2023-11-22, 14:24
Avstngd
Den hr trden syftar till att flja utvecklingen fram till valet 2026 utifrn en premiss som jag tycker brjar bli allt mer tydlig.

Vi gr helt klart mot en allvarlig mycket tragisk konfrontation i Sverige:

M, SD, KD och L - Kristendom

mot

S - MP/C/VPK - Islam

Individuellt ansvar vs elitistisk fascism.

Jag r ju inte dummare n att jag frstr att S, MP, C och VPK retoriskt kommer ltsas att man r fr ngon slags mngfald och att alla ska med.
Men eftersom det inte existerar som alternativ nr man har med en invasiv imperlialidtisk ideologi (inte religion) s stmmer ju inte det. Alla fattar ju att slutmlet r att utrota alla otrogna.

Min tes r att denna polarisering kommer strkas och i slutet blir det upp till vljarna att avgra om man vill utveckla Sverige i en riktning dr gemene svensk fr snarlik tillvaro som judarna ftt i Malm.
Fr toleransen fr avvikelser frn islam r ju noll.

Nu r frgan: Vilket av partierna i det islamistiska blocket blir frst med att medge det ppet?
Kommer frslag fr att strka islamismen formuleras?

Det hr r ju en vrderingskonflikt som alla kommer behva ta stllning till, eftersom man inte kan ha bda sakerna samtidigt i fredlig harmoni.
S drfr borde valet 2026 ganska tydligt staka ut vgen.

Jag, personligen, ser en del uppsidor i det islamistiska. En sdan regim skulle dda kriminella och minska deras handlingsutrymme.
Utver det r jag man och skulle med stor skerhet tilldelas en vldig massa frmner och rttigheter i relation till kvinnor.
S jag r inte vertygad om att jag skulle frlora p saken. Med det sagt r jag inte heller sker p att det skulle bli en positiv upplevelse fr stora delar av befolkningen.
Men, ytterst r det ju upp till vljarna att ta stllning.
Citera
2023-11-22, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chockneger
Den hr trden syftar till att flja utvecklingen fram till valet 2026 utifrn en premiss som jag tycker brjar bli allt mer tydlig.

mot

S - MP/C/VPK - Islam

Individuellt ansvar vs elitistisk fascism.

Jag r ju inte dummare n att jag frstr att S, MP, C och VPK retoriskt kommer ltsas att man r fr ngon slags mngfald och att alla ska med.
Men eftersom det inte existerar som alternativ nr man har med en invasiv imperlialidtisk ideologi (inte religion) s stmmer ju inte det. Alla fattar ju att slutmlet r att utrota alla otrogna.

Min tes r att denna polarisering kommer strkas och i slutet blir det upp till vljarna att avgra om man vill utveckla Sverige i en riktning dr gemene svensk fr snarlik tillvaro som judarna ftt i Malm.
Fr toleransen fr avvikelser frn islam r ju noll.

Nu r frgan: Vilket av partierna i det islamistiska blocket blir frst med att medge det ppet?
Kommer frslag fr att strka islamismen formuleras?

Det hr r ju en vrderingskonflikt som alla kommer behva ta stllning till, eftersom man inte kan ha bda sakerna samtidigt i fredlig harmoni.
S drfr borde valet 2026 ganska tydligt staka ut vgen.

Jag, personligen, ser en del uppsidor i det islamistiska. En sdan regim skulle dda kriminella och minska deras handlingsutrymme.
Utver det r jag man och skulle med stor skerhet tilldelas en vldig massa frmner och rttigheter i relation till kvinnor.
S jag r inte vertygad om att jag skulle frlora p saken. Med det sagt r jag inte heller sker p att det skulle bli en positiv upplevelse fr stora delar av befolkningen.
Men, ytterst r det ju upp till vljarna att ta stllning.
Om du nu tycker att vi i Sverige ska rsta utifrn religion s freslr jag att du frsvinner bort frn detta land.
Citera
2023-11-22, 14:52
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Om du nu tycker att vi i Sverige ska rsta utifrn religion s freslr jag att du frsvinner bort frn detta land.

Vet inte riktigt hur du utlser det, men det kanske sger ngot om dig snarare n texten.

Dremot konstaterar jag att politiken skapat en situation dr vi alla tvingas rsta utifrn om vi vill genomfra vergngen till islam.
Fr man kan inte ha bda delarna.
En invasiv imperialistisk ideologi kommer frr eller senare utrota alla otrogna. Det har redan skett i Malm med judarna.
Men, det kommer hnda i Sverige med alla andra icke-muslimer ocks.

Man kan inte orientera sig efter enskilda sakfrgor utan att ta hnsyn till det som sker p makroniv.
Exempelvis r det helt irrelevant om MP sger sig vilja genomfra X, Y och Z fr att strka jmstlldheten och kvinnors rttigheter.
Eftersom man nd vergripande jobbar fr att fullborda vergngen till islam.

Svenska kvinnor kommer givetvis inte ha sina rttigheter kvar nr vergngen r fullbordad.
Att man gr p sna kortsiktiga vinster fr att p lng sikt frlora allt r idioti.

Sakfrgorna r konsekvent och helt utan undantag underordnade vad fr slags kultur som ska styra politiken.
Vid en vergng till islam, med eller utan vld, s kommer lagar och regler anpassas efter detta.
S har skett i alla andra lnder.

Min gissning r att det ocks kommer ske i Sverige.
Citera
2023-11-22, 15:13
Medlem
Citat:
Vet inte riktigt hur du utlser det, men det kanske sger ngot om dig snarare n texten.

Dremot konstaterar jag att politiken skapat en situation dr vi alla tvingas rsta utifrn om vi vill genomfra vergngen till islam.
Fr man kan inte ha bda delarna.
En invasiv imperialistisk ideologi kommer frr eller senare utrota alla otrogna. Det har redan skett i Malm med judarna.
Men, det kommer hnda i Sverige med alla andra icke-muslimer ocks.

Man kan inte orientera sig efter enskilda sakfrgor utan att ta hnsyn till det som sker p makroniv.
Exempelvis r det helt irrelevant om MP sger sig vilja genomfra X, Y och Z fr att strka jmstlldheten och kvinnors rttigheter.
Eftersom man nd vergripande jobbar fr att fullborda vergngen till islam.

Svenska kvinnor kommer givetvis inte ha sina rttigheter kvar nr vergngen r fullbordad.
Att man gr p sna kortsiktiga vinster fr att p lng sikt frlora allt r idioti.

Sakfrgorna r konsekvent och helt utan undantag underordnade vad fr slags kultur som ska styra politiken.
Vid en vergng till islam, med eller utan vld, s kommer lagar och regler anpassas efter detta.
S har skett i alla andra lnder.

Min gissning r att det ocks kommer ske i Sverige.
Du kan inte mkt om kristendomen mrker jag.
Exakt de saker du tar upp om islam r samma saker kristendomen sysslar med ven om det r normaliserat.
Du och mnga andra idioter p Fb har hakat upp er p religion i ett land dr befolkningen skiter fullstndigt i religionen
Jag vill ha politiker som bygger ett land dr man jobbar bde med straff och preventiva medel fr att frhindra brott, inte religion.
Citera
2023-11-22, 15:51
Medlem
Epimaness avatar
Citat:

mot

S - MP/C/VPK - Islam.

Synd bara att du missade en viktig pong, M, SD, KD, L har judeokristna vrderingar.
Citera
2023-11-22, 16:24
Medlem
Tycker det r roligt att TS utmlar dom rda som facister nr dom Bla ocks r facister.
Citera
2023-11-22, 16:46
Medlem
elmhedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zwyxer
Tycker det r roligt att TS utmlar dom rda som facister nr dom Bla ocks r facister.

Jag tycker det r roligt att du anvnder uttryck och ord du inte frstr (eller ens kan stava till). Ett av de mer framstende dragen frn fascismen str vnstern fr idag s till vida att man vill tysta och utesluta oliktnkande och onskade. Den grundlggande politiska stndpunkten i ultranationalism har jag svrt att se p ngon av de idag starkast representerade sidorna. Formen fr deras politiska ideologi r klart mer fascistisk till vnster n till hger idag. Att det r vnstern som kallar hgern fr fascister visar, precis som du gr med ditt inlgg, p svl bristande respekt och bildning. I sanning ironiskt, eller fr att anvnda ett lgre sprk, "roligt".
Citera
2024-01-09, 18:17
Medlem
Citat:

mot

S - MP/C/VPK - Islam
Historien har lrt oss att det inte gr att veta vilket block L kommer att tillhra efter valet 2026. Vi kan inte ens veta om de kommer att vara bla den hr mandatperioden ut. L r Schrdingers parti och har mnga medlemmar, t ex Jan Jnsson, som vill tillbaka till det rda blocket som de var hangarounds/supporter-klubb till frra mandatperioden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in