2023-11-17, 19:47
Medlem
Hej,

Kpte nyligen ett par AirPods Max och tnkte anvnda dom ihop med min MacBook Pro 2018. Jag vill inte kra dom via bluetooth utan kra med sladd s jag kpte en lightning till 3,5 mm som jag trycker in i datorn. Men jag fr inget ljud. Har provat att ndra ljudkllan Ut i instllningarna men funkar nd inte. Jag har sett att andra anvnder dom med sladd till datorn s jag undrar r det ngon srskild sladd man mste ha eller vad? Borde vl inte spela ngon roll vilken lightning till 3,5 mm man har, eller?
Ngon som vet?

Tacksam fr svar!
Citera
2023-11-17, 19:55
Medlem
cerns avatar
Har du testat kra med bluetooth d och se om du fr ljud p det sttet?
Citera
2023-11-17, 20:02
Medlem
Ja det funkar. Men vill kra med sladd just till datorn
Citera
2023-11-17, 23:20
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snabbastistan
Ja det funkar. Men vill kra med sladd just till datorn
D r din lightning till 3.5 defekt, antingen det eller s uppfattar inte datorn vad det r du har kopplat in.
Citera
2023-11-18, 07:43
Medlem
Citat:
Hej,
Borde vl inte spela ngon roll vilken lightning till 3,5 mm man har, eller?
Jo, det spelar roll. Du mste ha en "bidirectional" och med rtt elektronik i. Apples egen fungerar frsts och kanske finns det ngon tredjeparts ocks som uppfyller kraven ven om jag inte sett ngon sdan.
Senast redigerad av DigitalDisaster 2023-11-18 kl. 07:46.
Citera
2023-12-08, 18:20
Medlem
smickras avatar
Citat:
Hej,

Kpte nyligen ett par AirPods Max och tnkte anvnda dom ihop med min MacBook Pro 2018. Jag vill inte kra dom via bluetooth utan kra med sladd s jag kpte en lightning till 3,5 mm som jag trycker in i datorn. Men jag fr inget ljud. Har provat att ndra ljudkllan Ut i instllningarna men funkar nd inte. Jag har sett att andra anvnder dom med sladd till datorn s jag undrar r det ngon srskild sladd man mste ha eller vad? Borde vl inte spela ngon roll vilken lightning till 3,5 mm man har, eller?
Ngon som vet?

Tacksam fr svar!

Jag anvnder Apples egen 3.5mm till Lightning. Funkar bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in