Citat:
Ursprungligen postat av
Grapefrutt
(75kr?)
Säg 70 för en jämn och rimlig summa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eponumos
Sjuttiofem kronor är säkert ett bra pris för att få sylten såld fort. En rudimentär googling på ”hemgjord hjortronsylt” ger betydligt högre priser.
Citat:
Ursprungligen postat av
skoputs
Om det är normalmängd socker, 80:-. Det beror också på vad det är för marknad, en lite exklusivare kan du säkert ta 98:-.
70-80 låter rimligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kickassfarsan
Varför inte en hundring jämt? Kommer bli sålt direkt
Hur många kilo sitter du på?
8-10 kg rensade bär. Har ca 2 kg orensade bär också som jag ska experimentera med och smaksätta sprit med och hitta på ett recept till hjortronmarmelad.
Citat:
Ursprungligen postat av
Noccofocus
Räkna vad hjortonen kostar att köpa in, sen räknar du ut vilken tid du lägger ner på att fixa allt, och lägg ett normalt timpris på det.
Inköpskostnad för socker, och ungefär vad burken skulle kunna kosta om du köpte sådan tom.
Så har får du fram ett bra pris för varan du vill sälja.
Jag har plockat dem själv och jag bor långt ifrån Norrland om jag säger så, så det har varit långt mellan myrarna. Om jag skulle ta betalt för alla timmar jag lagt ned på att hitta myrar, gå på myrar, rensa, väga, frysa in och sedan koka sylt så skulle ingen normal människa vilja köpa sylten. Men jag klagar inte, jag älskar att gå i skogen och det är bara ett litet plus om jag kan få en och annan burk såld.
Citat:
Ursprungligen postat av
LuluBrooksie
Det är inte sylt på färska bär? Då kan du nog inte ta de priserna som vissa nämnt.
En femtilapp?
Är det färska bär kan du lätt ta 75:- - 100:-
I och med att det är november nu så är det inte färska bär nej.