Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-23, 21:56
  #1
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...tallet--6inzl5
Maria Nelenius är i grund och botten miljöingenjör men jobbar sedan ett par år tillbaka som lärare. Utöver det har hon ett starkt engagemang för klimat och hållbarhet och är bland annat engagerad i Rebellmammorna som är en del av den internationella rörelsen ”Mothers Rebellion” och organisationen ”Extinction rebellion”.

Jag fick klimatångest och insåg att jag behövde göra något åt det. Bland annat så lade vi i familjen om kosten och det blev en sport att handla begagnat.

Vad säger ni om detta?

Är det rätt att SVT hyllar medlemmar av ett vänsterextremt nätverk med icke-demokratiska metoder och lagbrott som signum?
Citera
2023-11-23, 22:04
  #2
Medlem
Eponumoss avatar
Knappast en hyllning så mycket som ett porträtt av hur en av knäppskallarna ser ut och hennes bakomliggande motiv.
Citera
2023-11-23, 23:49
  #3
Medlem
Strumppappas avatar
Känns ju inte riktigt som en hyllning. Hur hade du föreslagit att det skulle varit formulerat istället?
Citera
2023-11-24, 05:25
  #4
Medlem
RobieBwois avatar
Hennes man borde skrota sin bensindrivna bil om hon nu har så mycket klimatångest.
__________________
Senast redigerad av RobieBwoi 2023-11-24 kl. 05:27.
Citera
2023-11-24, 15:38
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strumppappa
Känns ju inte riktigt som en hyllning. Hur hade du föreslagit att det skulle varit formulerat istället?

Visst är det en hyllningsartikel.

En extrem rebell framställs som en normal god klimatkämpe.

Ser du några kritiska frågor?
Citera
2023-11-24, 18:25
  #6
Medlem
Vedklyvens avatar
Det är väl standard att SVT hyllar vänsterfolk av alla slag. Det är en förolämpning att SVT tror att tittarna är så dumma att de inte genomskådar propagandan.
Citera
2023-11-24, 18:27
  #7
Medlem
Rouens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyven
Det är väl standard att SVT hyllar vänsterfolk av alla slag. Det är en förolämpning att SVT tror att tittarna är så dumma att de inte genomskådar propagandan.
Ungefär så. Har alltid retat mig på att vänstern - i det här fallet svt - behandlar folk som dagisbarn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in