Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-15, 13:11
  #1
Medlem
Har köpt en åtelkamera som ska kunna skicka MMS och bilder till mail via 2G. Vad ska man tänka på när man väljer sim-kort? Vet att 2G-nätet snart stängs ned, men tänkte testa innan dess åtminstone.
Citera
2023-11-15, 17:18
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GranolaSkaeggbrist
Har köpt en åtelkamera som ska kunna skicka MMS och bilder till mail via 2G. Vad ska man tänka på när man väljer sim-kort? Vet att 2G-nätet snart stängs ned, men tänkte testa innan dess åtminstone.

Det var mig en gammal klenod, bli inte besviken på dålig upplösning bara. Jag hade en liknande en gång, Taskig uppkoppling, kass batteritid, dålig upplösning, men den tog förvånansvärt om inte näst intill perfekta bilder i mörker, enda begränsningen den dåliga upplösningen.

Även du som alla andra har väl mobiltelefon? Enklast och billigast är väl att ta ut ett tvillingkort från din operatör tror jag.

Moderna kameror har e-sim, 4G, och högupplösta bilder.

Ska du använda den till otillåten övervakning har du inget annat val än att köpa EU sim från ”Potatisgris” (sajt)
Citera
2023-11-15, 21:58
  #3
Medlem
Tvillingkort låter som en bra idé. Stort tack för tipset!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback