Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-11-22, 14:28
  #1
Medlem
olasvenssons avatar
När jag äter lussekatter blir det dem med russin i. När jag köper färdiga lussekatter från samma fabrikant undrar jag om det är exakt lika många russin i varje lussekatt?

Annat?
Citera
2023-11-22, 14:35
  #2
Medlem
Ekofetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
När jag äter lussekatter blir det dem med russin i. När jag köper färdiga lussekatter från samma fabrikant undrar jag om det är exakt lika många russin i varje lussekatt?

Annat?
Brukar var mellan tre och fyra i varje. Seven elevens lusseballe är ju enorm, som en fb-dase, så där finns fem stycken russin.
Citera
2023-11-22, 15:24
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
När jag äter lussekatter blir det dem med russin i. När jag köper färdiga lussekatter från samma fabrikant undrar jag om det är exakt lika många russin i varje lussekatt?

Annat?
Russin fyller bara en funktion i lussekatter...att plockas bort. Att ha russin i degen är en dödssynd!
Citera
2023-11-22, 15:35
  #4
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
När jag äter lussekatter blir det dem med russin i. När jag köper färdiga lussekatter från samma fabrikant undrar jag om det är exakt lika många russin i varje lussekatt?

Annat?

Det ska vara två russin, ett i toppen på varje fnurra. Inne i degen är det ett big no-no.
Citera
2023-11-22, 15:44
  #5
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det ska vara två russin, ett i toppen på varje fnurra. Inne i degen är det ett big no-no.
Håller med. Det ska vara två en i varje fnurra. Även om jag pillar bort dom och kastar så ska dom bara vara där
Citera
2023-11-22, 18:11
  #6
Medlem
pn222jws avatar
4
Citera
2023-11-22, 18:29
  #7
Medlem
tänk dig att det är 2 bröst du ser. så 2 russin. precis som på pressbyrån. chika chika
Citera
2023-11-22, 19:41
  #8
Medlem
Emmiliciouss avatar
Det här var en väldigt lustig tråd! Jag brukade faktiskt roa mig med att räkna russinen när jag var liten. Älskar russin så jag brukade pilla ur dem och äta upp alla på en gång. Men då tänkte jag inte på hur många russin det blev per bulle. Alldeles för lite russin var det i alla fall.

Usch nu blev jag sugen på russin..
Citera
2023-11-22, 22:31
  #9
Medlem
8-15
Citera
2023-11-22, 22:33
  #10
Medlem
Gängse normen är 2 st per lussekatt, inte så mycket att diskutera med andra ord. =)
Citera
2023-11-22, 22:49
  #11
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
När jag äter lussekatter blir det dem med russin i. När jag köper färdiga lussekatter från samma fabrikant undrar jag om det är exakt lika många russin i varje lussekatt?

Annat?

Det är 2 russin i en lussekatt, en i vardera "snirk", varken mer eller mindre!
Citera
2023-11-22, 22:52
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluesan85
8-15

Tycker att vi för att runda av snyggt kan säga att en normalstor lussekatt innehåller 8 - 16 russin.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback