med. Kanske kan du hitta inspiration från en utländsk sida? Eftersom båda sidorna är associerade med dejting, kan det undermedvetet ha bidragit till att vibbarna kändes alltför lika.

Jag har inte skapat ett konto, utan att bara utforska det som är tillgängligt utan att vara inloggad.
Citera
2023-11-14, 19:23
  #9
Medlem
JagHackaDinTelefon: Tack! Jag får leta efter inspiration från andra sidor också. Även om jag inte tycker någon av de nätdejtingsidor jag testat ser bra ut. T.ex. Match.com eller Mötesplatsen.
Citera
2023-11-23, 17:20
  #10
Medlem
Bra domännamn!

Validerar du faktiskt email-adressen? Allt känns "gammalt" design-mässigt. Du kan uppenbarligen det tekniska, så varför nöjde du dig med den här templaten?
Citera
2023-11-26, 11:04
  #11
Medlem
runarSten: Tack! Jag har validering på e-postadressen, samt att man måste bekräfta den via ett e-postmeddelande. Design är inte min starkaste sida, då jag inte är en designer. Det är ingen template. Jag har skapat den själv.
Citera
2023-11-29, 16:02
  #12
Medlem
Hur tänker du kring att locka användare? Har du en plan för det?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback