2023-11-21, 09:50
Medlem
https://www.gp.se/politik/regeringen...en-1.115735054

PolitikVid 9.30 håller regeringen och Sverigedemokraterna pressträff om migrationen.

Man verkar göra det skitsvårt för invandrare som inte sköter sig eller är här av fel anledningar.
Fan vad gött.
Citera
2023-11-21, 09:53
Avstängd
MrSwedeGliderRunts avatar
Jag tar allt med en nypa salt, sålänge inflödet räknas i hundratusen och utflödet/utvisning i 10tal.

"Skitsvårt" känns inte som ett korrekt ordval.

Nästan alla har kommit till Sverijestan illegalt. Om jag skulle dra till random land utanför Eu så blir jag inte bara medborgare där per automatik, utan jag skulle få åka hem, så jävla enkelt fungerar migrationslagar egentligen, när inte invandringsaktivister styr
Senast redigerad av MrSwedeGliderRunt 2023-11-21 kl. 10:00.
Citera
2023-11-21, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
https://www.gp.se/politik/regeringen...en-1.115735054

PolitikVid 9.30 håller regeringen och Sverigedemokraterna pressträff om migrationen.

Man verkar göra det skitsvårt för invandrare som inte sköter sig eller är här av fel anledningar.
Fan vad gött.

Bland annat sägs detta:

Citat:
Nu tillsätts en utredning som bland annat ska analysera hur fler uppehållstillstånd ska kunna återkallas både på grund av brott och på grund av andra brister i levnadssättet.

Det kan till exempel röra sig om bidragsfusk, annat missbruk av välfärdssystemen, skulder till det allmänna eller enskilda, eller association eller deltagande i gängkriminalitet.
Citera
2023-11-21, 09:54
Bannlyst
Precis vad vi behöver!

En till presskonferens med narcissisterna som över 1 år senare fortfarande inte gjort någonting..

Jippi! Jag kan inte få nog av grötkäften och smurfen…
Citera
2023-11-21, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BurgareCheese
Precis vad vi behöver!

En till presskonferens med narcissisterna som över 1 år senare fortfarande inte gjort någonting..

Jippi! Jag kan inte få nog av grötkäften och smurfen…

lagstiftning tar tid.
jag hade gärna sett mer ske, men jag tror inte det går när lagstiftning tar sån tid..

rödgrön regering låtsas som att vi inte ens har problem med migration, då tar jag hellre detta.

men visst, rösta AFS om du vill ha mer fart! det funderar jag på att göra..
Citera
2023-11-21, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwedeGliderRunt
Jag tar allt med en nypa salt, sålänge inflödet räknas i hundratusen och utflödet/utvisning i 10tal.

"Skitsvårt" känns inte som ett korrekt ordval.

2022 var "utflödet" 50592 medborgare, av dessa var 18951 födda i Sverige, övriga födda i andra länder, varav huvudparten kom från Syrien och Irak.
Citera
2023-11-21, 09:58
Medlem
Citat:
lagstiftning tar tid.
jag hade gärna sett mer ske, men jag tror inte det går när lagstiftning tar sån tid..

rödgrön regering låtsas som att vi inte ens har problem med migration, då tar jag hellre detta.

Mer fart? På vilket sätt skulle det partiet kunna påverka?
Citera
2023-11-21, 10:00
Medlem
Utredning....

Alla dessa utredningar trodde jag att man gjorde innan valet men det var alltså bara ljug.
Citera
2023-11-21, 10:06
Medlem
grey.eagles avatar
Bra ett steg i rätt riktning
Citera
2023-11-21, 10:06
Medlem
Blot-Svens avatar
Bedrövligt, alltså ungefär som förväntat.

Utredningar, utredningar, åter utredningar. I stort sett uteslutande fokus på fusk av olika sorter. Det kunde lika gärna vara skattefusk man stod och babblade om, eller nåt annat kul.

När är det dags att prata kvoter och volymer och sånt snaskigt?

Utvisningar? Återvandring?
Senast redigerad av Blot-Sven 2023-11-21 kl. 10:09.
Citera
2023-11-21, 10:08
Medlem
OK! Så man stramar åt regelverket ytterligare.
- Men om myndigheterna inte pratar med varandra så vet inte Migrationsverket något om eventuella hat och hot på sociala medier
- Om butiksägarna inte tycker det är lönt att rapportera snatterier och mindre brott längre så finns det inte dokumenterat
- Om vardagsbrott bara innebär att försäkringsbolagen betalar ut ersättning men polisen inte utreder, inte tar fingeravtryck och aldrig fångar en bov så finns brottslingarna inte i något brottsregister
- Om folk plankar, vansinneskör på E4, är drogfulla, säljer knark och sprit till skolbarn, om klanen kaosar på socialkontoret, om sönerna slår sönder en busskur, om ungarna är på "uppfostringsresa" och därför inte är i skolan
- eller om man flyttar till Gaza med sina 5 barn och bor där i många år, och jobbar för Hamas, så som "svenska" *bdulw*hed M*nsour gjorde (men svenska myndigheter ändå flyger "hem" honom och hans familj till Sverige)

Ja då spelar det ingen roll vilka regler man stramar åt.

Om klanen jobbar som handläggare på Migrationsverket så kanske det inte ens spelar någon roll ifall allt detta är dokumenterat. Man får stanna i alla fall.

Och om man förlorar sitt uppehållstillstånd men ändå får uppehället bekostat av myndigheterna, vilket ju tycks vara standard i flera av Sveriges storstälder, då gör det ingen skillnad ens att man förlorar sitt uppehållstillstånd. Man åker inte hem ändå.
Citera
2023-11-21, 10:13
Bannlyst
Citat:
lagstiftning tar tid.

Reinfeldt öppnade våra hjärtan över 100 000 ggr från 2006, förra regeringen fortsatte rövknulls oss och denna med dvärgen är handlingsförlamad och gör ingenting.

Allt är skit!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in