Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-11-16, 05:39
  #1
Medlem
HerrMuffin666s avatar
"Vid 23.30-tiden larmades polis till Smedjegatan där man hört skottlossning. Flera polispatruller skickades till platsen."

"Polisen har upprättat en anmälan om grovt vapenbrott och även grovt olaga hot. Ingen gärningsperson har frihetsberövats."

https://wighsnews.se/wordpress/?p=10...vQBpXrSG8a3UAE

Enligt bilderna verkar adressen vara Smedjegatan 32, samma adress är aktuell i ett annat fall; se tråd "Omfattande knarkbeslag i Norrköping" (FB) Omfattande knarkbeslag i Norrköping (2023-11-02)

Det som talar emot att det skulle vara samma måltavla är dock att flera personer ska ha funnits hemma i den lägenhet vars dörr besköts inatt.
"I bostaden fanns minst ett minderårigt barn" enligt Utryckningnkpg
https://m.facebook.com/story.php?sto...00078057357573

Vet vi något mer?
Citera
2023-11-16, 06:20
  #2
Medlem
Den här adressen har ett antal personer som är skriva på platsen som inte bor där, nödvändigtvis inte olovligen utan flera polare som hyrt en lgh och skrivit sig där helt enkelt.

Flera av personerna som bor och/eller är skrivna på adressen har kopplingar till varandra utan släktskap och till andra som är mycket välkända i kriminella kretsar.


Hugget som stucket. Villken lgh som blivit sprayad är okänt än så länge.
Citera
2023-11-16, 06:38
  #3
Medlem
Det tog längre änförväntningen hos en del killgisssare i tråden om storbeslaget att något våldsamt skulle hända på gatan igen.

Om man skall försöka tänka positivt så kan att det inte var en explosion tolkas som polisen och byggbranschen försök att minska tillgången på billiga sprängämnen för brottselementen börjat göra skillnad.
Citera
2023-11-16, 06:55
  #4
Medlem
moohs avatar
Samma gatukorsning där det enorma narkotikafyndet gjordes för 2 veckor sedan ( (FB) Omfattande knarkbeslag i Norrköping (2023-11-02)) . På sommarhalvåret hänger vissa personer där hela dagarna, då de BORDE vara på jobbet. Efter sig lämnar det drivor av solrosfrön och spår i dessa av svarta lyx BMW/Audi/Mercedes.
50 meter ifrån huset som brann (där narkotika hittades) i september ( (FB) Detonation och brand i lägenhetshus i Norrköping 2023-09-03. Flera anhölls – inget brott ligger bakom enligt åklagare.)

Mitt i korsningen ligger en Brf där hyggliga svenskar bor. Snacka om att hamna mitt i skiten utan att ha gjort något.
Citera
2023-11-16, 09:03
  #5
Medlem
meas19s avatar
Samma trappuppgång som knarkfyndet, undra vilken dörr? Hyresbostäder fastighet, dax att städa upp bland hyresgäster...

Citat:
Ursprungligen postat av mooh
Samma gatukorsning där det enorma narkotikafyndet gjordes för 2 veckor sedan ( (FB) Omfattande knarkbeslag i Norrköping (2023-11-02)) . På sommarhalvåret hänger vissa personer där hela dagarna, då de BORDE vara på jobbet. Efter sig lämnar det drivor av solrosfrön och spår i dessa av svarta lyx BMW/Audi/Mercedes.
50 meter ifrån huset som brann (där narkotika hittades) i september ( (FB) Detonation och brand i lägenhetshus i Norrköping 2023-09-03. Flera anhölls – inget brott ligger bakom enligt åklagare.)

Mitt i korsningen ligger en Brf där hyggliga svenskar bor. Snacka om att hamna mitt i skiten utan att ha gjort något.
Citera
2023-11-16, 13:27
  #6
Medlem
zarrelitos avatar
Just de, samma adress som dumpengäddan/knarkfyndet.. känns nästan för bra för att inte vara ett sammanhang? Någon som har koll på vilken dörr som blev pangad?https://dumpen.se/2023/11/12/vapenga...09-norrkoping/
Citera
2023-11-16, 14:17
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mooh
Samma gatukorsning där det enorma narkotikafyndet gjordes för 2 veckor sedan ( (FB) Omfattande knarkbeslag i Norrköping (2023-11-02)) . På sommarhalvåret hänger vissa personer där hela dagarna, då de BORDE vara på jobbet. Efter sig lämnar det drivor av solrosfrön och spår i dessa av svarta lyx BMW/Audi/Mercedes.
50 meter ifrån huset som brann (där narkotika hittades) i september ( (FB) Detonation och brand i lägenhetshus i Norrköping 2023-09-03. Flera anhölls – inget brott ligger bakom enligt åklagare.)

Mitt i korsningen ligger en Brf där hyggliga svenskar bor. Snacka om att hamna mitt i skiten utan att ha gjort något.


Haha jag är alltså inte ensam om att uppleva exakt detta! Varje sommar står bokstavligen SAMMA personer utanför den där kiosken och hänger HELA dagarna! Det är utan tvekan Norrköpings mest nedsmutsade gata, fullt av skal och massa förpackningar längs hela gatan. Jag kan minnas hur tydligt som helst att jag passerat där på morgonen på väg till arbetet och sedan passerat samma väg på kvällen och samma personer står fortfarande kvar och bara hänger hela dagarna, hur fan kan dem hänga runt hela dagarna utan att göra något vettigt men trots det glida runt i ganska tunga bilar?! Make no fkn sense!?
Citera
2023-11-16, 16:07
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou
Haha jag är alltså inte ensam om att uppleva exakt detta! Varje sommar står bokstavligen SAMMA personer utanför den där kiosken och hänger HELA dagarna! Det är utan tvekan Norrköpings mest nedsmutsade gata, fullt av skal och massa förpackningar längs hela gatan. Jag kan minnas hur tydligt som helst att jag passerat där på morgonen på väg till arbetet och sedan passerat samma väg på kvällen och samma personer står fortfarande kvar och bara hänger hela dagarna, hur fan kan dem hänga runt hela dagarna utan att göra något vettigt men trots det glida runt i ganska tunga bilar?! Make no fkn sense!?

Det konstigaste är ändå hur de ens får stället att ens täcka hyresavgiften för lokalen, och vad de lever på. Är ju inte en jävel som handlar där.
När inte en pressbyrå på Kungsgatan går runt och måste stänga är det jävligt tveksamt hur Krza livs som ligger på en gata ingen normal person besöker frivilligt fungerar.
Måste ju ske en hel del olaglig försäljning av olagliga varor där…
Citera
2023-11-16, 19:20
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
Det konstigaste är ändå hur de ens får stället att ens täcka hyresavgiften för lokalen, och vad de lever på. Är ju inte en jävel som handlar där.
När inte en pressbyrå på Kungsgatan går runt och måste stänga är det jävligt tveksamt hur Krza livs som ligger på en gata ingen normal person besöker frivilligt fungerar.
Måste ju ske en hel del olaglig försäljning av olagliga varor där…

Det bedrivs en hel del spel där var jag hört… om det är samma butik. Massa folk som spelar i nån nått bakre rum/källare
Citera
2023-11-16, 22:00
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fentahorsen
Det bedrivs en hel del spel där var jag hört… om det är samma butik. Massa folk som spelar i nån nått bakre rum/källare

Ja, så måste det ju vara. En sådan butik kan inte gå runt utan spel, droger etc.

Är ju en hel del lokaler i området som bedriver olika tjänster men som aldrig är öppna eller är befolkade. De sysslar väl också med olagligheter, för ingen betalar väl för en lokal i flera år utan verksamhet.
Citera
2023-11-17, 04:57
  #11
Medlem
Person med samma efternamn i båda skjutingarna på adresserna . En på smedjegatan och sedan den senaste igår i klockaretorpet
Citera
2023-11-17, 08:00
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tropiska
Person med samma efternamn i båda skjutingarna på adresserna . En på smedjegatan och sedan den senaste igår i klockaretorpet

Vilket efternamn är det då?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback